تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر : 62463

تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رسما معرفی شد

تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رسما معرفی شد

تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رسما معرفی شدتراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با معماری جدید رسماً معرفی شده است. در ادامه با توضیحاتی از قابلیت‌های جدید این چیپست همراه گجت نیوز باشید.

کوالکام از ن..

تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رسما معرفی شد

تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با معماری جدید رسماً معرفی شده است. در ادامه با توضیحاتی از قابلیت‌های جدید این چیپست همراه گجت نیوز باشید.

کوالکام از نسل جدید چیپست خود برای گوشی‌های پرچمدار اندرویدی رونمایی کرده است که بهبودهای مختلفی را با خود به دنبال دارد. کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از معماری ARMv9 و الگوی نامگذاری جدید بهره می‌برد و اولین گوشی‌های مجهز به آن تا پایان سال جاری میلادی روانه بازار خواهند شد.

در الگوی نامگذاری جدید اسنپدراگون، یک عدد و یک نسل را مشاهده می‌کنیم که عدد مذکور به سطح گوشی (مثلاً ۸ مختص به گوشی‌های پرچمدار است) اختصاص دارد. این تراشه جدید، اولین چیپست ۴ نانومتری کوالکام است و همچنین اولین چیپستی محسوب می‌شود که این نسل جدید از معماری پردازنده‌ها در آن به کار رفته است.

در پردازنده جدید همچنان طراحی سه خوشه‌ای حفظ شده اما هسته‌های آن از طراحی ARMv9 برخوردارند. هسته اصلی، Cortex-X2 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز است و سه هسته ۲.۵ گیگاهرتزی مبتنی بر Cortex-A710 با عملکرد بالا و همچنین چهار هسته کم‌مصرف ۱.۸ گیگاهرتزی مبتنی بر A510 به همراه آن کار می‌کنند. به‌صورت کلی، پردازنده جدید کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در مقایسه با پردازنده چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ تا ۳۰ درصد کم‌مصرف‌تر و ۲۰ درصد سریع‌تر است.

کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1

پردازنده گرافیکی Adreno جدید نیز به لطف معماری جدید خود، نوید ۳۰ درصد تقویت عملکرد و تا ۲۵ درصد کاهش مصرف انرژی را می‌دهد. کوالکام سه قابلیت مخصوص گیمینگ را برای این پردازنده گرافیکی ارائه داده است که یکی از آن‌ها با نام Adreno Frame Motion Engine، این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا تعادلی بین عملکرد و بازدهی الکتریکی برقرار کنند.

Adreno Frame Motion Engine این قابلیت را به پردازنده گرافیکی می‌دهد تا بازی را با نرخ فریم دو برابر اما بدون افزایش مصرف انرژی، رندر کند. از طرفی دیگر، می‌تواند مصرف انرژی را تا ۵۰ درصد کاهش بدهد درحالی که نرخ فریم بازی ثابت باقی می‌ماند.

قابلیت‌های جدید دیگر، رندرینگ حجمی (Volumetric rendering) و نرخ شیدینگ متغیر (Variable Rate Shading Pro) هستند. نورپردازی حجمی برای افکت‌های نورپردازی بسیار برجسته نظیر پرتوهای خورشید هنگام گرگ و میش مورد استفاده قرار می‌گیرد و فناوری نرخ شیدینگ متغیر به عملکرد و بازدهی هرچه بهتر پردازنده گرافیکی در رندرینگ کمک می‌کند. کوالکام جهت کسب اطمینان از ارائه بهترین عملکرد ممکن با چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱، با برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی همکاری کرده است.

کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1

کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ دارای مودم X65 5G است که هم از ارتباطات زیر ۶ گیگاهرتز و هم از ارتباطات موج‌ میلی‌متری (Millimeter wave یا به اختصار mmWave) با فرکانس‌های بالاتر، پشتیبانی می‌کند و حداکثر سرعت آن به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. این مودم همچنین از تجمع فرکانس (Carrier aggregation) برای ارتباط آپلینک بهره می‌برد که با کنار هم قرار دادن فرکانس‌های مختلف، نرخ داده به ازای هر کاربر را افزایش خواهد داد.

کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1

همچنین بخوانید:

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با ثبت رکوردی جدید سلطان بنچمارک انتوتو در اندروید شد

علاوه بر این‌ها، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ وای‌فای ۶ و ۶E و بهبودهایی در بلوتوث را ارائه می‌دهد و از Bluetooth LE Audio پشتیبانی می‌کند که پیشرفتی بزرگ نسبت به فناوری کنونی است و امکان پخش یک یا چند جریان صدا از یک منبع به تعداد نامحدودی گیرنده را مهیا می‌سازد. نهایتاً کوالکام روی بهبود امنیت این تراشه هم کار کرده است.

منبع :GSMArenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.