تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۶:۳۶
کد خبر : 46668

تشخیص مشکلات قلبی بیماران مبتلا به دیابت با معاینه پا

تشخیص مشکلات قلبی بیماران مبتلا به دیابت با معاینه پا

تشخیص مشکلات قلبی بیماران مبتلا به دیابت با معاینه پا پژوهشگران اروپایی در بررسی جدید خود دریافته‌اند که با معاینه سالانه پا می‌توان خطر مشکلات قلبی را در بیماران مبتلا به دیابت تشخیص داد.
به گزارش ..

تشخیص مشکلات قلبی بیماران مبتلا به دیابت با معاینه پا

تشخیص مشکلات قلبی بیماران مبتلا به دیابت با معاینه پا

پژوهشگران اروپایی در بررسی جدید خود دریافته‌اند که با معاینه سالانه پا می‌توان خطر مشکلات قلبی را در بیماران مبتلا به دیابت تشخیص داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که می‌توان "فیبریلاسیون دهلیزی"(Atrial fibrillation) را با معاینه سالانه پا در بیماران مبتلا به دیابت تشخیص داد.

دیابت، یک عامل خطر مستقل برای فیبریلاسیون دهلیزی است. شیوع اختلال ضربان قلب در بیماران دیابتی، حداقل دو برابر بیشتر از بیماران فاقد دیابت است. اگرچه افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، پنج برابر بیشتر در معرض خطر سکته قرار دارند اما داروهای ضد انعقاد می‌توانند یک درمان پیشگیرانه موثر باشند.

معاینه سالانه پا، برای بیماران مبتلا به دیابت توصیه می‌شود. این موضوع به این دلیل است که افزایش قند خون، به گردش خون ضعیف، آسیب رسیدن به عصب و بی‌حسی منجر می‌شود و نهایتا در صورت عدم شناسایی مشکلات، قطع شدن پا را به همراه دارد.

دکتر "ایلیاس کانلوس"(Ilias Kanellos)، پژوهشگر "دانشگاه اروپایی قبرس"(EUC) و از پژوهشگران این پروژه گفت: معاینه سالانه پا، بررسی عروق پا را برای ارزیابی جریان سالم خون شامل می‌شود. ما طی این معاینه مشاهده کردیم که برخی از بیماران، ضربان نامنظم دارند و تصمیم گرفتیم تا کارآیی آن را در تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی بررسی کنیم.

این بررسی ۱۲ ماهه، ۳۰۰ بیمار مبتلا به دیابت را شامل می‌شد که در بررسی‌های سالانه پا شرکت می‌کنند. میانگین سنی شرکت‌کنندگان، ۶۰ سال بود. ۱۸۰ نفر از شرکت‌کنندگان، مرد و ۱۲۰ نفر زن بودند.

پژوهشگران دریافتند که ۵۱ بیمار پیشتر مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی تشخیص داده شده‌اند. اختلال ضربان قلب، به نسبت مشابهی در مردان و زنان یافت شد. به بیماران توصیه شد تا برای گرفتن نوار قلب به منظور بهبود تشخیص صحبت در مورد درمان، به یک متخصص مراجعه کنند.

دکتر کانلوس ادامه داد: این پژوهش، یک روش ساده، سریع و کم‌هزینه را برای شناسایی بیماران مبتلا به دیابت که اختلال ضربان قلب دارند و از آن بی‌اطلاع هستند، شناسایی می‌کند. این کار، امکان پیشگیری از سکته و حفظ کیفیت زندگی را در این گروه از بیماران به همراه دارد.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.