تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر : 64794

تصمیم گیری در مورد طرح صیانت به سال بعد موکول شد

تصمیم گیری در مورد طرح صیانت به سال بعد موکول شد

تصمیم گیری در مورد طرح صیانت به سال بعد موکول شد مهرداد ویس کرمی، دبیر کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران عنوان کرد که طرح صیانت پس از نوروز ۱۴۰۱ تعیین و تکلیف خواهد شد.
مهرداد ویس کرمی، ..

تصمیم گیری در مورد طرح صیانت به سال بعد موکول شد

مهرداد ویس کرمی، دبیر کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران عنوان کرد که طرح صیانت پس از نوروز ۱۴۰۱ تعیین و تکلیف خواهد شد.

مهرداد ویس کرمی، دبیر کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در ارتباط با طرح صیانت عنوان کرد که هم‌اکنون بررسی گسترده‌تر این طرح در دستور کار قرار گرفته و مجلس هیچ‌گاه قصد نداشته با تصویب این طرح دسترسی کاربران را به فضای مجازی محدود کند.

استفاده حداکثری از فرصت‌ها با اجرای طرح صیانت

وی در ادامه با اشاره به این که مخالفان تعاریف اشتباهی از این طرح ارائه کرده‌ و موجب انحراف مردم شده‌اند،‌ بیان کرد هدف از این طرح ایجاد قوانینی است تا در زمان برخورد با مشکلات راه حلی وجود داشته باشد. توسعه و پیشرفت تکنولوژی همواره فرصت‌ و تهدیدهایی را به همراه دارد. ما به دنبال آن هستیم که با این طرح از فرصت‌ها به شکل حداکثری استفاده کنیم و تهدیدها را به حداقل برسانیم.

کرمی ضمن اشاره به مشکلات کاربران در فضای مجازی، عنوان کرد شکایت‌های بسیاری را در زمینه کسب و کارهای اینترنتی دریافت کرده‌ایم و قصد داریم با اجرای طرح صیانت میزان کلاهبرداری در این حوزه را به حداقل برسانیم. متأسفانه این خلا قانونی در قوه قضاییه احساس می‌شود و ما در این بخش پیشرفت چندانی نکرده‌ایم. این در صورتی است که تحولات در فضای مجازی بسیار سریع اتفاق می‌افتد.

نماینده مردم لرستان در ادامه با اشاره به این که باید فرهنگ رسانه‌ای در کشور ما بالا برود،‌ بیان کرد هدف از اجرای طرح صیانت محدود کردن کاربران نیست و اگر هدف این باشد امکان‌پذیر نخواهد بود،‌ زیرا نمی‌توان با قانون جلوی تکنولوژی را گرفت.

طرح صیانت

وی در پاسخ به این سوال که اختلاف نظر مجلس با مرکز پژوهش‌های مجلس برای اصلاح طرح صیانت به کجا رسید، بیان کرد مجلس پیش‌نویس کمیسیون فرهنگی را دو مرتبه مورد بررسی قرار داده است. این دغدغه وجود دارد که به دنبال اجرایی شدن این طرح برای افرادی که در فضای مجازی مشغول به کار هستند مشکلاتی پیش بیاید و ما قصد داریم این مشکلات را به کمترین حالت ممکن برسانیم.

کرمی با اشاره به این که مجلس و مرکز پژوهش‌ها اختلاف اساسی با یکدیگر ندارند،‌ عنوان کرد مرکز پژوهش‌ها نظرهای خود را به صورت سربسته بیان کرده و نمایندگان مجلس از مرکز تقاضا کرده‌اند نظرهای خود را به صورت جزئی و دقیق‌تر بیان کند و همچنین مشخص کنند این طرح چه تأثیری روی کسب و کارهای مجازی خواهد گذاشت.

به گفته دبیر کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران، مجلس به دنبال تصویب طرح صیانت است، اما ممکن است پیش‌نویس با تغییراتی همراه شود. وی در ادامه با اشاره به این که نمایندگان هم‌اکنون مشغول به تصویب بودجه هستند،‌ خاطرنشان کرد طرح صیانت پس از نوروز ۱۴۰۱ تعیین و تکلیف خواهد شد و در صورتی که پیش‌نویس هیچ ایرادی نداشته باشد طی چند جلسه به تصویب خواهد رسید.

ویس کرمی در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای محدود نکردن فضای برای کسب و کارهای اینترنتی در نظر گرفته شده است اظهار کرد مجلس قانون بهبود فضای کسب و کار را با هدف خدمت به مردم به تصویب رسانده است. با توجه به این موضوع چگونه می‌شود با اجرای یک قانون دیگر آن را محدود کرد. ما قوانینی را در فضای مجازی ایجاد خواهیم کرد تا کاربران با رعایت آن‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.