تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۸:۵۰
کد خبر : 16487

ترس ناشی از ابتلا به "کرونا" در اثر روزه در حکم وسوسه است

ترس ناشی از ابتلا به "کرونا" در اثر روزه در حکم وسوسه است

ترس ناشی از ابتلا به “کرونا” در اثر روزه در حکم وسوسه است عضو هیئت استفتاء آیت الله صافی گلپایگانی گفت: ترس ناشی از ابتلای به ویروس کرونا در اثر روزه منشاء علمی ندارد و در حکم وسوسه است. – اخبار فرهنگی – حجت‌الاسلام عبدالهادی سیستانی الله‌آبادی عضو هیئت استفتاء آیت‌الله صافی گلپایگانی در حاشیۀ نشستی که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: روزه نه تنها موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن انسان نمی‌شود، بلکه در مواردی موجب تقویت هم می‌شود؛ بنابراین ترسی برای ابتلای به بیماری کرونا بر اثر روزه وجود ندارد و روزه برای کسانی که بیماری ندارند واجب است.
وی افزود: با توجه به اینکه ترس ناشی از ابتلای به ویروس کرونا در اثر روزه منشاء علمی ندارد، در حکم وسوسه است و اثر شرعی ندارد، ضمن اینکه روزه فریضه الهی است و نسبت به روزه سهل‌انگاری روا نیست.
عضو دفتر استفتاء آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: ترسی که از ابتلای به کرونا در اثر روزه بر بعضی افراد حاکم شده، اگر منشأ آن به گونه‌ای است که عقلا استناد به آن را معتبر می‌دانند و به آن اطمینا..

ترس ناشی از ابتلا به "کرونا" در اثر روزه در حکم وسوسه است

عضو هیئت استفتاء آیت الله صافی گلپایگانی گفت: ترس ناشی از ابتلای به ویروس کرونا در اثر روزه منشاء علمی ندارد و در حکم وسوسه است.

ترس ناشی از ابتلا به "کرونا" در اثر روزه در حکم وسوسه است – اخبار فرهنگی –

حجت‌الاسلام عبدالهادی سیستانی الله‌آبادی عضو هیئت استفتاء آیت‌الله صافی گلپایگانی در حاشیۀ نشستی که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: روزه نه تنها موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن انسان نمی‌شود، بلکه در مواردی موجب تقویت هم می‌شود؛ بنابراین ترسی برای ابتلای به بیماری کرونا بر اثر روزه وجود ندارد و روزه برای کسانی که بیماری ندارند واجب است.

وی افزود: با توجه به اینکه ترس ناشی از ابتلای به ویروس کرونا در اثر روزه منشاء علمی ندارد، در حکم وسوسه است و اثر شرعی ندارد، ضمن اینکه روزه فریضه الهی است و نسبت به روزه سهل‌انگاری روا نیست.

عضو دفتر استفتاء آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: ترسی که از ابتلای به کرونا در اثر روزه بر بعضی افراد حاکم شده، اگر منشأ آن به گونه‌ای است که عقلا استناد به آن را معتبر می‌دانند و به آن اطمینان می‌کنند، می‌تواند مجوز روزه باشد اما صرف استناد به شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غیر مسئول که کسی مسئولیت سخن آنها را به عهده نمی‌گیرد، جز وسوسه چیزی نیست و دلیلی برای خوردن روزه نیز نخواهد بود.

«قضای روزه‌ها باید گرفته شود و اگر معذور باشد مثلاً بیمار باشد باید قضای آن را به‌جا آورد و اگر عمداً روزه را بدون عذر شرعی نگرفته است،کفاره عمدی روزه ماه رمضان را بپردازد.»

وی با بیان مطلب فوق گفت: نظر و فتوای کسانی غیر از مراجع عظام تقلید که عهده‌دار بیان احکام شرعی برای مسلمانان در زمان غیبت امام زمان(عج) هستند، حجیتی ندارد، البته نظریات و آرای متخصصان و متکفلین امور مهم، مورد توجه مراجع عظام تقلید در هنگام صدور فتوا است.

فلاح‌‌زاده: روزه‌داری تأثیری در ابتلا به "کرونا" ندارد/ روزه سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کندپخش زنده هیئت‌های مذهبی کشور از طریق ۲ اپلیکشین در ماه رمضانپخش زندۀ مناجات شعبانیه در رسانۀ ملّی از حرم عبدالعظیم(ع)

انتهای پیام/

– تسنیم نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.