تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر : 72103

ترندهای ۲۰۲۲ خانه هوشمند؛ از گجت‌های هوشمند خانه هوشمند چه می‌دانید؟

ترندهای ۲۰۲۲ خانه هوشمند؛ از گجت‌های هوشمند خانه هوشمند چه می‌دانید؟

فهرست۱ ترندهای ۲۰۲۲ خانه هوشمند۲ ۱۰ گجت هوشمند که باید با آن‌ها آشنا شوید۲.۱ تشک بادی هوشمند۲.۲ درب هوشمند۲.۳ دوربین هوشمند۲.۴ سیستم حمام هوشمند۲.۵ ترموستات هوشمند۲.۶ لباسشویی هوشمند۲.۷ کف‌شوی رباتیک هوشمند۲.۸ یخچال هوشمند سامسونگ۲.۹ هاب مدیریت هوشمند۲.۱۰ اسکن بدن ترندهای ۲۰۲۲ خانه هوشمند از جدیدتر گجت‌های خانه هوشمند چه می‌دانید؟ از وان حمام جدید تا قفل …

ترندهای ۲۰۲۲ خانه هوشمند

از جدیدتر گجت‌های خانه هوشمند چه می‌دانید؟ از وان حمام جدید تا قفل هوشمند و چشمی‌های دیجیتال جدید . در این مقاله با جدیدترین ترندهای خانه هوشمند آشناخواهید شد.

بیشتر از دوسال از اولین روزهای قرنطینه می‌گذرد. دورانی که ما مجبور شدیم بیشتر اوقاتمان را در خانه سپری کنیم. وضعیت سال‌های اخیر باعث شده است که ما به افزایش آسایش و راحتی خانه‌ها بیشتر فکر کنیم و درنتیجه گرایش به هوشمندسازی خانه‌ها سهم روبه‌رشدی از بازار را به خود اختصاص داده است.

شاید به‌همین دلیل بتوان سال ۲۰۲۲ را سال جه در انبوه‌سازی گجت‌های خانگی هوشمند و نوآوری در طراحی آن‌ها دانست. لیست زیر بخشی از جدیدترین ترندهای گجت هوشمند خانگی است که به‌اختصار بررسی و معرفی شده‌اند.

به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از این گجت‌ها هنوز در دسترس کاربران نیستند و صرفا در نمایشگاه‌ها تکنولوژی عرضه شده‌اند. اما از نظر گذراندن این ابزار، دید مناسبی از آینده به شما خواهد داد.

۱۰ گجت هوشمند که باید با آن‌ها آشنا شوید

  1. تشک بادی هوشمند

عجیب است نه؟ هروقت اسم ابزار هوشمند به گوشمان می‌خورد بیشتر از هرچیزی یاد قفل هوشمند، سیستم امنیتی خانه هوشمند و… می‌افتیم. اما این‌بار هوشمندسازی لوازم خانگی به حوزه خواب ورود کرده است.

طراحان خانه هوشمند معتقدند که تشک‌ها می‌توانند با کمی تغییر و دستکاری به شما در بهتر شدن سطح تنفس هنگام خواب کمک کنند.

اخیرا تشکی توسط محققین شرکت Conway طراحی شده است که به تصفیه هوا مجهز شده و با استفاده از سیستم رطوبت‌رسانی داخلی، بخور اسانس و چراغ‌های کم‌نور به شما کمک می‌کند تا کیفیت خوابتان را افزایش دهید.

این تشک به‌محض به‌خواب رفتن شما، رایجه‌های آرامبخش پراکنده می‌کند تا خواب عمیق‌تری تجربه کنید و محفظه‌های هوای کنار آن با پراکندن هوای تمیز به شما کمک می‌کند تا بهتر نفس بکشید.

تنظیم ارتفاع و میزان سفتی تشک به‌صورت خودکار از دیگر امکانات این گجت جذاب است. درحال حاضر قیمت این تشک هوشمند حدود ۵۰۰۰ دلار تخمین زده می‌شود.

  1. درب هوشمند

Masonite M-Pwr Smart Door

این ترند جدید سال ۲۰۲۲ از شرکت مازونیت ارائه شده است. همه ما چیزهای زیادی از قفل دیجیتال، دستگیره دیجیتال و چشمی درب دیجیتال شنیده‌ایم. اما ترند جدید در زمینه امنیت خانه‌های هوشمند وارد بازار شده است که با همگام‌سازی با چراغ LED حساس به زنگ، قفل دیجیتال و زنگ ویدئویی به سیستم وای‌فای خانه متصل می‌شود و به شما امکانات وسیعی خواهد داد.

قابلیت‌هایی که این درب به کابران ارائه می‌دهد، وسیع‌تر از زنگ درب هوشمند، قفل دیجیتال درب یا چشمی هوشمند خواهد بود و مازونیت اعلام کرده است که این گجت را در ابعاد، پرداخت و انواع مختلفی به بازار ارائه خواهد کرد.

  1. دوربین هوشمند

دوربین هوشمند یکی دیگر از تولیدات شرکت جنرال الکتریک در سال ۲۰۲۲ است. این شرکت درنظر دارد در سال جدید با به‌فروش رساندن دوربین هوشمند که به قابلیت چرخاندن سر در شب، تخشیص حرکت، قابلیت دید در شب و اتصال به فضای ذخیره‌سازی ابری مجهز است، خود را به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان گجت‌های خانه هوشمند مطرح کند.

قیمت نهایی این دوربین بین ۱۰۰ تا ۱۲۹ دلار تخمین زده می‌شود.

  1. سیستم حمام هوشمند

شرکت کوهلر درنظر دارد در سال جدید با ارائه سیستم جذابی برای حمام، کاربران را از شر دردسرهای حمام گرم‌وسرد و پر کردن وان رها کند.

این سیستم با زه‌کشی و تنظیم دما در وان و دوش، به شما امکان می‌دهد تا تنها با ارائه فرمان صوتی، حمامتان را در دمای دلخواهتان آماده کنید و به همین سادگی وارد آن شوید.

این سیستم نه‌تنها قابلیت تنظیم دما، که قابلیت شخصی‌سازی برنامه حمام هم دارد و تا ده کاربر می‌توانند تنظیمات دلخواهشان را در آن وارد کنند و با اعلام نام برنامه تعریف شده، به تنظیمات دلخواهشان برسند.

  1. ترموستات هوشمند

یکی دیگر از مهم‌ترین ترندهای خانه هوشمند در ۲۰۲۲ به شرکت جنرال الکتریک تعلق دارد. این شرکت درحال راه‌اندازی خط تولید محصولی برای خانه هوشمند که به شما کمک می‌کند تا دمای خانه خود را در یک بازه خاص نگه دارید.

این ترموستات به‌سادگی و با هاب گوشی همراه کنترل می‌شود و با اتصال به قفل دیجیتال به شما کمک می‌کند تا هرزمان که درب باز بود و منجر به خروج دما از منزل شد، درب به‌صورت خودکار بسته شود و درنهایت دما در یک محدوده باقی بماند.

قیمت این گجت ۱۱۹.۹ دلار تخمین زده می‌شود.

  1. لباسشویی هوشمند

لباسشویی هوشمند

این فناوری به شرکت ال‌جی تعلق دارد. ال‌جی قصد دارد در سال جدید لباسشویی جدیدی به بازار عرضه کند که بااستفاده از فناوری هوش مصنوعی نوع پارچه، میزان آلودگی و لک لباس و اندازه بار را تشخیص دهد و مناسب با آن از شوینده و آب استفاده کند.

تناسب چرخه شستشو با میزان لباس و همچنین متناسب‌سازی چرخه خشک‌کن با میزان بار، به کاربران کم خواهد کرد که لباس‌ها را با کیفیت بهتری بشویند و خشکی یکنواخت‌تری را تجربه کنند.

شما با خرید این لباسشویی امکان خواهید داشت که برنامه شستشو و خشک کردن را شخصی‌سازی کنید. این گجت هوشمند با قیمت تقریبی ۱۵۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

  1. کف‌شوی رباتیک هوشمند

هر کف‌شویی را که دیدید، از ذهنتان دور کنید. این ترند جدید که ازطرف شرکت رابراک عرضه خواهد شد، قرار است دستیار هوشمند شما در تمیز خانه باشد.

این ربات کف‌شوی هوشمند قابلیت‌های چشمگیری دارد که می‌توان استفاده از آن را در سطح جهانی فراگیر کند.

این کف‌شو به‌صورت اتوماتیک مخزن خود را خالی می‌کند و علاوه‌بر شستن کف، کار جاروبرقی را هم انجام خواهد داد.

این ربات هوشمند قابلیت دور شدن از موانع را هم دارد و با دوربین از راه دور به خانه نظارت می کند. این ربات، یکی از پیشرفته‌ترین گجت‌های هوشمندی است که تابجال دیده‌اید.

  1. یخچال هوشمند سامسونگ

سامسونگ قرار است در سال ۲۰۲۲ یخچالی از جنس استیل ارائه دهد که با استفاده از هاب مدیریت هوشمند خود رنگ آن را هر زمان که خواستید تغییر دهید.

این یخچال با دستیار صوتی الکسا کار می‌کند و امکانات شخصی‌سازی مختلفی را دراختیار شما قرار خواهد داد.

سامسونگ هنوز جزئیاتی از سال ارائه این گجت به بازار و قیمت آن را ارائه نداده است.

  1. هاب مدیریت هوشمند

سامسونگ قصد دارد تا در سال جدید، سیستمی برای مدیریت هوشمند ارائه دهد که بسیار آسانتر از قبل کار می‌کند و با صدای کاربران از طریق بیکسبی کنترل شود.

این شرکت قصد دارد تا تبلت مدیریت هوشمند خود را با ابزار هوشمند به کاربران ارائه دهد.

  1. اسکن بدن

شرکت ویتینگ با ارائه نوع جدید از حسگر و اسکنر ترکیبی هوشمند قصد دارد تا در سال جدید با ردگیری مداوم وضعیت بدن شما و ارائه گزارش به اپلیکیشن گوشی هوشمندتان، وضع سلامتی‌تان را کنترل کند.

این حسگر با اتصال به الکترودهای استیل، ریتم قلبتان را ارزیابی می‌کند و فشار قلبتان را حدس خواهد زد.

این اسکنر حتی فعالیت غدد عرق کف‌پای شما را هم ارزیابی خواهد کرد و گزارش‌های مهمی را درمورد وضع سلامتی‌تان ارائه خواهد داد.

نظر شما چیست؟ ازمیان ترندهای سال ۲۰۲۲، کدام‌یک از آن‌ها نظر شما را بیشتر جلب کردند؟ اگر شما بودید دوست داشتید قبل از همه، کدام‌یک از این ترندها را انتخاب کنید؟

آیا به‌نظر شما قابلیتی وجود دارد که جای آن در این لیست خالی باشد؟ ممنون خواهیم شد که نظر خودتان را با ما به‌اشتراک بگذارید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.