تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کد خبر : 13342

تعامل صداوسیما برای رونق بازار شب عید

تعامل صداوسیما برای رونق بازار شب عید

تعامل صداوسیما برای رونق بازار شب عید معاون سیما ابراز امیدواری کرد که صداوسیما بتواند با اطلاع رسانی مناسب، مردم را از شرایط با ثبات بارار کالاها باخبر سازد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست رسانه‌ای رونق تولید سازمان صداوسیما و وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی وضعیت بازار اسفند ۹۸ با حضور حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صمت و مرتضی میرباقری، رئیس این ستاد و مدیران ارشد این وزارتخانه و صدا و سیما برگزار شد.
میرباقری، رئیس ستاد رسانه ای تولید رونق صداوسیما در نشست ستاد سانه ای رونق تولید و وزارت صمت گفت: رسانه ملی امسال هم همانند سال های گذشته و با توجه به انتخاب سال «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تاکید ایشان بر اولویت قرار دادن مسائل اقتصادی کشور، برنامه های مختلفی را برای اطلاع رسانی شفاف در این خصوص در دستور کار خود قرار داد.
معاون سیما افزود: خوشبختانه امسال تمام حوزه های صداوسیما، استان ها و حتی شبکه های برون مرزی به طور جد به این مهم پرداختند و تلاش شد آنچه که مطمح نظر مقام معظم رهبری بود، امسال به صورت مستمر مورد توجه قرار بگیرد و می..

تعامل صداوسیما برای رونق بازار شب عید

معاون سیما ابراز امیدواری کرد که صداوسیما بتواند با اطلاع رسانی مناسب، مردم را از شرایط با ثبات بارار کالاها باخبر سازد.

تعامل صداوسیما برای رونق بازار شب عید – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست رسانه‌ای رونق تولید سازمان صداوسیما و وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی وضعیت بازار اسفند ۹۸ با حضور حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صمت و مرتضی میرباقری، رئیس این ستاد و مدیران ارشد این وزارتخانه و صدا و سیما برگزار شد.

میرباقری، رئیس ستاد رسانه ای تولید رونق صداوسیما در نشست ستاد سانه ای رونق تولید و وزارت صمت گفت: رسانه ملی امسال هم همانند سال های گذشته و با توجه به انتخاب سال «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تاکید ایشان بر اولویت قرار دادن مسائل اقتصادی کشور، برنامه های مختلفی را برای اطلاع رسانی شفاف در این خصوص در دستور کار خود قرار داد.

معاون سیما افزود: خوشبختانه امسال تمام حوزه های صداوسیما، استان ها و حتی شبکه های برون مرزی به طور جد به این مهم پرداختند و تلاش شد آنچه که مطمح نظر مقام معظم رهبری بود، امسال به صورت مستمر مورد توجه قرار بگیرد و میان برنامه های فراوانی شاید هزاران بار از شبکه های ملی، استانی و صدای جمهوری اسلامی پخش شد و جشنواره ها و همایش هایی هم که در طول سال به این منظور تدارک دیده شده بود از رسانه ملی به نحو شایسته ای پوشش داده شد و کمتر روزی در طول سال ۱۳۹۸ داشتیم که بخش های خبری و غیرخبری ما به این مهم نپرداخته باشند.

میرباقری خاطرنشان کرد: با وجود تحریم هایی ظالمانه ای که طی یکسال گذشته علیه ملت بزرگ شریف ایران از سوی آمریکا اعمال شد و هم اکنون نیز در شرایط حساس، برخی رسانه ها به دروغ اخباری مبنی بر کمبود وسایل بهداشتی مورد نیاز مردم انتشار دادند، اما خبرهای نویدبخشی در حوزه اقتصاد شاهدیم.

وی با اشاره به جوسازی رسانه های معاند در خصوص کمبود کالاهای اساسی در بازار تصریح کرد: در هفته های پایانی سال که مردم به اقلامی که در این ایام مرسوم است نیاز دارند، بازار مشکلی برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم ندارد و همکاران ما در هفته های اخیر، اخبار مربوط به عرضه و تقاضا و وضعیت موجودی انبارها را دنبال کردند و تمام بخش های رسانه ملی تلاش می کنند به تدریج این اخبار را به مردم برسانند و ما به طور روزانه و مستمر در این خصوص اطلاع رسانی می کنیم.

میرباقری همچنین تقویت فروش مجازی را در شرایط خاص این روزها به دلیل محدودیت تردد هموطنان در اماکن عمومی به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و مراقبت های پزشکی اقدامی مناسب دانست که به کسب و کار و رونق تولید کمک شایانی خواهد کرد و از آمادگی این ستاد از پشتیبانی این اقدام خبر داد.

وی همچنین با اشاره به وجود یک تعامل رسانه‌ای بین صداوسیما و وزارت صمت گفت: امیدواریم این وضعیت استمرار داشته باشد و بتوانیم همواره با اطلاع رسانی مردم را از شرایط باثبات بازار کالاها باخبر سازیم.

حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صمت نیز با تشکر ویژه از همکاری های ستودنی صداوسیما با وزارتخانه صمت گفت: تجربه نشان داده است هر کجا که صداوسیما به میدان آمده، توانسته است اثرگذاری بسیار خوبی در جامعه داشته باشد و نقش رسانه بسیار مهم است به طوری که تمام ابزارهای مدیریتی را تحت الشعاع خود قرار داده است.

مدرس خیابانی افزود: در این روزهای اخیر که موضوع شیوع ویروس کرونا نگرانی هایی را برای مردم به وجود آورده بود و برخی برای تهیه کالاهای اساسی و اقلام خوراکی دچار نگرانی هایی شده بودند و فضاسازی رسانه های خارجی و برخی شبکه های مجازی هم به این اوضاع دامن زد، با ورود صداوسیما به میدان و پخش تصاویر واقعی از شرایط بازار به مردم، این نگرانی ها برطرف شد و آرامش به جامعه بازگشت.

وی تاکید کرد: در شرایط خاص و بحرانی، با آن که وزارت صمت تمام تلاش خود را برای فراهم کردن مایحتاج مردم و کالاهای مورد نیاز انجام می دهد اما این حوزه به کمک رسانه فراگیر همچون صداوسیما نیاز دارد چرا که ابزار مدیریتی ما به تنهایی کافی نیست و به یک پیوست رسانه ای و یک پشتیبانی کننده به عنوان رسانه نیاز دارد تا عملکرد این وزارتخانه به درستی برای مردم بازگو شود.

مدرس خیابانی افزود: درسال ۹۸ در شرایطی که به همراهی مردم نیاز داشتیم صداوسیما واقعا با برنامه سازی و فرهنگ سازی بسیار نقش مهم و کلیدی را ایفاء کرد و ما برای اجرای برنامه هامون یک مثلث سه گانه نیاز داریم یکی دستگاههای دولتی، نهادهای غیردولتی و یک بخش هم همراهی مردم را می طلبد که کارکرد آموزشی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بر عهده صداوسیماست و می تواند نقش بارزی داشته باشد.

قائم مقام وزیر صمت تصریح کرد: صداوسیما به عنوان یک رسانه موثر بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، کار خوبی را امسال در قالب بسته رونق تولید شروع کرد که شبکه های ملی آن را پشتیبانی کردند و از جهات مختلف اخبار مربوط به تولید کالاها و رونقی که در صنایع مختلف از جمله پتروشیمی، فولاد، خودرو، نفت و گاز و … انجام شده است به نحو شایسته ای انعکاس یافته اما اکنون زمان آن رسیده است که علاوه بر بحث «رونق تولید» ما به بحث توسعه صادرات هم بپردازیم چرا که موثرترین مقوله رونق تولید در کشور ما توسعه صادرات است.

قائم مقام وزیر صمت با اشاره به افزایش چشمگیر صادرات گفت : امسال به تناسب تولید، صادرات داشتیم و این مساله با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، اتفاق بسیار نویدبخشی است و عمده درآمد کشور از محل ارز حاصل از صادرات تامین می شود و انتظار ما این است که صداوسیما این مساله را به خوبی پوشش دهد.

وی افزود : ما در ۱۱ ماهه امسال حدود ۱۲۵ میلیون تن کالا به مبلغ نزدیک ۴۰ میلیارد دلار به ۱۰۰ کشور دنیا صادر کردیم که این رقم بی سابقه است و ایران جزء ۱۰ کشور صادرکننده محصولات غذایی به جهان است و باید به صورت ویژه به بحث صادرات پرداخته شود و خواهش ما از رسانه ملی این است که در بسته های تولید رونق ملی به مقوله صادرات هم پرداخته شود.

کرونا و وظیفه شبکه‌های برون مرزی تلویزیون/ شیطنت‌هایی که باید جلوی آنها ایستاددوربین سریال‌های تلویزیون خاموش نشدنی است/ لعیا زنگنه: دنبال خوب کردن حال مردمیم + فیلم

مدرس تصریح کرد: صادرات هویت کشور را هم به دنیا منتقل می کند و نام و برندهای ایرانی را می توانیم از طریق صادرات به جهان معرفی کنیم و تجارت به عنوان یک نیروی پیش رو در بحث تولید مطرح است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به عنوان نیروی محرکه بخش تولید باید به آن نگاه شود.

وی با اشاره به نزدیک بودن ایام عید نوروز تاکید کرد: صداوسیما همیشه در کنار ستاد تنظیم بازار شب عید حضور داشته و این برای ما خیلی مهم است چرا که صداوسیما با نشان دادن انبارها و فروشگاه‌های مملو از جنس و کالا این اطمینان خاطر را به مردم می دهد و مرجعیت رسانه ملی برای مردم ثابت شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.