تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۳:۴۴
کد خبر : 70891

تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۱۳۰۰ با معماری ۶ نانومتری رونمایی شد

تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۱۳۰۰ با معماری ۶ نانومتری رونمایی شد

تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۱۳۰۰ با معماری ۶ نانومتری رونمایی شدمدیاتک امروز از تراشه دایمنسیتی ۱۳۰۰ – Dimensity 1300 با فناوری لیتوگرافی ۶ نانومتری رونمایی کرد. این تراشه به زودی در یکی از گوشی‌های وان پل..

تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۱۳۰۰ با معماری ۶ نانومتری رونمایی شد

مدیاتک امروز از تراشه دایمنسیتی ۱۳۰۰ – Dimensity 1300 با فناوری لیتوگرافی ۶ نانومتری رونمایی کرد. این تراشه به زودی در یکی از گوشی‌های وان پلاس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شرکت مدیاتک که یکی از قدرتمندترین نام‌ها در صنعت تولید تراشه‌های SoC گوشی‌های هوشمند است، از جدیدترین تراشه خود رونمایی کرد. تراشه دایمنسیتی ۱۳۰۰ جدیدترین محصول این شرکت است و انتظار داریم در گوشی وان پلاس نورد ۲T یا ۳ استفاده شود.

مشخصات تراشه دایمنسیتی ۱۳۰۰ مدیاتک

این تراشه با استفاده از لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC تولید شده است. تراشه دایمنسیتی ۱۳۰۰ هشت هسته‌ای است و از چهار هسته Cortex A78 بهره می‌برد. سه هسته از این چهار هسته از نوع سوپر هستند و از پس فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز بر می‌آیند. یک هسته هم از نوع اولترا است و از پس فرکانس ۳ گیگاهرتز برمی‌آید.

چهار هسته دیگر این تراشه مدیاتک هم از نوغ Cortex A55 است و در زمینه مصرف انرژی عملکردی بهینه دارند. این هسته‌ها می‌توانند از فرکانس ۲ گیگاهرتز پشتیبانی کنند. پردازنده گرافیکی این چیپست هم ۹ هسته‌ای و از نوع Mali G77 MC9 است.

دایمنسیتی 1300

دایمنسیتی ۱۳۰۰ از نمایشگرهایی با رزولوشن فول اچ دی پلاس (۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و نرخ نوسازی ۱۶۸ هرتز پشتیبانی می‌کند. این تراشه می‌تواند با ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4x با حداکثر سرعت ۴۲۵۵ مگابیت بر ثانیه جفت شود. حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 نیز در این تراشه ساپورت می‌شود.

دوربین‌هایی با مگاپیکسل بالا در حال تبدیل شدن به یک ترند بزرگ در دنیای گوشی‌های هوشمند هستند. مدیاتک به این موضوع توجه کرده و تراشه جدیدش می‌تواند از حسگرهای دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی کند. همچنین این تراشه از ویدئوهای ۴K HDR و استریم محتوای ۴K نیز پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: مدیاتک از پردازنده های جدید دایمنسیتی ۸۰۰۰ و ۸۱۰۰ رسما رونمایی کرد

شرکت مدیاتک هنوز رسما اعلام نکرده چه گوشی هوشمندی برای اولین بار از تراشه دایمنسیتی ۱۳۰۰ بهره خواهد برد. با این حال اخباری شنیده می‌شود که اعلام می‌کنند وان پلاس نورد ۳، جزو اولین گوشی‌هایی خواهد بود که از این تراشه استفاده می‌کنند. برای فهمیدن قدرت این تراشه بهتر است بدانید این مدل، می‌تواند در حد تراشه‌های سری اسنپدراگون ۷۰۰ کوالکام ظاهر شود. احتمالا این چیپست جدید، بتواند رقابت جذابی با اسنپدراگون ۷۷۸G کوالکام داشته باشد.

منبع :GSM Arenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.