تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر : 54799

ترید ارز دیجیتال چیست ؟

ترید ارز دیجیتال چیست ؟

امروزه با پیشرفت های روز افزون در حوزه تکنولوژی و فناوری، مردم در تلاش اند برای تامین نیاز های مالی خود به فکر منابع درآمدی بیشتر باشند. امروزه دنیای ارزهای دیجیتال و بازار های مالی، به عنوان یکی از روش های درآمد و کسب سود به شمار می آیند. به همین دلیل آموزش ارز دیجیتال نیز امروزه …

امروزه با پیشرفت های روز افزون در حوزه تکنولوژی و فناوری، مردم در تلاش اند برای تامین نیاز های مالی خود به فکر منابع درآمدی بیشتر باشند. امروزه دنیای ارزهای دیجیتال و بازار های مالی، به عنوان یکی از روش های درآمد و کسب سود به شمار می آیند. به همین دلیل آموزش ارز دیجیتال نیز امروزه در بسیاری از سایت های فعال در این حوزه رواج یافته است.

فرایند معامله یا خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، اصطلاحا با عنوان ترید (Trade) ارز دیجیتال شناخته می شود ‌که هدف از آن رسیدن به سود است. تریدر یا فرد معامله‌گر برای کسب سود از رویداد های آتی بازار، نمودارهای قیمتی و اخبار لحظه ای بازار استفاده می نماید.

هنگامی که از ترید ارز دیجیتال یا معامله در بازارهای مالی بحثی به میان می آید، منظور دادن چیزی و در ازای آن گرفتن چیزی دیگر می باشد. به عبارت دیگر کسی را در نظر بگیرید که بیت کوینی را خریداری کرده و آن را به امید افزایش قیمت در آینده ای نه چندان دور و فروش به قیمت بالاتری نگهداری می کند تا بتواند در موقعیت مناسب بازار اقدام به فروش آن کند. در واقع این شخص پولی را وارد بازار ارز دیجیتال کرده و بیت کوین خریداری نموده است، و در آینده نزدیک، بیت کوین را با پول یا یک ارز دیجیتال دیگر مانند تتر مبادله خواهد کرد.

یک معامله‌ ی خوب، زمانی معامله ی سود آوری است که خرید با قیمت پایین تر و فروش با قیمت بالاتر صورت گرفته باشد. بر خلاف سرمایه‌ گذاری که به ذخیره و نگهداری بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال در کیف پول ها در بلند مدت اشاره دارد، در ترید معامله‌‌ گر سعی دارد با تکیه بر اصول خاصی قیمت ها را پیش بینی کرده و مطابق آن اقدام نماید. تریدر برای پیش‌ بینی قیمت‌ ارز های دیجیتال باید خبرها و رویداد های این صنعت را پیگیری کرده و از نمودارهای مختلف استفاده نماید. معامله ‌گران برای اینکه بتوانند مهارت لازم برای انجام معاملات در این بازار پرنوسان را پیدا کنند، بایستی زمان، اراده، سرمایه و تلاش زیادی صرف نمایند.

تریدر ارز دیجیتال کیست؟

ترید ارز دیجیتال چیست

تریدر یا معامله‌ گر به کسی اطلاق می گردد که در بازارهای مالی اقدام به خرید و فروش هر نوع دارایی مالی کند. تریدر می تواند این فعالیت را به نمایندگی از یک سازمان، یا از جانب فردیی دیگر یا به صورت شخصی انجام دهد. تفاوت اساسی موجود بین یک تریدر ارز دیجیتال و یک سرمایه ‌گذار در این حوزه، به مدت زمانی بر می گردد که شخص دارایی‌های دیجیتال خود را نگه داری کرده است. سرمایه ‌گذاران رویکردی طولانی‌ مدت دارند اما تریدرها بازه‌ های زمانی کوتاه مدت را در نظر می گیرند و سعی دارند از روند‌های کوتاه‌ مدت به سود برسند. همچنین تریدرهای ارز های دیجیتال خرید و فروش بیشتری در یک بازه زمانی، نسبت به سرمایه ‌گذاران ارز های دیجیتال دارند.

تریدر ارزهای دیجیتال از نوسان‌ اصولی این رمز ارزها، رویدادهای مختلف، اخبار و به کار گرفتن استراتژی ‌های مبادلاتی برای درآمد سود دلاری استفاده می کند. در ابزار کار معامله‌گرهای بازار ارز دیجیتال با سرمایه ‌گذاران این حوزه نیز تفاوت‌های جزئی وجود دارد، برای مثال تریدرها معمولا برای خرید و فروش لحظه ‌ای رمز ارزها یا تبدیل آن‌ها به یکدیگر از صرافی های آنلاین استفاده می‌ نمایند، همچنین محل نگه داری از دارایی‌ های دیجیتال آن ها نیز متفاوت می باشد و نکته مهم تر این که، ریسک معامله ای که انجام می‌ دهند نیز به تبع بیشتر خواهد بود.

برای ترید ارز دیجیتال به تحلیل قیمت ارز دیجیتال در بازه‌های مختلف نیاز داریم که اصول اصلی آن، یادگیری دانش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال و استفاده از تحلیل فاندامنتال می باشد تا تریدر به شناسایی فرصت‌ های ورود و خروج از این بازار های مالی بپردازد. فرایند ترید ارزهای دیجیتال یا اصطلاحا تریدینگ (Trading) دارای انواع مختلفی است اما نکته‌ ای که در تمامی آن‌ها بایستی مورد توجه قرار گیرد، این است که باید معامله گر به حد کافی صبور باشد. زیرا در غیر اینصورت با کمی ضرر شروع به فروختن ارز های دیجیتال خود خواهد کرد و بدون اینکه سودی حاصل شود متحمل کلی ضرر خواهد شد. نکته دوم نیز امتناع از هرگونه طمع ورزی است، چون طمع کردن باعث شکست صد در صدی شما خواهد شد. سبک تحلیل مناسب ترید ارز های دیجیتال برای هر فرد کاملا متفاوت است. نکته مهمی که وجود دارد، دست یابی به سبکی است که در آن موفق هستید. زیرا ممکن است فردی تحلیل یک شخص دیگر برایش مناسب نباشد. نکته دیگری که باید حتما در ترید کردن رعایت نمایید این است که خرید و فروش های خود را طبق تحلیل هایتان انجام دهید، چون امروزه با وجود شبکه های اجتماعی، افراد اطلاعات غلطی در رابطه با رمز ارزها به نام سیگنال در اختیار شخص قرار داده و او را متحمل ضررهای جبران ناپذیری می کنند.

استفاده از سبک ‌های مختلف تحلیل ها، باید برای مدت زمان قابل قبولی استفاده شود که مفید بودن یا نبودن آن در ترید ارز های دیجیتال مشخص گردد. اما با این حال همیشه قیمت‌ ها ممکن است موافق تحلیل شما پیش نرود!!!

انواع مختلف روش‌های ترید ارز های دیجیتال

  • خرید و فروش روزانه (Day Trading)
  • خرید و فروش نوسانی یا سووینگ (Swing Trading)
  • خرید و فروش فوری یا اسکالپینگ
  • موقعیت‌گیری (Position Trading)

تفاوت ترید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری ارز دیجیتال

ترید ارز دیجیتال چیست

سرمایه ‌گذاری و ترید ارز دیجیتال دو مقوله جدا از هم هستند. ترید ارز دیجیتال به معنی گرفتن موقعیت خرید یا فروش و لحظه ورود و خروج به موقع در بازار ارز دیجیتال و کسب سود از آن است. اما سرمایه ‌گذاری به داشتن مالکیت روی دارایی اشاره دارد که هدف از آن افزایش ارزش دارایی ها در بلندم مدت است که در کیف پول ارزهای دیجیتال و سخت افزاری از آن ها نگه داری می شود. سرمایه ‌گذاران، نگه دارندگان اصلی به شمار می آیند. آن‌ها خیلی به نمودارها توجه نمی کنند، مگر هنگامی که بخواهند موقعیت سرمایه‌ گذاری و استراتژی خود را افزایش یا تغییر دهند. سرمایه ‌گذاران لزوماً مفهوم حد ضرر و حد سود را به کار نمی برند. آن‌ها با برخی دلایل، سرمایه‌ گذاری اولیه خود را انجام می دهند و تا زمانی که این دلایل صادق باشد، به سرمایه گذاری خود اعتماد کرده و ارز دیجیتال را در کیف پول های دیجیتالی خود نگه داری می کنند. نکته مهمی که وجود دارد این است که صرافی‌ها یا کیف پول ‌های گرم اصلا گزینه ی خوبی برای نگه داری ارزهای دیجیتال برای چند سال نمی باشند. افرادی که در ارز های دیجیتال سرمایه ‌گذاری می کنند، بایستی اقدام به تجزیه و تحلیل مشخصه‌ های بنیادین یا فاندامنتال یک پروژه ارز دیجیتال کنند. جهت سرمایه گذاری صحیح و اصولی یا آموزش ترید ارز دیجیتال می توانید از وبسایت های مفید بسیاری در ایران استفاده کنید که ما در اینجا وبسایت ارزمدرن را به شما معرفی میکنیم که با کسب آموزش ترید و بهره گیری از مشاوره های این تیم می توانید تصمیم بگیرید که از چه روشی برای ورود به بازار رمزارزها و کسب سود می توانید بهره مند شوید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.