تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
کد خبر : 63870

تصویر "هابل" از یک ابَرنواَختر زیبا در کهکشانی با فاصله ۵۷ میلیون سال نوری از زمین

تصویر "هابل" از یک ابَرنواَختر زیبا در کهکشانی با فاصله ۵۷ میلیون سال نوری از زمین

تصویر “هابل” از یک ابَرنواَختر زیبا در کهکشانی با فاصله ۵۷ میلیون سال نوری از زمین – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ “تلسکوپ فضایی هابل” یک اَبَرنُواَختَر حماسی را که توسط اخترشن..

تصویر "هابل" از یک ابَرنواَختر زیبا در کهکشانی با فاصله ۵۷ میلیون سال نوری از زمین – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ "تلسکوپ فضایی هابل" یک اَبَرنُواَختَر حماسی را که توسط اخترشناسان آماتور نیز مشاهده شده است را به تصویر کشیده است. بعد از خبر خوشحال‌کننده پرتاب موفقیت‌آمیز تلسکوپ فضایی "جیمز وب" شاید شنیدن اینکه هابل همچنان به رصدها و فعالیت خود ادامه می‌دهد، عجیب باشد.

نکته جالب برای علاقه‌مندان نجوم این است که پرتاب جیمز وب به معنای از بین رفتن هابل نخواهد بود و هابل همچنان برای گرفتن تصاویر زیبا از فضا در طیف نور مرئی استفاده می‌شود در حالی که تلسکوپ جیمز وب اساساً روی گرفتن داده‌ها در طول موج فروسرخ تمرکز خواهد کرد.

اما این تصویر جدید هابل، کهکشان NGC3568 را نشان می‌دهد که یک کهکشان مارپیچی و میله‌ای شبیه کهکشان راه شیری است که در فاصله ۵۷ میلیون سال نوری از ما در صورت فلکی قنطورس قرار دارد. در سال ۲۰۱۴ نور یک انفجار ابرنواختری در کهکشان NGC3568 به زمین رسید و یک شعله ناگهانی نور ناشی از انفجار همراه با مرگ یک ستاره عظیم در زمین دیده شد.

اخبار هوا و فضا ,

پرجرم‌ترین ستاره‌های گیتی، زندگی خود را با انفجاری عظیم به نام اَبَرنُواَختَر (به انگلیسی: Supernova) (یا زبَرنواختر) به پایان می‌برند. یک اَبَرنواختر زمانی رخ می‌دهد که یک ستاره در حال مرگ، شروع به خاموش شدن می‌کند. آن گاه به‌طور ناگهانی منفجر شده و مقدار بسیار زیادی نور تولید می‌کند.

طی این انفجار، ستاره، ماده خود را به سوی فضا پرتاب می‌کند و ممکن است درخشندگی آن، به مدت چند روز، از کل یک کهکشان هم بیشتر باشد. هنوز هم می‌توان بقایای درخشان ستاره‌های منفجر شده را (که صدها یا هزاران سال پیش از هم پاشیده‌اند) مشاهده کرد.

تلسکوپ فضایی "جیمز وب" به فضا پرتاب شد + فیلم لحظه پرتابپرتاب تلسکوپ "جیمز وب"، عصر جدید بشریت در عرصه نجوم/کشف‌های بزرگی در راه است+فیلمتصویر "تلسکوپ هابل" از یک کهکشان زیبا در فاصله ۵۷ میلیون سال نوری از کهکشان راه شیریتلسکوپ "جیمز وب" چه تفاوتی با "هابل دارد؟/ "جیمز وب" به "بیگ‌بنگ" می‌رسد؟

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.