تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۷:۳۲
کد خبر : 57943

تعداد کاربران تیک تاک از مرز ۱ میلیارد نفر گذشت

تعداد کاربران تیک تاک از مرز ۱ میلیارد نفر گذشت

تعداد کاربران تیک تاک از مرز ۱ میلیارد نفر گذشتتیک تاک اعلام کرد که تعداد کاربران ماهیانه این پلتفرم از مرز ۱ میلیارد نفر گذشته است. این میزان کاربر فعال مسلماً یک رکورد بسیار عالی برای این پلتفرم محسوب می‌شود؛ پلتفرمی که در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و بسیاری از دولت‌ها از جمله آمریکا نسبت به جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط آن بدبین بودند.
شاید یکی از دلایل افزیش محبوبیت تیک تاک، شیوع ویروس کرونا بوده باشد؛ بطوریکه بنا به گزارش موسسه تحقیقاتی SensorTower، تعداد دانلودهای این اپلیکیشن در سه ماهه نخست سال گذشته از مرز ۳۱۵ میلیون دانلود گذشت و تیک تاک تبدیل به پردانلودترین اپلیکیشن دنیا شد.
همین اقبال کاربران به این پلتفرم باعث شد تا درآمد شرکت ByteDance که مالک تیک تاک است در سال ۲۰۲۰ دو برابر شده و به رقم ۳۴.۳ میلیارد دلار برسد. براساس گزارش SensorTower، تعداد نصب‌های اپلیکیشن تیک تاک با در نظر گرفتن نسخه چینی این اپلیکیشن به نام Douyin به عدد ۳.۲ میلیارد نفر رسیده است. همچنین میانیگین تعداد کاربران ماهیانه این پلتفرم در ماه آگوست امسال ۲۵ درصد بیشتر از ماه آگوست سال گذشته بوده و ارزش بازار ..

تعداد کاربران تیک تاک از مرز ۱ میلیارد نفر گذشت

تیک تاک اعلام کرد که تعداد کاربران ماهیانه این پلتفرم از مرز ۱ میلیارد نفر گذشته است. این میزان کاربر فعال مسلماً یک رکورد بسیار عالی برای این پلتفرم محسوب می‌شود؛ پلتفرمی که در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و بسیاری از دولت‌ها از جمله آمریکا نسبت به جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط آن بدبین بودند.

شاید یکی از دلایل افزیش محبوبیت تیک تاک، شیوع ویروس کرونا بوده باشد؛ بطوریکه بنا به گزارش موسسه تحقیقاتی SensorTower، تعداد دانلودهای این اپلیکیشن در سه ماهه نخست سال گذشته از مرز ۳۱۵ میلیون دانلود گذشت و تیک تاک تبدیل به پردانلودترین اپلیکیشن دنیا شد.

همین اقبال کاربران به این پلتفرم باعث شد تا درآمد شرکت ByteDance که مالک تیک تاک است در سال ۲۰۲۰ دو برابر شده و به رقم ۳۴.۳ میلیارد دلار برسد. براساس گزارش SensorTower، تعداد نصب‌های اپلیکیشن تیک تاک با در نظر گرفتن نسخه چینی این اپلیکیشن به نام Douyin به عدد ۳.۲ میلیارد نفر رسیده است. همچنین میانیگین تعداد کاربران ماهیانه این پلتفرم در ماه آگوست امسال ۲۵ درصد بیشتر از ماه آگوست سال گذشته بوده و ارزش بازار شرکت ByteDance در ماه ژوئن امسال به ۴۲۵ میلیارد دلار رسیده است.

مطالب مرتبط:

  • تیک تاک ابزار جدیدی برای تولید افکت واقعیت افزوده ارائه می‌کند

  • گزارش: تیک تاک یوتیوب را از نظر متوسط بازدیدها پشت‌سر گذاشت

البته شرکت‌های رقیب تیک تاک نیز بیکار ننشسته‌اند و آن‌ها نیز تلاش کرده‌اند تا موفقیت تیک تاک را الگویی برای خودشان قرار بدهند. برای مثال، اینستاگرام اخیرا قابلیت ریلز را برای انتشار ویدیوهای کوتاه ارائه کرد و اسنپ چت قابلیتی به نام Spotlight معرفی کرده که امکان انتشار ویدیوها بلند را فراهم کرده و حتی یوتیوب هم با معرفی قابلیت YouTube Shorts امکان انتشار بازی‌های کوتاه را برای کاربران فراهم کرده است. اما تیک تاک همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و براساس گزارشی که اوایل این ماه منتشر شده بود، کاربران این پلتفرم دو برابر بیشتر از کاربران یوتیوب وقت خود را در این سرویس سپری می‌کنند.

با این‌حال، به نظر می‌رسد که شرکت ByteDance از طرف دولت چین تحت فشار است تا از قوانین این کشور تبعیت کند. چین اخیر قانونی به تصویب رسانده که هدف از ان جلوگیری از رفتار ضدرقابتی شرکت‌های فناوری بزرگ و همچنین ممانعت از سوء‌استفاده این شرکت‌ها از اطلاعات خصوصی کاربران است.

از طرف دیگر، شرکت ByteDance و تیک تاک سال گذشته تحت حملات شدیدی توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا قرار گرفتند بطوریکه این اپلیکیشن از اپ استورهای آمریکایی حذف شد. البته هیچ‌کدام از دستورات اجرایی ترامپ در این زمینه موثر واقع نشدند و بالاخره جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، با امضای یک فرمان اجرایی در ماه ژوئن امسال همه ممنوعیت‌های اعمال‌شده توسط ترامپ را لغو کرد. البته بایدن از وزارت خزانه‌داری خود خواسته است تا درباره ارتباط اپلیکیشن‌ها با دولت‌هایی مانند چین تحقیق کند تا مانع از جمع‌آوری اطلاعات کاربران آمریکایی توسط این دولت‌ها شود.

تیک تاک از فرصتی که در جریان شیوع ویروس کرونا به دست آمد، نهایت استفاده کرد و یک برنامه موزیکال به نام Ratatouille TikTok از پلتفرم خود پخش کرد که مورد استقبال شدید کاربران قرار گرفت. این برنامه توانست ۱ میلیون دلار برای صندوق Actors Fund جمع‌آوری کند که هدف آن حمایت و پشتیبانی از افراد شاغل در صنعت سرگرمی است.

منبع: The Verge

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.