تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر : 72995

تصاویر دانگ فنگ Warrior M20لو رفت؛ الهام چینی‌ها از جیپ با حس و حال هامر

تصاویر دانگ فنگ Warrior M20لو رفت؛ الهام چینی‌ها از جیپ با حس و حال هامر

تصاویر دانگ فنگ Warrior M20لو رفت؛ الهام چینی‌ها از جیپ با حس و حال هامردانگ فنگ Warrior M20، یک شاسی بلند تمام الکتریکی است که با دیدن آن، به یاد هامر و جیپ می‌افتید. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت آن..

تصاویر دانگ فنگ Warrior M20لو رفت؛ الهام چینی‌ها از جیپ با حس و حال هامر

دانگ فنگ Warrior M20، یک شاسی بلند تمام الکتریکی است که با دیدن آن، به یاد هامر و جیپ می‌افتید. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت آن، آشنا خواهیم شد.

شرکت خودرو سازی M، یکی از زیر مجموعه‌های دانگ فنگ است که سابقه‌ی تولید خودروهای شبه نظامی مثل دانگ فنگ M50 را هم در کارنامه خود دارد. اما به نظر می‌رسد که وسوسه‌ی ساخت یک شاسی بلند برقی هم به فکر آن‌ها افتاده است پس اجازه دهید تا با این خودرو چینی بی شاخ و دم آشنا شویم.

نگاهی به دانگ فنگ Warrior M20

دانگ فنگ Warrior M20

خط تولید شرکت دانگ فنگ – M در کشور چین

در اوایل سال ۲۰۲۲ بود که زمزمه‌های تولید یک محصول جدید از این شرکت را شنیدیم. گفته می‌شود که چینی‌ها، نام آن را از اسم خود برند “M” الهام گرفته‌اند. این خودرو طبق شایعات، «منگشی» نام خواهد داشت که “Mengshi” در زبان چینی، به معنای جنگجو یا همان “Warrior” است. پس باید بگوییم که این شاسی بلند گردن کلفت الکتریکی چینی، با نام دانگ فنگ Warrior M20 به بازار خواهد آمد. همچنین یکی از خبرنگاران چینی در هفته گذشته، عبارت “东风猛士” را در صفحه خود به اشتراک گذاشته بود که این موضوع هم دوباره تئوری ما را ثابت می‌کند.

مشخصات فنی و پلتفرم جدید چینی‌ها

دانگ فنگ Warrior M20،

برای اینکه به سراغ M20 برویم، ابتدا باید به برنامه‌های جاه طلبانه‌ی دانگ فنگ نگاهی داشته باشیم. شرکت دانگ فنگ قصد دارد تا در سال جاری، سه خودرو جدید را تحت پلتفرم جدید “MORV” و با نام‌های M18-2 ،M18-1 و M18-3، روانه بازار خواهد کرد. هر سه‌ی آن‌ها طبق اطلاعات بدست آمده، خودروهای الکتریکی یا به صورت دقیق، پیکاپ‌های الکتریکی هستند که در کلاس EV و EREV (خودرو برقی با شعاع حرکتی بالاتر به لطف پیشرانه درون سوز در قامت ژنراتور) به تولید خواهند رسید.

دانگ فنگ Warrior M20،

همچنین گفته می‌شود که M18-1 از دو موتور الکتریکی با قدرت ۱۰۷۰ اسب بخار (۸۰۰ کیلو وات) و پکیج باتری‌های غول پیکر ۱۴۰ کیلو وات ساعتی بهره می‌برد که همین موضوع، M18-1 را تا اینجای کار به قوی‌ترین محصول تولید انبوه چینی‌ها تبدیل خواهد کرد. به علاوه گفته می‌شود که طول بلندترین عضو خانواده‌ی M18 به ۵.۲ متر می‌رسد و شرکت دانگ فنگ تخمین می‌زند که فروش ماهیانه‌ی آن‌ها، به عدد ۴ هزار دستگاه برسد.

دانگ فنگ Warrior M20،

اما M20 چطور؟ در حالی که سری M18 تماما از پیکاپ های الکتریکی تشکیل شده است، سری M20 به شاسی بلندهای برقی تعلق خواهد داشت. این موضوع کاملا منطقی جلوه می‌کند چرا که شاسی بلند M20، به صورت کامل از دانگ فنگ M50 الهام گرفته شده است. M50 هم در دو نسخه پیکاپ و SUV به بازار آمده بود و همین موضوع، تمام قطعات پازل را در کنار هم قرار می‌دهد.

نگاهی به ظاهر شاسی بلند M20

دانگ فنگ Warrior M20،

مهندسین چینی، با تمام توان در برابر نشان دادن ظاهر این SUV مقاومت می‌کنند اما بیایید و با هر چیزی که داریم جلو برویم. در ابتدا با ارتفاع عجیب آن می‌رسیم. هر چند که چینی‌ها هیچ وقت به داشتن قد بلند معروف نبوده‌اند، اما کاملا می‌توان ارتفاع زیاد سقف M20 و ارتفاع کف خودرو از سطح زمین که احتمالا به ۲۵ سانتی متر می‌رسد را به طور واضح ببینیم. همچنین رکاب‌های کناری خودرو هم به ارتفاع زیاد آن اشاره دارد. در همین عکس بالا هم اگر به اختلاف قد بین افراد حاضر در تصویر و کاپوت آن نگاه کنید، غول پیکر بودن این خودرو را متوجه خواهید شد.

دانگ فنگ Warrior M20،

در ادامه به رینگ‌های زمخت و لاستیک‌ گل درشت می‌رسیم که احتمالا برای تست‌های اولیه به کار گرفته شده‌اند. نهایتا به سپر بزرگ و جلو پنجره‌ی یک تکه می‌رسیم که با توجه به الکتریکی بودن M20 کاملا منطقی خواهند بود. در نماهای دیگر هم می‌توانید نسخه‌ای از مدل پیکاپ را ببینید که قسمت بارِ آن هم برای مقاصد آزمایشی، جدا شده است.

دانگ فنگ Warrior M20،

خوشبختانه چند تصویر از رندرهای M20 به دست ما رسیده که نمای کلی این SUV را به ما نشان می‌دهد.

دانگ فنگ Warrior M20،

در این نما می‌توانید یک لندکروز چینی را ببینید که علاوه بر فاصله مناسب کف خودرو از سطح زمین، کورس باز شدن کمک فنرهای آن هم می‌تواند تمام پستی و بلندی های مسیر را پشت سر بگذارد. بر روی قسمت سپر جلو هم می‌توانید علامت تجاری دانگ فنگ و نام ” Warrior” (به زبان چینی 猛士) را ببینید. همچنین آینه‌های بغل غول پیکر و نردبان سقفی هم دوباره به ما یادآوری می‌کند که با یک SUV آفرودیِ گردن کلفت رو به رو هستیم. به علاوه وقتی که به جلو پنجره‌ی زمخت آن هم نگاه می‌کنید، باز هم چیزی به جز آفرود به ذهن شما نمی‌رسد.

در ادامه به طراحی متفاوت چراغ‌های جلو می‌رسیم که به صورت باریک و کشیده طراحی شده‌اند. البته این چراغ‌ها در مسیرهای آفرودی، زیاد به کار نمی‌آیند اما زمانی که به پایینِ آن‌ها نگاهی می‌کنیم، دو چراغ دیگر را هم می‌بینیم که ضعف سیستم روشنایی را جبران و چهره‌ی خودرو را هم درشت‌‌تر می‌کنند.

قیمت دانگ فنگ Warrior M20

دانگ فنگ Warrior M20،

دانگ فنگ M50 یا همان هامر چینی

طبق اطلاعات منتشر شده از برخی منابع، قیمت این خودرو شاسی بلند گردن کلفت، در بازه‌ی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار یوان عنوان شده که این عدد معادل ۴۵۴۰۰ تا ۶۰۵۳۰ دلار است. پس می‌توان گفت که شرکت دانگ فنگ برای ساخت M20 هنوز به فرمول مشخصی نرسیده است یا شاید تریم‌های مختلف آن، چنین بازه‌ی قیمت گسترده‌ای را رقم زده باشند.

در پایان باید بگوییم که برای دیدن تصاویر رسمی این خودرو، باید تا اواخر سال ۲۰۲۲ صبر کنیم اما نتیجه هر چه که باشد، قرار است تا با قوی ترین شاسی بلند و پیکاپ الکتریکی چینی آشنا شویم که با دو موتور الکتریکی به قدرت ۱۰۷۰ اسب بخار و باتری‌های ۱۴۰ کیلو وات ساعتی، بساط تمام منتقدان خودروهای چینی را جمع خواهد کرد.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

کراس اوور برقی جدید جیلی معرفی شد؛ ۴۰۱ کیلومتر با یک بار شارژ

شاسی بلند گک ترامپچی EMKOO؛ تقلید خوش ساخت چینی‌ها از سوئدی‌ها

دنزا D9؛ مینی ون چینی با امکانات بی ام و سری ۷ جدید + ویدیو

سدان برقی M7؛ شاهکار WM Motor با شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتر از دیار چین

تهیه شده در وبسایت گجت نیوزمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.