تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر : 1232

تجمع اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه تهران در دفاع از شیخ زکزاکی

تجمع اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه تهران در دفاع از شیخ زکزاکی

تجمع اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه تهران در دفاع از شیخ زکزاکی مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران از برگزاری تجمع اساتید و نخبگان حوزوی در حمایت از رهبر مظلوم شیعیان نیجریه خبر داد. – اخبار فرهنگی – حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی‌صادق مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اعلام این خبر گفت: اصل دفاع از مظلوم از شرایط مسلمانی هر فردی است، طوری که پیامبر اکرم (ص) فرمود: مَنْ أَصْبَحَ لاَ یَهْتَمُّ بِأُمُورِ اَلْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛ هر که صبح کند و به امور مسلمین همت نگمارد، از آنها نیست، و هرکس فریاد کمک‌خواهى مسلمانى را بشنود و به او پاسخ نگوید، مسلمان نیست.»
وی افزود: امروز شیخ زکزاکی رهبر مظلوم مسلمانان نیجریه جدای از اینکه فردی مسلمان است، عالم بزرگی است که در دفاع از مردم و تبیین مفاهیم و ارزش‌های دینی به این وضعیت دچار شده است و ۶ فرزندش توسط صهیونیست‌ها و وهابیت خبیث به شهادت رسیده‌اند. امروز ارتش صهیونیستی و وهابی نیجریه با بدترین وجه ممکن با این ..

تجمع اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه تهران در دفاع از شیخ زکزاکی

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران از برگزاری تجمع اساتید و نخبگان حوزوی در حمایت از رهبر مظلوم شیعیان نیجریه خبر داد.

تجمع اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه تهران در دفاع از شیخ زکزاکی – اخبار فرهنگی –

حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی‌صادق مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اعلام این خبر گفت: اصل دفاع از مظلوم از شرایط مسلمانی هر فردی است، طوری که پیامبر اکرم (ص) فرمود: مَنْ أَصْبَحَ لاَ یَهْتَمُّ بِأُمُورِ اَلْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛ هر که صبح کند و به امور مسلمین همت نگمارد، از آنها نیست، و هرکس فریاد کمک‌خواهى مسلمانى را بشنود و به او پاسخ نگوید، مسلمان نیست.»

وی افزود: امروز شیخ زکزاکی رهبر مظلوم مسلمانان نیجریه جدای از اینکه فردی مسلمان است، عالم بزرگی است که در دفاع از مردم و تبیین مفاهیم و ارزش‌های دینی به این وضعیت دچار شده است و ۶ فرزندش توسط صهیونیست‌ها و وهابیت خبیث به شهادت رسیده‌اند. امروز ارتش صهیونیستی و وهابی نیجریه با بدترین وجه ممکن با این عالم بزرگوار برخورد کرده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران خاطرنشان کرد: دنیای غرب ندای توجه به حقوق بشرش گوش فلک را کر کرده است و حتی امپراطوری رسانه‌ای آنان اجازه پخش اخبار مربوط به ایشان را هم در دنیا نمی‌دهد؛ این یعنی امروز دیکتاتوری مخربی به شدت به مقابله با این عالم بزرگ پرداخته است.

حجت‌الاسلام رحیمی‌صادق گفت: در چنین شرایطی حوزه‌های علمیه که پیوسته صدای مردم بوده‌اند، پرداختن به این موضوع را یکی از وظایف خود قرار داده است. گرچه ما در شرایط حسّاس و خطری قرار و انتخابات را در پیش رو داریم و جبهه دشمن نیز پیوسته در مقابل جبهه مقاومت در حال شیطنت و سنگ‌اندازی است، با این وجود هرگز نباید از پرداختن به این مسئله مهم غافل شویم.

به گفته وی یکی از وظایف اصلی حوزه‌های علمیه و علمای اسلام، انتقال بهتر صدای مظلومیت این افراد به دیگران است؛ باید ندای دفاع از مظلوم را به بهترین نحو به گوش همگان برسانیم. در همین راستا حوزه‌های علمیه تهران روز چهارشنبه تجمعی را در سطح اساتید و نخبگان حوزه در مدرسه علمیه امام‌رضا علیه‌السلام با هدف دفاع از مظلومیت این عالم بزرگوار برگزار می‌کند. همچنین بیانیه‌ای تنظیم و برای سازمان ملل که داعیه‌دار حقوق بشر و دفاع از ملت‌هاست ارسال خواهد شد.

به گزارش تسنیم، این مراسم در مدرسه علمیه امام‌ رضا علیه‌السلام واقع در میدان بهارستان، خیابان شهید مصطفی خمینی از ساعت ۹:۳۰ صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام علی‌رضا پناهیان برگزار می‌شود.

تلاش داریم سیمای شهر را اسلامی و سیستم‌های اذان‌گو را فعّال کنیم/ دستور ساخت ۴۰۰ مسجد در تهران چه شد؟تصاویری از حال و هوای حرم حضرت زینب (س) در آستانه میلاد

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.