تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر : 71851

تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ سامسونگ رسما معرفی شد

تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ سامسونگ رسما معرفی شد

تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ سامسونگ رسما معرفی شدسرانجام تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ سامسونگ معرفی شد. سامسونگ تاکنون از تراشه Exynos 1280 در گوشی‌ های میان رده گلکسی A33، M33 و A53 استفاده کرده است.

سامسونگ امسال تعد..

تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ سامسونگ رسما معرفی شد

سرانجام تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ سامسونگ معرفی شد. سامسونگ تاکنون از تراشه Exynos 1280 در گوشی‌ های میان رده گلکسی A33، M33 و A53 استفاده کرده است.

سامسونگ امسال تعدادی از گوشی‌ های میان رده خود را با تراشه ای ناشناس معرفی کرد. حالا پس از عرضه از عرضه گلکسی A33، A53 و M33 به بازار، شرکت کره‌ای تصمیم گرفته از تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ رونمایی کند.

تراشه جدید اگزینوس ۱۲۸۰ سامسونگ برای گوشی‌های میان رده

سامسونگ اگزینوس 1280

این چیپست بر پایه معماری ۵ نانومتری EUV سامسونگ ساخته شده است و از ۸ هسته پردازشی (دو هسته کورتکس A78 با عملکرد بالا و ۶ هسته کورتکس A55 با عملکرد بهینه) بهره می‌برد. وظیفه پردازش امور گرافیکی نیز بر عهده Arm Mali-G68 قرار دارد. شما همچنین می‌توانید با کمک این تراشه به باند‌های زیر ۶ گیگاهرتز و بالای ۶ گیگاهرتز (mmWave) شبکه ۵G متصل شوید.

سامسونگ تراشه جدید خود را با استفاده ازفناوری Fused Multiply-Add بهینه کرده است که یعنی شاهد مصرف انرژی کمتر و عمر باتری بیشتر خواهیم بود. واحد پردازش عصبی تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ سامسونگ نیز برخی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی همچون جداسازی صحنه، آنالیز مستمر حرکت و شناسایی همزمان چندین سوژه (عکاسی) را به ارمغان می‌آورد.

تراشهSamsung Exynos 1280
معماری۵ نانومتری EUV
CPU۲ هسته کورتکس A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۶ هسته کورتکس A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز، ۶۴ بیتی
GPUآرم مالی G-68
هوش مصنوعیAI Engine با NPU، قدرت ۴.۳ تاپس
مودمشبکه ۵G باند زیر ۶ گیگاهرتز و باند میلی‌متری، سرعت دانلود ۲.۵۵ گیگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱.۲۸ گیگابیت بر ثانیه، پشتیبانی از دو سیم‌کارت ۵G
وای فایWi-Fi 802.11ac MIMO with Dual-band (2.4/5G)
دوربینیک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، سه دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، ضبط و پخش ویدیو ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
صفحه نمایشرزولوشن +FHD با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز
رمLPDDR4x
حافظه ذخیره‌سازیUFS v2.2
سایربلوتوث ۵.۲، Quad-constellation multi-signal for L1 and L5 GNSS، رادیو FM Rx

اگزینوس ۱۲۸۰ همچنین می‌تواند از پس نمایشگر‌های با رزولوشن +FHD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز برآید. پردازشگر سیگنال تصویر جدیدترین عضو اگزینوس نیز از یک دوربین با حداکثر رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی در کنار سه ماژول ۱۶ مگاپیکسلی دیگر پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ اگزینوس 1280 / گلکسی A53

از دیگر قابلیت‌هایی که سامسونگ برای بهبود عملکرد دوربین در نظر گرفته است می‌توان به پردازش تصویر مولتی فریم (برای تصاویر واضح‌تر با نویز کمتر، لرزشگیر الکترونیکی تصویر (EIS) و فیلم‌برداری و پخش ویدیو با رزولوشن ۴K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد.

در بخش ارتباطات نیز شاهد حضور وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac MIMO، بلوتوث ۵.۲ و سیستم موقعیت‌یابی Quad-constellation multi-signal for L1 and L5 GNSS هستیم. اگر می‌خواهید از عملکرد تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ سامسونگ در مقایسه با رقبا آگاه شوید، می‌توانید به بررسی گلکسی A53 مراجعه کنید.

منبع :GSMArenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.