تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
کد خبر : 33889

تحویل ۵۰۰,۰۰۰ خودروی تسلا در سال ۲۰۲۰

تحویل ۵۰۰,۰۰۰ خودروی تسلا در سال ۲۰۲۰

تحویل ۵۰۰,۰۰۰ خودروی تسلا در سال ۲۰۲۰تسلا امروز اعلام کرد که اندکی از رسیدن به هدف مدیرعامل این شرکت یعنی ایلان ماسک برای تحویل ۵۰۰۰۰۰ وسیله نقلیه در سال ۲۰۲۰ عقب افتاده است. این شرکت اعلام کرد که رکورد ۴۹۹۵۵۰ تحویل خودرو در طول سال ۲۰۲۰ را به ثبت رسانده است. این به معنی ۹۹٫۹۱ درصد هدف تعیین‌شده است. تسلا گفت که تعداد نهایی می‌تواند تا ۰٫۵ درصد متفاوت باشد، بنابراین ممکن است تا زمانی که رقم نهایی نتایج سال خود را در پایان ژانویه اعلام کند، به عدد ۵۰۰۰۰۰ خودرو برسد.
در هر صورت، این رقم دو برابر بیشتر از بزرگ‌ترین فروشندگان وسایل نقلیه الکتریکی مانند BYD چین یا فولکس واگن آلمان در سال ۲۰۲۰ است و این بهبود قابل توجهی برای شرکت تسلا است با توجه به تأثیری که همه‌گیر ویروس کرونا در عملکرد آن در نیمه اول سال داشته است. در حالی که شرکت تسلا در ژانویه سال ۲۰۲۰ گفت که انتظار دارد نسبت به هدف ماسک برای تحویل ۵۰۰۰۰۰ اتومبیل در سراسر جهان تا پایان سال «فراتر رود»، این شرکت مجبور شد کارخانه جدید خود را در چین و همچنین کارخانه تولید وسایل نقلیه خود را در فرمونت کالیفرنیا برای چندین هفته به خاطر انتشا..

تحویل ۵۰۰,۰۰۰ خودروی تسلا در سال ۲۰۲۰Tesla

تسلا امروز اعلام کرد که اندکی از رسیدن به هدف مدیرعامل این شرکت یعنی ایلان ماسک برای تحویل ۵۰۰۰۰۰ وسیله نقلیه در سال ۲۰۲۰ عقب افتاده است. این شرکت اعلام کرد که رکورد ۴۹۹۵۵۰ تحویل خودرو در طول سال ۲۰۲۰ را به ثبت رسانده است. این به معنی ۹۹٫۹۱ درصد هدف تعیین‌شده است. تسلا گفت که تعداد نهایی می‌تواند تا ۰٫۵ درصد متفاوت باشد، بنابراین ممکن است تا زمانی که رقم نهایی نتایج سال خود را در پایان ژانویه اعلام کند، به عدد ۵۰۰۰۰۰ خودرو برسد.

در هر صورت، این رقم دو برابر بیشتر از بزرگ‌ترین فروشندگان وسایل نقلیه الکتریکی مانند BYD چین یا فولکس واگن آلمان در سال ۲۰۲۰ است و این بهبود قابل توجهی برای شرکت تسلا است با توجه به تأثیری که همه‌گیر ویروس کرونا در عملکرد آن در نیمه اول سال داشته است. در حالی که شرکت تسلا در ژانویه سال ۲۰۲۰ گفت که انتظار دارد نسبت به هدف ماسک برای تحویل ۵۰۰۰۰۰ اتومبیل در سراسر جهان تا پایان سال «فراتر رود»، این شرکت مجبور شد کارخانه جدید خود را در چین و همچنین کارخانه تولید وسایل نقلیه خود را در فرمونت کالیفرنیا برای چندین هفته به خاطر انتشار ویروس کرونا تعطیل کند.

سهام شرکت تسلا به‌شدت افزایش یافته و آن را به باارزش‌ترین خودروساز دنیا تبدیل کرده است

ماسک اظهار داشت که شرکت تسلا هنوز هم می‌تواند به هدف خود برسد و این شرکت از آن پیروی کرد به‌ویژه پس از آن که مدل Y SUV را زودتر از موعد در ماه مارس به بازار عرضه کرد. تسلا ۸۸۴۰۰ دستگاه خودرو در سه‌ماهه اول و ۹۰۶۵۰ دستگاه خودرو در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ تحویل داده است. در ماه اکتبر، تسلا گفت که در سه‌ماهه سوم سال ۱۳۹۳۰۰ دستگاه خودرو تحویل داده است که کمی بهتر از ۱۳۷۰۰۰ وال‌استریت بود. همچنین در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ پنجمین فصل متوالی سودآوری خود را داشت. همه این‌ها به افزایش شدید قیمت سهام این شرکت کمک کرده است و آن را به باارزش‌ترین خودروساز کره زمین تبدیل کرده است.

تسلا ظاهراً هدف ۵۰۰۰۰۰ اتومبیل را با یک فشار کلاسیک دیگر در پایان سه‌ماهه برآورده کرد؛ هدفی که حتی طراح ارشد این شرکت یعنی فرانتس فون هولزاهاوزن را در حال تحویل خودروها دید.

خود ماسک هفته گذشته کارگران کمپانی تسلا را تحریک کرد که «همه تلاش خود» را برای رسیدن به این هدف بکنند. وی نوشت:

این یک نقطه عطف بزرگ برای این شرکت در جهت دستیابی به هدف مورد نظر است. همه منتقدانی که همین دو سال پیش گفتند که ما هرگز موفق به این کار نخواهیم شد، هدف ما را برای رسیدن به نیم میلیون خودرو در سال ۲۰۲۰ «غیرممکن» خواندند.

یکی از اهداف اصلی ایلان ماسک هدایت صنعت خودرو به سمت انرژی پاک است

تسلا روز شنبه گفت که در نهایت در سه‌ماهه چهارم ۱۷۹۷۵۷ دستگاه خودرو تولید کرده و ۱۸۰۵۷۰ دستگاه تحویل داده و مجموع آن به ترتیب به ۵۰۹۷۴۷ و ۴۹۹۵۵۰ برای سال رسیده است. این شرکت به فروش ۱۳۰۰۰۰ وسیله نقلیه بیشتر نسبت به فروش در سال ۲۰۱۹ رسید.

هدف فروش خودکار ۵۰۰۰۰۰ اتومبیل بخشی از تلاش ماسک برای هدایت صنعت خودرو به سمت انرژی پاک است، هرچند که این محدودیت نسبت به زمانی که او تعیین کرده بود نسبتاً کمتر است. ماسک یک بار پیش‌بینی کرده بود که تسلا در سال ۲۰۲۰ یک میلیون دستگاه خودرو تحویل خواهد داد. اما بعداً پس از آنکه این شرکت با مشکل در افزایش تولید اولین اتومبیل الکتریکی خود در بازار انبوه یعنی مدل ۳ روبرو شد، از این تعداد صرفه نظر کرد.

ایلان ماسک روز شنبه در توییت خود نوشت:

به تیم تسلا برای رسیدن به این هدف مهم بسیار افتخار می‌کنیم! در آغاز تسلا، من فکر کردم که ما (خوش‌بینانه) ۱۰ درصد احتمال زنده ماندن را داریم. تسلا مسئول ۲/۳ از کل درد شخصی و شغلی زندگی من است. اما ارزشش را داشت.

Tesla

میزان ساخت و تحویل خودروی تسلا در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰

مدل S/X

ساخت: ۱۶۰۹۷

تحویل: ۱۸۹۲۰

منوط به حسابداری اجاره عملیاتی: ۱۱ درصد

مدل ۳/Y

ساخت: ۱۶۳۶۶۰

تحویل: ۱۶۱۶۵۰

منوط به حسابداری اجاره عملیاتی: ۷ درصد

مجموع

مجموع ساخت: ۱۷۹۷۵۷

مجموع تحویل: ۱۸۰۵۷۰

مجموع میزان منوط به حسابداری اجاره عملیاتی: ۸ درصد

میزان ساخت و تحویل خودروی تسلا در سال ۲۰۲۰

مدل S/X

ساخت: ۵۴۸۰۵

تحویل: ۵۷۰۳۹

مدل ۳/Y

ساخت: ۴۵۴۹۳۲

تحویل: ۴۴۲۵۱۱

مجموع

مجموع ساخت: ۵۰۹۷۳۷

مجموع تحویل: ۴۹۹۵۵۰

کمپانی تسلا برای کمک به کارکنان فروش خود در رسیدن به هدف خود، ۱ سال سوپر شارژ رایگان به خریداران جدید و همچنین ۳ ماه رانندگی تماماً خودکار را ارائه داد.

ارزش فعلی شرکت تسلا بیش از مجموع ارزش شرکت‌های اتومبیلرانی دیگر است اما این امر به اهمیت اعتماد سرمایه‌گذاران به این شرکت بستگی دارد. برای رسیدن به این هدف، شرکت تسلا نیاز به ثبت سوابق جدید در هر سه ماه دارد. تحقق این هدف به حمایت از قیمت بسیار بالای تمام‌شده شرکت کمک خواهد کرد ، اگرچه احتمالاً اوایل هفته آینده شاهد اخبار بیشتری در این زمینه خواهیم بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.