تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۰۰
کد خبر : 68786

تحریم‌های جدید علیه پوتین؛ خداحافظی ویزا کارت ، پی پال و مستر کارت با روسیه

تحریم‌های جدید علیه پوتین؛ خداحافظی ویزا کارت ، پی پال و مستر کارت با روسیه

تحریم‌های جدید علیه پوتین؛ خداحافظی ویزا کارت ، پی پال و مستر کارت با روسیهبعد از تحریم‌های گسترده شرکت‌های تکنولوژی و خودروسازی علیه روسیه، این بار نوبت به شرکت‌های خدمات پرداخت بین المللی پی پال، وی..

تحریم‌های جدید علیه پوتین؛ خداحافظی ویزا کارت ، پی پال و مستر کارت با روسیه

بعد از تحریم‌های گسترده شرکت‌های تکنولوژی و خودروسازی علیه روسیه، این بار نوبت به شرکت‌های خدمات پرداخت بین المللی پی پال، ویزا کارت و مستر کارت رسید که اثرات تهاجم روسیه به اوکراین را به شهروندان روسی نشان دهند.

به نظر می‌رسد عواقب تصمیمات پوتین، هر لحظه برای مردم روسیه نمایان‌تر می‌شود. در همین راستا در هفته جاری شاهد خروج شرکت‌های بزرگ جهانی از روسیه بودیم. با تایید شدن تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه تا اینجای کار شرکت‌های اپل، گوگل، مایکروسافت، فیس بوک، اینتل، AMD و خودروسازان بزرگ از فولکس واگن گرفته تا تویوتا، بنز، هیوندای، کیا، میتسوبیشی و….. به کار خود در روسیه پایان دادند. علاوه بر این موارد سرویس‌های یوتیوب، فیسبوک، گوگل پی، اپل پی، و اسپاتیفای هم از روسیه خارج شده‌اند.

تحریم اپل علیه روسیه

همچنین ۵ بانک بزرگ کشور روسیه هم از لیست سوئیفت خط خوردند و مبادلات جهانی شهروندان روسی با سایر دنیا در لبه تیغ قرار دارد. به علاوه به نظر می‌رسد برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال هم قصد دارند تا به تحریم‌های جهانی علیه روسیه بپیوندند. در ادامه همین روند، سرویس‌های پی پال، ویزا کارت و مستر کارت به تازگی، پایان کار خود در روسیه را اعلام کرده‌اند. در نظر داشته باشید که این سرویس‌ها ارائه دهنده خدمات پرداخت بین المللی و آنلاین هستند که می‌توانید با شارژ کردن آن‌ها، به مبادلات مالی خود در سطح جهانی اقدام کنید. البته مستر کارت و ویزا کارت شباهت بیشتری به کارت‌های اعتباری دارند و می‌توان گفت که طرز کار آن‌ها با پی پال متفاوت است.

پی پال، ویزا کارت و مستر کارت در لیست تحریم‌های جدید علیه پوتین

خدمات پی بال از سال ۲۰۲۰ در روسیه به نوعی متوقف شده بود و کاربران روسی برای مبادلات مالی خود در داخل کشور، نمی‌توانستند از این سرویس استفاده کنند. برای مثال روس‌ها نمی‌توانستند از طریق پی پال، از سایت‌های روسی عملیات خرید خود را بدهند. هرچند که خریدهای خارج از کشور برای آن‌ها فعال باقی مانده بود اما به نظر می‌رسد که دیگر این گونه نباشد.

خداحافظی ویزا کارت ، پی پال و مستر کارت با روسیه

مدیرعامل پی پال در این راستا می‌گوید:

ما تهاجم نظامی روسیه علیه اوکراین را محکوم می‌کنیم و در جهت همراهی با مردم اوکراین، خدمات خود در روسیه را به حالت تعویق درمی‌آوریم.

خداحافظی ویزا کارت ، پی پال و مستر کارت با روسیه

صف مردم روسیه در مقابل دستگاه عابر بانک

البته مشتریان روسی این سرویس می‌توانند به صورت موقت از پی پال استفاده کرده و پول‌های خود را از آن خارج کنند. در پایان سرویس Xoom که وظیفه انتقال بین المللی پول سرویس پی پال را بر عهده داشت، با روس‌ها خداحافظی کرده است. همچنین مدیر روابط عمومی پی پال بیان کرد:

ایجاد حساب کاربری جدید برای مردم روسیه از تاریخ ۶ فوریه (۱۵ اسفند) به بعد، تا اطلاع ثانوی دیگر ممکن نخواهد بود.

سرویس‌های ارائه دهنده‌ی کارت‌های اعتباری بین المللی‌ِ مستر کارت و ویزا کارت هم تمام فعالیت‌های خود که به مردم روسیه مرتبط می‌شود را از رده خارج کرده است. به گفته منابع معتبر، کارت‌های اعتباری این دو سرویس دیگر در بانک‌های روسیه پذیرفته نخواهند شد و همچنین کارت‌هایی که از خارج از روسیه هم صادر شده‌اند، دیگر در خودپردازها یا دستگاه‌های پوز روسی کار نخواهند کرد. به طور خلاصه مردم روسیه از نظر مبادلات مالی در سطح جهانی، هر لحظه ایزوله‌تر می‌شوند و این روند ادامه خواهد داشت.

خداحافظی ویزا کارت ، پی پال و مستر کارت با روسیه

هرچند که این اقدامات کوچک‌ترین تاثیری در تهاجم نظامی روسیه نداشته است و به نظر می‌رسد که فشارهای مالی علیه مسکو و مردم این کشور تا پایان جنگ با اوکراین، ادامه پیدا خواهند کرد. در پایان شما می‌توانید آخرین اخبار رسمی جنگ روسیه و اوکراین را از طریق این لینک، از سایت گجت نیوز دنبال کنید.

آخرین اخبار جنگ روسیه و اوکراین

  • تحریم‌های جدید علیه پوتین؛ خداحافظی ویزا کارت ، پی پال و مستر کارت با روسیه
  • شرکت عظیم آمریکایی ارائه دهنده اینترنت با روسیه قطع رابطه می‌کند
  • تصاویری دردناک از اوکراین، قبل و بعد از جنگ
  • نگاهی به عملکرد ارتش روسیه طی ۱۰ روز نخست حمله به اوکراین
  • موشک استینگر، آسمان اوکراین را برای هواگردهای روسی نا امن کرده است
  • نگاهی به عملکرد بمب خلا و استفاده روسیه از آن‌‌ها در جنگ با اوکراین
  • میزان خسارت احتمالی بمب اتم به محل زندگی خود را از طریق این سایت ببینید
  • آیا واقعا اوکراینی ها تانک ها و سلاح‌های غنیمتی روسیه را می‌فروشند؟
  • فروش محصولات مایکروسافت به روسیه متوقف شد؛ فعلا سرویس ایکس باکس
  • ۵ تکنولوژی مهم که توسط اوکراینی‌ها خلق شدند؛ از هلیکوپتر تا ترانزیستور

منبع :cnetمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.