تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۴:۳۰
کد خبر : 32057

تسلا نسخه‌ای جدید از مادل ۳ را برای چین تدارک دیده است

تسلا نسخه‌ای جدید از مادل ۳ را برای چین تدارک دیده است

تسلا نسخه‌ای جدید از مادل ۳ را برای چین تدارک دیده است برخی گزارش‌ها خبر از آن دارد که تسلا شرکت سازنده خودروهای برقی و محصولات انرژی‌های تجدید پذیر، نسخه جدیدی از مادل ۳ (Model)، خودرو محبوب خود را در چین معرفی خواهد کرد. این شرکت ساخت و فروش خودروهای خود را در شرق آسیا از طریق کارخانه مستقر خود در شانگهای چین انجام می‌دهد. این خودروسازا که هفته پیش از برنامه‌های بزرگ خود در ساخت باتری‌هایش پرده برداشته است، براساس شایعات قصد دارد مدل‌های جدید یادشده را به باتری‌هایی جدید مجهز کند. البته این قطعات، باتری جدید ۴۶۸۰ این شرکت که در رویداد باتری دی (Battery Day) 2020 معرفی شد نخواهند بود. در عوض گزارش‌ها حاکی از آن است در بازار چین از باتری‌های عاری از کبالت بهره گرفته می‌شود و از ترکیب لیتیم-آهن-فسفات (LFP) به‌جای نیکل-منگنز-کبالت (NMC) استفاده خواهد شد.
در باتری‌های مادل ۳ دو بخش کلیدی با نام آند و کاتد وجود دارد. این دو جریانی از الکترون‌ها را برای سیستم و نیروی محرکه خودرو تولید می‌کنند. نتیجه این امر باعث راندن مادل ۳ و استفاده از وسایل برقی آن است. در حال حاضر، تسلا برای بخش کاتد ا..

تسلا نسخه‌ای جدید از مادل ۳ را برای چین تدارک دیده است

برخی گزارش‌ها خبر از آن دارد که تسلا شرکت سازنده خودروهای برقی و محصولات انرژی‌های تجدید پذیر، نسخه جدیدی از مادل ۳ (Model)، خودرو محبوب خود را در چین معرفی خواهد کرد. این شرکت ساخت و فروش خودروهای خود را در شرق آسیا از طریق کارخانه مستقر خود در شانگهای چین انجام می‌دهد. این خودروسازا که هفته پیش از برنامه‌های بزرگ خود در ساخت باتری‌هایش پرده برداشته است، براساس شایعات قصد دارد مدل‌های جدید یادشده را به باتری‌هایی جدید مجهز کند. البته این قطعات، باتری جدید ۴۶۸۰ این شرکت که در رویداد باتری دی (Battery Day) 2020 معرفی شد نخواهند بود. در عوض گزارش‌ها حاکی از آن است در بازار چین از باتری‌های عاری از کبالت بهره گرفته می‌شود و از ترکیب لیتیم-آهن-فسفات (LFP) به‌جای نیکل-منگنز-کبالت (NMC) استفاده خواهد شد.

در باتری‌های مادل ۳ دو بخش کلیدی با نام آند و کاتد وجود دارد. این دو جریانی از الکترون‌ها را برای سیستم و نیروی محرکه خودرو تولید می‌کنند. نتیجه این امر باعث راندن مادل ۳ و استفاده از وسایل برقی آن است. در حال حاضر، تسلا برای بخش کاتد از NMC بهره می‌برد، اما با استناد به سایت سینا فایننس (Sina Finance)، یک جابجایی در این بخش درراه خواهد بود. تسلا در جابجایی یادشده کبالت را از معادله خارج و LFP را به‌جای آن می‌نشاند. این ماده در صنعت ساخت خودروهای برقی همواره در مرکز توجه قرار داشته است. سازندگان بر این باورند که LFP نسبت به پیشینیان خود بهبودهای بیشتری را به همراه دارد و با تعویض به‌جای کبالت گران‌قیمت، هزینه‌های تولید را نیز کاهش می‌دهد.

سینا فایننس اطلاعات خود را از دو فرد نزدیک به شرکت تسلا به‌دست آورده است. این منابع همچنین بر این عقیده هستند که در تمام مدل‌های استاندارد سری مادل ۳ که در چین به‌ فروش می‌روند، جابجایی موردبحث صورت می‌پذیرد. رقبای تسلا در چین خودوهایی بزرگ‌تر را با قیمتی پایین‌تر به فروش می‌رسانند و علاوه بر این به خاطر هزینه‌های بالاتر، تسلا نمی‌تواند به‌صورت مؤثر از زیرمجموعه‌های چینی‌اش استفاده کند.

تسلا باتری‌های جدید خود را از منابع خارج از شرکت تأمین می‌کند، هرچند برنامه‌هایی نیز برای کشاندن تولید به داخل خانه در سر دارد. با استناد به اطلاعات اخیر، این شرکت باتری‌های جدید را از شرکت چینی CATL تأمین خواهد کرد. CALT در حال حاضر هم یکی از تأمین‌کننده‌های تسلا به‌حساب می‌آید و سازنده خودروهای برقی تا زمان ساخته شدن کارخانه‌های تولید باتری خود روی این شرکت حساب خواهد کرد.

گفته‌ می‌شود باتری‌های لیتیم-آهن-فسفات نسبت به همتای خود چندین مزیت دارند. مهم‌تر از همه اینکه آنها پتانسیل کمتری در برافروختن و منفجر شدن دارند. از این گذشته، این قطعات دارای چرخه‌ای طولانی‌تر و محدوده عملیاتی دمایی بزرگ‌تری هستند.

این اولین باری نیست که شایعه تعویض LFP با NMC به گوش می‌رسد. تسلا در ماه می درخواستی را در این زمینه از وزارت صنعت و فناوری اطلاعت چین برای مدل‌های جدید مادل ۳ تقاضا کرده بود. گفته می‌شود تسلا برای تأمین باتری‌های جدید با ال‌جی کِم (LG Chem) یکی دیگر از تولید‌کنندگان باتری، گفتگوهایی را صورت داده است. اینکه ال‌جی تأمین باتری‌های موردنیاز تسلا را بر عهده بگیرد مشخص نیست، زیرا در اطلاعات منتشرشده اخیر اشاره‌ای به این شرکت کره‌ای نشده است.

تسلا قصد دارد در یک برنامه بلندمدت تولید باتری‌ها را خود به عهده بگیرد. با استناد به اظهارات صورت گرفته در رویداد باتری دی ۲۰۲۰، این شرکت خودروساز در حال حاضر مشغول بهسازی پروسه مکسول تکنالژیز (Maxwell Technologies)، شرکت زیرمجموعه‌ خود است. این پروسه مربوط به پوشش خشک الکترودهای باتری‌ها می‌شود و به گفته ایلان ماسک، مدیر ارشد اجرایی تسلا، این شرکت هم‌اکنون در مرحله چهارم بازبینی خط تولید قرار دارد.

تسلا تولید باتری‌های خود را در یک پروسه چهار بخشی انجام می‌دهد. این مراحل شامل ساخت پیل‌ها، سرهم‌بندی، اجرای تولید در سرعت بالا و سنجش پیل‌ها در زمان شارژ شدن و خالی شدن می‌شود. هدف برنامه بلندمدت این شرکت، ساخت یک تراوات باتری در تنها یک ساعت و تولید ۲۰ مگاوات ساعت در یک خط سرهم‌بندی در کنار بهینه‌سازی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.