تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر : 51465

تصویر جدید ناسا از تنها قمر سیاره مشتری در ۷۰۰ میلیون کیلومتری زمین!

تصویر جدید ناسا از تنها قمر سیاره مشتری در ۷۰۰ میلیون کیلومتری زمین!

تصویر جدید ناسا از تنها قمر سیاره مشتری در ۷۰۰ میلیون کیلومتری زمین! – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ فضاپیمای “جونو” ناسا تصویر جالبی از قمر بزرگ سیاره مشتری “گانیمد” را ثبت کر..

تصویر جدید ناسا از تنها قمر سیاره مشتری در ۷۰۰ میلیون کیلومتری زمین! – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ فضاپیمای "جونو" ناسا تصویر جالبی از قمر بزرگ سیاره مشتری "گانیمد" را ثبت کرده است؛ "گانیمد" از سیاره‌ عطارد نیز بزرگ‌تر است و تنها قمر در منظومه‌ شمسی است که "مگنتوسفر" خاص خود را دارد. مگنتوسفر منطقه‌ای حباب شکل و دارای ذرات بارداری است که این قمر را احاطه کرده‌اند.

این پرواز از نزدیک، یکی از نزدیکترین پروازهایی بود که یک فضاپیما به بزرگترین قمر مشتری در بیش از ۲۰ سال گذشته انجام داده است؛ جونو در نزدیک‌ترین حالت خود در فاصله ۶۴۵ مایلی(۱۰۳۸ کیلومتری) سطح گانیمد قرار دارد.

این تصویر توسط "JunoCam" گرفته شده و قمر پر از یخ آب را با جزئیات حیرت‌انگیزی از جمله دهانه‌های متعدد و زمین شیاردار نشان می‌دهد که در جاهایی به ۷۰۰ متر (۲۳۰۰ فوت) می‌رسد و احتمالاً به گسل‌ها مرتبط است.

علم و تکنولوژی , علمی , اخبار هوا و فضا ,

آژانس فضایی ناسا قصد دارد با استفاده از داده‌های "جونو"، اطلاعات بیشتری در مورد ترکیب "گانیمد"، "یونوسفر"، "مگنتوسفر" و "پوسته یخ" کسب کند؛ جونو، که پس از پرتاب از زمین پنج سال زودتر به مشتری در سال ۲۰۱۶ رسیده بود، مجموعه‌ای از ابزارهای علمی را به همراه خود دارد.

"گانیمد" تنها قمر با میدان مغناطیسی است که معروف است که باعث ایجاد شفق قطبی می‌شود؛ ناسا همچنین اعلام کرده است که "تلسکوپ فضایی هابل" شواهدی از جو نازک اکسیژن را در سال ۱۹۹۶ در گانیمد پیدا کرده است، هرچند برای حمایت از زندگی آنطور که ما آن را می‌شناسیم، بسیار نازک است.

آژانس فضایی ناسا امروز منتظر جمع‌آوری تمام داده‌های جونو است که هم‌اکنون با زمین ۴۳۵ میلیون مایل (۷۰۰ میلیون کیلومتر) فاصله دارد.

تصویری با کیفیت از منطقه فرود نخستین مریخ‌نورد چینی در مریختصویر جدید تلسکوپ "هابل"؛ کهکشانی مارپیچ ۱۵۰ میلیون سال نوری دورتر از زمین

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.