تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر : 63990

تعداد سینماهای کشور در سال آینده چهار رقمی می‌شود

تعداد سینماهای کشور در سال آینده چهار رقمی می‌شود

تعداد سینماهای کشور در سال آینده چهار رقمی می‌شود – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:..

تعداد سینماهای کشور در سال آینده چهار رقمی می‌شود – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشی را از فعالیت‌های جاری، برنامه‌های آتی، مشکلات و کمبودها ارائه شد.

تأکید بر حل مشکلات حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر

عضو کابینه دولت سیزدهم به حضور نماینده اصناف و اتحادیه‌های سینما و بیان مشکلات این صنف اشاره کرد و افزود: برگزاری این جلسه قدم بسیار خوبی بود که رئیس کمیسیون اقتصادی برداشت تا بتوانیم در سال آتی موضوع اقتصاد فرهنگ و هنر را سر و سامان دهیم.

تلاش برای حل مشکلات حوزه فرهنگ و هنر

اسماعیلی با بیان اینکه امروز مشکلات زیرساختی و محتوایی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: ایران با این قدمت و جامعه هنری بسیار بالا که رتبه ۹ الی ۱۰ تولید فیلم در دنیا را در اختیار دارد، در بحث تعداد صندلی سینما جز کشورهای در رنکینگ پایین جهان قرار دارد.

وزیر ارشاد در مشهد مقدس: هدف وزارت ارشاد تحقق فرهنگ انقلابی استوزیر ارشاد در مشهد: احیای هویت ایرانی اسلامی برنامه مهم وزارت ارشاد است

وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و نمایندگان مجلس برخی از این دست از مشکلات در سال آینده برطرف و حل شود.

پیشنهاد ارائه تسهیلات با نرخ سود پایین

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین به ارائه پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ امکاناتی را در اختیار وزارت فرهنگ قرار دهند از جمله تسهیلات با نرخ سود پایین که از اهمیت زیادی برخوردار است، اشاره و اظهار داشت: نیاز است اعتباراتی برای حمایت از بخش خصوصی که تمایل به ورود در عرصه‌های هنری و فرهنگی دارند به این وزارتخانه تخصیص یابد.

بنای دولت تصدی‌گری نیست

عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: بنای دولت تصدی‌گری نبوده و رئیس جمهور و هیئت دولت طی این مدت در سفرهای استانی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان از منابع سازمان برنامه و بودجه و دیگر بخش‌های دولت برای تکمیل زیرساخت‌ها حوزه فرهنگ هزینه کردند، اما حجم کارها و پروژه های بر زمین مانده بسیار زیاد است.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه حدود ۴۰۰ سینما در حال ساخت داریم، ابراز امیدواری کرد: با کمک مؤثر مجلس و کمیسیون اقتصادی این تعداد سینما را تکمیل کرده و تا پایان سال ۱۴۰۱ به تعداد هزار سینما در کشور، برسیم.

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.