تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۴۰
کد خبر : 67817

تصادف مرگ‌ بار تسلا مدل ۳، برای ایلان ماسک دردسرساز شد

تصادف مرگ‌ بار تسلا مدل ۳، برای ایلان ماسک دردسرساز شد

تصادف مرگ‌ بار تسلا مدل ۳، برای ایلان ماسک دردسرساز شدبه دنبال تصادف و آتش‌سوزی یک خودروی تسلا مدل ۳ که باعث فوت دوسرنشین آن شده، رسماً از تسلا به مدیریت ایلان ماسک شکایت شده است؛ حالا علت چیست؟
به گز..

تصادف مرگ‌ بار تسلا مدل ۳، برای ایلان ماسک دردسرساز شد

به دنبال تصادف و آتش‌سوزی یک خودروی تسلا مدل ۳ که باعث فوت دوسرنشین آن شده، رسماً از تسلا به مدیریت ایلان ماسک شکایت شده است؛ حالا علت چیست؟

به گزارش رویترز، اخیراً علیه تسلا و مدیر خدمات یکی از نمایندگی‌های آن به دلیل تصادفی که منجر به مرگ راننده جوان ۲۰ ساله و سرنشین خودروی او شده، یک دعوی قضایی مطرح شده است. «نیکولاس گارسیا» (Nicholas Garcia) و همراه او «جزمین آلکالا» (Jazmin Alcala) طی تصادفی با تسلا مدل ۳ مدل ۲۰۲۱ گارسیا در ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۱ جان باختند.

نیکولاس گارسیا در حال عبور از یک تقاطع در نزدیکی خانه خود در کورال گیبلز فلوریدا بود که قسمت زیر بدنه خودروی مدل ۳ او با سطح جاده اصابت کرد. پس از آن، خودرو سریعاً از کنترل خارج شد، از جاده منحرف شد، به دو درخت برخورد کرد و نهایتاً در شعله‌های آتش فرو رفت.

خودروی تصادفی تسلا مدل 3

وکیل خانواده او مدعی است که نقص سیستم تعلیق باعث برخورد کف خودرو با سطح جاده و اشتعال باتری شده است تا ابتدا جرقه‌هایی از خودرو به بیرون بزند و سپس شعله‌های آتش آن را در بر بگیرند. علاوه بر این، این وکیل اظهار داشته است که گارسیا چهار روز قبل از وقوع حادثه تسلا مدل ۳ خود را به‌خاطر نواقص فرمان و سیستم تعلیق به یکی از نمایندگی‌های تسلا برده بود. به ادعای او، مدیر خدمات به دلیل سهل‌انگاری در وارسی خودرو و این خودروساز آمریکایی به دلیل طراحی‌ ناقص و همچنین عدم مونتاژ درست خودرو، مقصر این حادثه محسوب می‌شوند.

با توجه به گزارش مقدماتی هیئت ملی ایمنی ترابری در ایالات متحده آمریکا، داده‌های حاصل از دستگاه ضبط اطلاعات یا به اختصار EDR در تسلا مدل ۳ مذکور نشان می‌دهند که این خودرو طی ۵ ثانیه قبل از وقوع تصادف، تا ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت شتاب گرفته و راننده هرگز از پدال ترمز استفاده نکرده است.

تسلا مدل 3

رویترز متذکر شده است که تسلا در ماه اکتبر برای ۲,۷۹۱ دستگاه فراخوان صادر کرد که علت آن عدم محافظت درست از اتصالی جانبی در سیستم تعلیق جلو هنگام تولید بود. بر خلاف فراخوان‌های متعدد این شرکت طی چند وقت اخیر که عمدتاً با یک آپدیت نرم‌افزاری حل و فصل می‌شدند، این فراخوان برخی از مدل‌های تسلا مدل Y (تولیدشده بین مارس تا ژوئن ۲۰۲۱) و تسلا مدل ۳ (تولیدشده بین ژانویه ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۱) را در بر می‌گرفت.

با این حال، در طرح دعوی مذکور به حضور نیکولاس گارسیا بین مالکان فراخوانده شده یا حتی خود فراخوان هیچ اشاره‌ای نشده است. بر پایه گزارشی در ماه دسامبر، تسلا ۱۳۳ مطالبه گارانتی و ۱۰۴ گزارش میدانی بین اکتبر ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۲۱ دریافت کرده است که می‌توانند مربوط به این نقص باشند، ولی مجروح، فوتی یا تصادفی به دنبال نداشته‌اند.

منبع :TheVerge

تسلا-مدل-۳-دعوی- تعلیق-ev-fire-crash-florida

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.