تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
کد خبر : 59005

تخته زیر پایی چیست و چه کاربردی دارد؟

تخته زیر پایی چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از محصولاتی که در ساخت و ساز و عملیات ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد تخته زیر پایی است. این محصول به نام تخته سه لایی و تخته بنایی نیز شناخته می‌شود. این تخته‌ها از کاربرد زیادی برخوردار می‌باشد. به دلیل تنوع در انواع این تخته؛ لازم است با توجه به کاربرد و مکان قرار …

یکی از محصولاتی که در ساخت و ساز و عملیات ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد تخته زیر پایی است. این محصول به نام تخته سه لایی و تخته بنایی نیز شناخته می‌شود. این تخته‌ها از کاربرد زیادی برخوردار می‌باشد. به دلیل تنوع در انواع این تخته؛ لازم است با توجه به کاربرد و مکان قرار گیری نسبت به سفارش و خرید آن اقدام کنید. هنگام ساختمان سازی کارگران بیشترین استفاده از تخته بنایی دارند.

کاربرد و موارد استفاده از تخته زیر پایی

کارگران برای انجام ساخت و ساز در قسمت‌های مختلف ساختمان بر روی این تخته قرار می‌گیرند. جهت انجام کارهایی همچون گچ‌کاری سقف‌ها؛ گچ‌کاری ساختمان؛ رنگ‌آمیزی سقف‌ها و دیوارها؛ تعمیر ساختمان و ….. از تخته زیر پایی استفاده می‌شود. با قرار دادن تخته بنایی بر روی داربست چوبی و فلزی کارگران به راحتی می‌توانند به قسمت‌های مختلف سازه و ساختمان حرکت کنند و کار خود را انجام دهند.

 

آن‌چه در تولید این محصول بسیار حائز اهمیت است؛ کیفیت و مرغوبیت آن می‌باشد. به دلیل این‌که تخته چند لایی بر روی داربست قرار می‌گیرند و کارگران بر روی آن می‌ایستند لازم است این تخته‌ها از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشند. در غیر این‌صورت امنیت و سلامت کارگران به خطر می‌افتد. در کارهای ساختمانی تضمین ایمنی بسیار مورد توجه می‌باشد. هنگام کار این تخته سبب می‌شود که کارگران ثبات داشته باشند تا بتوانند بدون لغزش و لرزش کار خود را به تمام برسانند.بنابراین هر نوع کوتاهی در تولید این محصول می‌تواند سبب بروز مشکلات و خطرات جبران ناپذیری گردد.

تخته زیر پایی و انواع آن

این محصول دارای انواع مختلفی است. در کشور ما دو نوع تخته بیشتر از سایر محصولات مشابه تولید می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. تخته بنایی ایرانی و تخته بنایی روسی که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. یکی از تولید کنندگانی که این محصول را بسیار با کیفیت تولید و روانه بازار می‌کند؛ مدرن چوب می‌باشد. جهت تولید این تخته از مرغوب‌ترین چوب‌ها استفاده می‌شود. طول عمر و ماندگاری تخته بنایی بسیار بالا است. به طوری‌که به راحتی دچار فرسودگی یا پوسیدگی نمی‌شود. این تخته‌ها به هیچ عنوان کپک نمی‌زنند و در مدت زمان طولانی که از آن‌ها استفاده می‌شود ترک خوردگی و خمیدگی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. تخته زیرپایی از وزن کمی برخوردار است و جابجایی آن‌ها به آسانی صورت می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با انواع این محصول ادامه مقاله را مطالعه کنید.

تخته1

تخته زیر پایی

تخته زیرپایی روسی

تنوع در انواع این محصول زیاد است. این تخته دارای ابعاد متفاوتی می‌باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد طول این تخته کاملا متغیر می‌باشد. معمولا طول تخته زیر پایی سه؛ چهار و شش متر می‌باشد. تخته بنایی روسی دارای ضخامت دو و نیم سانتی‌متری است. عرض این محصول مانند طول آن با یکدیگر یکسان نیست. عرض این محصول در اندازه ده سانتی‌متر؛ دوازده سانتی‌متر و بیست سانتی‌متر می‌باشد.

تخته زیرپایی ایرانی

طول این محصول تقریبا چهار متر می‌باشد. ضخامت تخته بنایی ایرانی مانند تخته زیرپایی روسی دارای دو و نیم سانتی‌متر ضخامت است. عرض این تخته در اندازه‌های ده سانتی‌متر؛ دوازده سانتی‌متر و پانزده سانتی‌متر تولید و روانه بازار می‌گردد. لازم به ذکر است تولید این محصول با عرض و طول مختلف با توجه به نظر مشتری می‌تواند متغیر باشد.

پلی‌وود چیست ؟

از ترکیب مواد پلاستیکی بازیافتی و چوب؛ پلی‌وود تولید می‌شود و ماده تولید شده بسیار شبیه چوب است. پلی‌وود به نام چوب پلاست نیز شناخته می‌شود. این محصول دارای مزایای فراوانی می‌باشد.

تخته2

تخته زیر پایی

مزایای پلی‌وود کدامند؟

وزن پلی‌وود

وزن سبک و کم این محصول توانسته است نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند. جابجایی و حمل و نقل وسایلی که با پلی‌وود ساخته می‌شود بر خلاف وسایل چوبی بسیار راحت و آسان است. زیرا محصولاتی که با چوب واقعی شناخته می‌شوند دارای وزن زیادی هستند.

طول عمر و ماندگاری

دوام بالا و ماندگاری پلی‌وود سبب شده است افراد زیادی خرید محصولاتی از این جنس را به خرید محصولات چوبی ترجیح دهند. این محصول نسبت به چوب از قیمت بسیار کمتری برخوردار است. زیرا برای تولید محصولاتی از این جنس؛ خاک اره چوب و مواد پلاستیکی بازیافتی به عنوان مواد اولیه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین امر در تعین قیمت نهایی این محصول نقش موثری دارد.

جذب نکردن رطوبت و نم

محصولاتی که از چوب واقعی ساخته می‌شود به راحتی نم و رطوبت به خود جذب می‌کنند. این در حالی است که محصولاتی از جنس پلی‌وود هرگز رطوبت را به خود جذب نمی‌کنند. در صورت نیاز شما می‌توانید محصولاتی از جنس پلی‌وود را بشویید و با اطمینان از این محصولات در فضای باز استفاده کنید. این محصول هیچ نوع ضربه و خش به خود نمی‌گیرد و به عنوان یک محصول ضد خش و ضد ضربه جایگاه خاصی در بین مشتریان خود دارد

پلی‌وود در برابر پوسیدگی و شکاف؛ حشرات خورنده و … از مقاومت زیادی برخوردار است. شما می‌توانید محصولاتی از جنس پلی‌وود را به رنگ دلخواه و مورد نظر خود تغییر دهید.

قیمت تخته بنایی

قیمت این محصول بر اساس ابعاد؛ طول و عرض آن تعیین می‌شود. با توجه به نوسانات بازار قیمت این محصول نیز متغیر می‌باشد. چنان‌چه قصد اطلاع از چگونگی قیمت‌ها را دارید می‌توانید به وبسایت مدرن چوب مراجعه کنید و از قیمت به‌روز این محصول مطلع شوید.

معتبرترین وارد کننده انواع تخته زیرپایی؛ سه لایه و …. مدرن چوب

مدرن چوب به عنوان وارد کننده و فروشنده انواع چوب توانسته است مشتریان زیادی را به خود اختصاص دهد. این وارد کننده محصولات با کیفیت و مرغوب را آماده و روانه بازار می‌کند. اگر قصد خرید تخته سه لایی؛ تخته زیر پایی؛ پلی‌وود و …. را دارید؛ می‌توانید به صورت غیر حضوری و آنلاین با مراجعه به وبسایت modenchub.ir  نمونه محصولات را مشاهده کنید و اطلاعاتی کاملی را درباره آن‌ها به دست آورید سپس اقدام به سفارش کنید. این مجموعه در کوتاه‌ترین زمان سفارش شما را ثبت و برایتان ارسال می‌کنند. شما با خرید غیر حضوری در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی می‌کنید.

انواع محصولات چینی؛ ایرانی؛ مالزی و روسی توسط مدرن چوب به فروش می‌رسد. مراجعه به وبسایت modernchub.ir به شما این امکان را می‌دهد که عکس تمامی محصولات را ببینید. با کارایی و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید.

وب سایت : https://modernchub.ir/

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.