تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۴۸
کد خبر : 71880

تصاویر جدید خودرو برقی چانگان C385 منتشر شد؛ سدان الکتریکی چینی برای رقابت با تسلا مدل ۳

تصاویر جدید خودرو برقی چانگان C385 منتشر شد؛ سدان الکتریکی چینی برای رقابت با تسلا مدل ۳

تصاویر جدید خودرو برقی چانگان C385 منتشر شد؛ سدان الکتریکی چینی برای رقابت با تسلا مدل ۳تصاویر جاسوسی جدیدی از سدان الکتریکی چانگان C385 منتشر شد. این خودروی برقی چینی می‌تواند رقیبی برجسته برای تسلا ..

تصاویر جدید خودرو برقی چانگان C385 منتشر شد؛ سدان الکتریکی چینی برای رقابت با تسلا مدل ۳

تصاویر جاسوسی جدیدی از سدان الکتریکی چانگان C385 منتشر شد. این خودروی برقی چینی می‌تواند رقیبی برجسته برای تسلا مدل ۳ در بازار چین باشد.

به‌تازگی تصاویر جاسوسی جدیدی از خودرو برقی چانگان C385 بدون پوشش استتاری به بیرون درز پیدا کرده است. این سدان محصول برند جدید چانگان با نام «شنلان» (Shenlan) یا «دیپ بلو» (Deep Blue) است که اخیراً به‌صورت رسمی معرفی شد و روی تولید خودروهای الکتریکی متمرکز خواهد بود.

سدان برقی چینی چانگان C385

سی ۳۸۵ اولین خودروی ساخته‌شده بر پایه پلتفرم الکتریکی جدید چانگان با نام EPA1 به شمار می‌رود. این خودرو در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ با هدف رقابت با امثال تسلا مدل ۳، بی وای دی سیل، نیو ET5 و… رونمایی می‌شود و در دو نسخه تمام الکتریکی و هیبرید در دسترس قرار می‌گیرد.

گفنتنی است این خودروساز چینی برای ساخت ۵ خودروی جدید بر پایه پلتفرم‌های EPA0 و EPA1 برنامه دارد که از بین آن‌ها، خودرویی با اسم رمز A158 در ماه مارس تا آوریل ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

معرفی چانگان C385

طراحی

سدان برقی چینی چانگان C385

این سدان الکتریکی ۴۸۲۰ میلی‌متر طول، ۱۸۹۰ میلی‌متر عرض، ۱۴۸۰ میلی‌متر ارتفاع و ۲۹۰۰ میلی‌متر فاصله محوری دارد. این درحالی است که رقیب آن یعنی تسلا مدل ۳ دارای ۴۶۹۴ میلی‌متر طول، ۱۸۵۰ میلی‌متر عرض، ۱۴۴۳ میلی‌متر ارتفاع و ۱۴۴۳ میلی‌متر فاصله محوری است.

سدان برقی چینی چانگان C385

چانگان C385 از چراغ‌های جلوی دوبخشی، دماغه تیز و تورفتگی جزئی در قسمت کاپوت که ظاهر اسپرت‌تری به آن بخشیده است بهره می‌برد. ارتفاع قسمت جلوی این سدان چینی به میزان قابل توجهی کمتر از تسلا مدل ۳ است و خطوط اسپرت آن نیز بسیار طویل‌تر از رقیب آمریکایی‌اش هستند. المان‌هایی نظیر درب‌های بدون فریم، دستگیره‌های درب مخفی و تریم خاص ستون‌های A و C هم طراحی نمای بیرونی را تکمیل می‌کنند.

سدان برقی چینی چانگان C385

در نمای عقب این خودروی برقی چینی هم ترکیب بال عقب با نوار مخصوص خود، چراغ سرتاسری، تورفتگی قسمت زیر چراغ‌های عقب و سپر برجسته، جذاب از آب در آمده است.

مقایسه چانگان C385 با تسلا مدل ۳

چانگان C385 از ضریب درگ بسیار پایین ۰.۲۳ برخوردار است که با تسلا مدل ۳ در یک سطح قرار می‌گیرد. البته بی‌شک ضریب درگ در سرعت پایین اثر خود را نشان نمی‌دهد، اما وقتی خودرو به سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، مقاومت هوا حدود ۷۰ درصد از کل درگ را در بر خواهد گرفت. از این رو، درگ پایین به افزایش شعاع حرکتی کمک می‌کند.

سدان برقی چینی چانگان C385

در زمینه قیمت باید گفت که تسلا مدل ۳ با قیمت پایه ۳۰۰ هزار یوان معادل حدود ۴۶ هزار دلار در دسترس قرار دارد و سی ۳۸۵ با قیمت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار یوان معادل ۳۱ تا ۴۶ هزار دلار عرضه خواهد شد. علاوه بر این، شعاع حرکتی مدل ۳ به ۶۶۸ کیلومتر می‌رسد و سدان جدید چانگان شعاع حرکتی حداقل ۵۰۰ کیلومتر و حداکثر ۷۰۰ کیلومتر را به دنبال خواهد داشت. در مجموع این دو خودرو از لحاظ قیمت و شعاع حرکتی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.

همچنین بخوانید:سدان الکتریکی چانگان Shenlan C385 برای اولین بار به بزرگراه‌های چین آمد

از طرفی دیگر، مصرف برق نسخه استاندارد مدل ۳ برابر با ۱۲.۶ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مصرف برق چانگان C385 برابر با ۱۲.۳ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. ضمن این‌ها، باید به عملکرد سدان چانگان هم توجه داشت. این خودرو توانایی تولید قدرت ۲۵۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتون‌متر را دارد که آن را بالاتر از اکثر خودروهای کلاس خود قرار می‌دهد. همچنین طی ۵.۹ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد.

منبع :CarNewsChinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.