تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 34053

ترندفورس پیش‌بینی خود از بازار ۲۰۲۱ گوشی را اعلام کرد

ترندفورس پیش‌بینی خود از بازار ۲۰۲۱ گوشی را اعلام کرد

ترندفورس پیش‌بینی خود از بازار ۲۰۲۱ گوشی را اعلام کرد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند میدانی است که رقابت در آن بسیار شدید است، زیرا سازندگان در تلاش هستند تا رهبری خود در بازار‌های محبوب خود را حفظ کنند. سال جدید میلادی تازه آغاز شده است، اما با این وجود برخی از تحلیلگران پیش‌بینی خود از بازار را منتشر کرده‌اند. با استناد به ترندفورس (TrendForce)، تولید گوشی‌ هوشمند در ۲۰۲۱ به ۱٫۳۶ میلیارد واحد خواهد رسید که برابر با افزایشی ۹ درصدی در مبنای سال‌به‌سال است. این مؤسسه همچنین پیش‌بینی می‌کند که تعداد گوشی‌های ۵G در سال جدید میلادی به ۵۰۰ میلیون می‌رسد که در این صورت نرخ نفوذ نسل پنجم شبکه به ۳۷% افزایش خواهد یافت.

با استناد به ترندفورس، بازار جهانی گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۰ به دلیل بحران سلامت ضربه سختی خورد. در این سال در مجموع ۱٫۲۵ میلیارد دستگاه تولید شد که ۱۱% کمتر این میزان در سال ۲۰۱۹ بود و بزرگ‌ترین افت در تاریخ این بازار به‌حساب می‌آید. سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی، اوپو و ویوو شش نام تجاری برتر سال گذشته میلادی لقب گرفتند.
در چشم‌انداز ۲۰۲۱، انتظار می‌رود که صنعت گوشی هوشمند دوبار..

ترندفورس پیش‌بینی خود از بازار ۲۰۲۱ گوشی را اعلام کرد

بازار جهانی گوشی‌های هوشمند میدانی است که رقابت در آن بسیار شدید است، زیرا سازندگان در تلاش هستند تا رهبری خود در بازار‌های محبوب خود را حفظ کنند. سال جدید میلادی تازه آغاز شده است، اما با این وجود برخی از تحلیلگران پیش‌بینی خود از بازار را منتشر کرده‌اند. با استناد به ترندفورس (TrendForce)، تولید گوشی‌ هوشمند در ۲۰۲۱ به ۱٫۳۶ میلیارد واحد خواهد رسید که برابر با افزایشی ۹ درصدی در مبنای سال‌به‌سال است. این مؤسسه همچنین پیش‌بینی می‌کند که تعداد گوشی‌های ۵G در سال جدید میلادی به ۵۰۰ میلیون می‌رسد که در این صورت نرخ نفوذ نسل پنجم شبکه به ۳۷% افزایش خواهد یافت.

با استناد به ترندفورس، بازار جهانی گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۰ به دلیل بحران سلامت ضربه سختی خورد. در این سال در مجموع ۱٫۲۵ میلیارد دستگاه تولید شد که ۱۱% کمتر این میزان در سال ۲۰۱۹ بود و بزرگ‌ترین افت در تاریخ این بازار به‌حساب می‌آید. سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی، اوپو و ویوو شش نام تجاری برتر سال گذشته میلادی لقب گرفتند.

در چشم‌انداز ۲۰۲۱، انتظار می‌رود که صنعت گوشی هوشمند دوباره جان بگیرد. با در نظر گرفتن جایگزینی‌ها، تقاضا و حمایت بازار‌های جدید، تخمین زده می‌شود که تولید سالیانه به ۱٫۳۶ میلیارد دستگاه برسد. با مشاهده وضع موجود، ترندفورس تخمین می‌زند که ۷ جایگاه برتر برای سامسونگ، اپل، شیائومی، اوپو، ویوو، ترنشن (Transsion) و هواوی باشد. شش سازنده برتر بیش از ۸۰% از بازار را پوشش خواهند داد. با این حال هنوز هم عدم قطعیت وجود دارد، زیرا فراگیری ویروس کاملاً برطرف نشده است.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، ترندفورس تخمین می‌زند که میزان کلی تولید گوشی‌های ۵G در جهان به ۵۰۰ میلیون دستگاه برسد و نرخ نفوذ تا ۳۷% افزایش یابد. با این حال، میزان ظرفیت سرمایه‌گذاری در این بخش، عملکرد تولید را محدود می‌کند.

مؤسسه تحلیلی کانترپوینت ریسرچ (Counterpoint Research) نتیجه مطالعات خود در زمینه بازار‌ گوشی‌های ۵G در ماه اول پاییز امسال را به اشتراک گذاشته است. گلکسی نوت ۲۰ الترا ۵G از نظر فروش جهانی بهترین عملکرد را دارد. این پرچم‌دار سامسونگ در بسیاری از کشورها با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵ عرضه شد، اما برای مردم اروپا دستگاه‌های مجهز به اکسینوس ۹۹۰ در دسترس قرار گرفت. ۵% از بازار سهم این محصول سامسونگ بوده است.

در بین سه محصول برتر، دو عدد از آنها ساخت هواوی است. جایگاه دوم در اختیار P40 پرو است در حالی که رتبه سوم را نووا ۷ میان رده در اختیار دارد. سهم این دو محصول از بازار به ترتیب ۴٫۵ و ۴٫۳ درصد است. در بحث نووا ۷، میزان فروش جهانی را می‌توان برابر فروش چین دانست، زیرا این محصول خارج از این کشور فروخته نمی‌شود.

دو پرچم‌دار ۲۰۲۰ دیگر از سامسونگ توانسته‌اند در بین ۵ محصول برتر قرار گیرند. ۴% از بازار سهم گلکسی +S20 5G بوده و گلکسی نوت ۲۰ ۵G هم ۲٫۹% از سهم بازار را مال خود کرده است. این دو دستگاه هم در مناطق مختلف با تراشه‌های متفاوت عرضه شده‌اند.

برآیند بردار نیروها در بازار گوشی‌های ۵G با عرضه آیفون ۱۲ و هواوی میت ۴۰ ممکن است تغییر کند. حتی اگر تقاضا برای پرچم‌دارهای سازنده چینی بالا نباشد، چهار عضو خانواده آیفون ۱۲ شانس زیادی برای تغییر بازار خواهند داشت، خصوصاً وقتی میزان فروش نیاکان آنها را در نظر می‌گیریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.