تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر : 70615

تبلیغات نصبی عملکردی چیست؟

تبلیغات نصبی عملکردی چیست؟

تبلیغات نصبی عملکردی چیست؟تبلیغات نصبی عملکردی به تبلیغاتی اطلاق می‌شود که در آن اساس و هدف یک تبلیغات نصب یک اپلیکیشن یا نصب یک بازی است و صاحب اپلیکیشن یا بازی به پلتفرم تبلیغ‌کننده به ازای هر نصب پ..

تبلیغات نصبی عملکردی چیست؟

تبلیغات نصبی عملکردی به تبلیغاتی اطلاق می‌شود که در آن اساس و هدف یک تبلیغات نصب یک اپلیکیشن یا نصب یک بازی است و صاحب اپلیکیشن یا بازی به پلتفرم تبلیغ‌کننده به ازای هر نصب پول می‌پردازد. در ادامه بیشتر با تبلیغات عملکردی، تبلیغات نصبی و همچنین تبلیغات نصبی عملکردی آشنا خواهیم شد و به زبان بسیار ساده بین این سه نوع تبلیغات تفکیک قائل خواهیم شد.

تبلیغات عملکردی یا پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

همان‌طور که از نام آن پیداست، تبلیغات عملکردی نوعی بازاریابی است که در آن تبلیغ‌کنندگان فقط زمانی که به نتیجه مشخصی دست می‌یابند، پول پرداخت می‌کنند، نه قبل از اجرای آگهی یا فقط دیدن آن آگهی توسط مشتریان. به زبان بسیار ساده این نوع بازاریابی به این صورت است که یک تبلیغ دهنده با یک تبلیغ‌کننده قرارداد می‌بندند و در قرارداد ذکر می‌کند که فقط زمانی پورسانت یا پول پرداخت می‌شود که عمل مد نظر آن‌ها توسط کاربر انجام‌شده باشد. این عمل می‌تواند خرید، کلیک، تماشای ویدئو، پر کردن فرم یا هر چیزی دیگری متناسب با سیاست شرکت متقاضی تبلیغ باشد.

در تبلیغات عملکردی ناشر و بازاریاب از قبل با این شرایط خاص موافقت می‌کنند و ناشر آگهی را اجرا می‌کند. این تبلیغات می‌تواند برای نصب یک برنامه، فروش یک محصول و… باشد و شرکت متقاضی بازاریابی در صورت تحقق آن نتایج، مبلغی را به ناشر تبلیغات پرداخت می‌کند. در بسیاری از موارد، این‌گونه تبلیغات به معنای تعداد مشخصی کلیک روی تبلیغ، تماشای قسمتی از ویدیو، خرید و… است. در موارد دیگر، تبلیغ‌کنندگان تا زمانی که مصرف‌کنندگان دعوت به عمل را دنبال نکنند (مثلاً نصب اپلیکیشن در تبلیغات عملکردی تلفن همراه) مبلغی را به پلتفرم تبلیغاتی پرداخت نمی‌کنند.

تفاوت بازاریابی عملکردی با سایر روش‌های بازاریابی

در انواع روش‌های بازاریابی طریقه پرداخت پورسانت به پلتفرم تبلیغ دهنده برعکس تبلیغات عملکردی است. در اغلب روش‌های تبلیغاتی، تبلیغ‌کنندگان از قبل پول را به پلتفرم‌ها پرداخت می‌کنند و سپس ناشران تبلیغات را اجرا می‌کنند. این نوع بازاریابی جایگاه ویژه‌ای در میان روش‌های بازاریابی دارد و به‌خصوص برای افزایش فروش و آگهی از برند بسیار مؤثر است.

انواع بازاریابی عملکردی

بازاریابی عملکرد یک اصطلاح گسترده است که می‌تواند تقریباً برای هر نوع بازاریابی که در آن پرداخت بر اساس نتایج ملموس است به کار رود. به‌عبارت‌دیگر این نوع تبلیغات می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد ولی ذات همه آن‌ها یکسان است و عملکرد کمپین (عملکرد می‌تواند هر اقدامی باشد که سازمان با این هدف کمپین را راه اندازی کرده است) معیار اصلی آن‌ها است.

چندین نوع روش بازاریابی دیجیتال می‌توانند زیر چتر بازاریابی عملکردی قرار گیرند، اما تا زمانی که بر اساس شرایط مبتنی بر عملکرد عمل کنند.

تبلیغات عملکردی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • محتوای حمایت‌شده (محتوای دارای اسپانسر) و تبلیغات بومی (تبلیغات همسان)
  • تبلیغات پولی (در برخی از موارد خاص)

تبلیغات نصبی چیست؟

تبلیغات نصبی یک نوع کمپین بازاریابی برای اپلیکیشن و بازی‌های موبایل است که اساسا هدف آن از تبلیغات افزایش تعداد نصب‌های این اپلیکیشن یا بازی است. از این نوع تبلیغات با نام CPI یا Cost Per Install هزینه به ازای نصب نیز نام برده می‌شود و در آن شرکت متقاضی تبلیغ فقط زمانی به پلتفرم تبلیغ‌کننده پول پرداخت می‌کند که عمل نصب اتفاق افتاده باشد. در یک کمپین CPI، تبلیغات دیجیتال توسط ناشران بر روی پلتفرم‌های متعدد ارائه می‌شوند تا نصب اپلیکیشن موبایل تبلیغ‌شده را افزایش دهند.

CPI یک معیار است که در کمپین‌های اپلیکیشن موبایل برای اندازه‌گیری تأثیر هزینه تبلیغات استفاده می‌شود. درواقع این هزینه‌ای است که تبلیغ‌کنندگان برای یک نصب می‌پردازند.

عوامل تأثیرگذار بر CPI؟

هنگام محاسبه CPI خود باید به خاطر داشته باشیم که عواملی وجود دارد که به‌طور اجتناب‌ناپذیری بر متریک CPI ما تأثیر می‌گذارد، دو عامل بسیار مهم در زیر آورده شده است که نسبت به سایر عوامل دیگر تأثیر بیشتری بر تبلیغات نصبی دارد:

  • موقعیت جغرافیایی: موقعیت جغرافیایی می‌تواند یک عامل مؤثر در کمپین تبلیغات نصبی باشد. به‌طور مثال تبلیغات برای نصب اپلیکیشن اسنپ ممکن است در شهرهای کوچک به‌خوبی جواب ندهد و برعکس در کلان‌شهرها بسیار بالا باشد.
  • کانال انتشار: برخی از کانال‌های خاص که مخاطبان بسیار خاصی دارند، می‌توانند در مقایسه با کانال‌های عمومی، CPI بالاتری را داشته باشند. مثلاً تبلیغ برای نصب یک اپلیکیشن پخش زنده مسابقات فوتبال در پیج یک باشگاه فوتبال، بسیار بهتر نسبت به کانال‌های عمومی و سایت‌های خبری جواب می‌دهد.

تبلیغات نصبی عملکردی

اهمیت تبلیغات نصبی؟

CPI یک‌ راه بسیار آسان برای اندازه‌گیری بازگشت سرمایه (ROI) از هزینه تبلیغات کمپین است. به‌خصوص اگر تبلیغات بر اساس پرداخت به ازای نصب انجام‌شده باشد. در این صورت، فقط زمانی که شخصی آگهی را دانلود و نصب‌کرده باشد، هزینه شبکه تبلیغاتی پرداخت می‌شود. این نوع تبلیغات یکی از بهترین راه‌ها در درست به کاربردن هزینه‌های تبلیغاتی است.

این نوع بازاریابی شبکه‌های تبلیغاتی را تشویق می‌کند تا بیشترین تعداد نصب را ارائه دهند، زیرا تنها زمانی پول دریافت می‌کنند و پورسانت می‌گیرند که کاربران برنامه را نصب‌کرده باشند. همچنین تجزیه‌وتحلیل داده‌های CPI می‌تواند به شرکت یا صاحب اپلیکیشن کمک کند کارآمدترین روش استفاده از هزینه تبلیغات خود را تعیین کند و بهترین کانال را برای افزایش تعداد نصب‌های اپلیکیشن خود بیابد.

تبلیغات نصبی عملکردی چیست؟

همان‌طور که گفتیم تبلیغات عملکردی تعاریف گسترده‌ای دارد که تبلیغات نصبی می‌تواند یکی از این تعاریف باشد. تبلیغات عملکردی نوعی از تبلیغات است که فقط بر اساس یک اقدام خاص از طرف کاربر از طرف شرکت متقاضی تبلیغات به پلت فرمی که در آن تبلیغات قرار دارد پول پرداخت می‌شود. حال این اقدام در تبلیغات نصبی عملکردی همان عمل نصب اپلیکیشن یا بازی است. این ساده‌ترین تعریف از تبلیغات نصبی عملکردی است و این تبلیغات مختص اپ ها و بازی‌های موبایل است.

نرخ تبدیل چیست؟

نرخ تبدیل به درصدی از بازدیدکنندگان وب‌سایت اشاره دارد که یک هدف تبدیل را تکمیل می‌کنند. هر اقدامی تا زمانی تبدیل به‌حساب می‌آید که هدف کمپین را برآورده کند. برخی از مثال‌های رایج از اهداف تبدیل عبارت‌اند از:

  • دانلود کتاب، فیلم، موسیقی و…
  • اشتراک در یک خبرنامه
  • پاسخ دادن به یک نظرسنجی
  • اشتراک‌گذاری نظر
  • اشتراک در نرم‌افزار
  • خرید یک محصول

اقداماتی که مستقیماً بر درآمد شرکت تأثیر می‌گذارد، مانند خرید، منجر به تبدیل کلان می شود، اقداماتی که مستقیماً بر رشد درآمد تأثیر نمی‌گذارند مانند شرکت نظرسنجی‌ها، بازخوردها و…، منجر به تبدیل‌های کوچکی می‌شوند. درهرصورت می‌توان برای آن‌ها شاخص نرخ تبدیل را تعریف و محاسبه کرد.

فرمل محاسبه نرخ تبدیل:

نرخ تبدیل = (تعداد تبدیل ÷ مجموع بازدیدکنندگان) × ۱۰۰%

در کنار سایر معیارهای مهم، نرخ تبدیل به بازاریابان اجازه می‌دهد تا عملکرد کمپین‌های خود را بسنجند. هرچه نرخ تبدیل بالاتر باشد، کمپین در تبدیل کاربران به سرنخ یا مشتریان هدف موفق‌تر بوده است.

در سطح جهانی، میانگین نرخ تبدیل در دنیای تجارت الکترونیک بین ۱ تا ۴ درصد است. این ارقام در مناطق، کشورها، فصل‌ها، دستگاه‌ها و همچنین استراتژی‌های بازاریابی متفاوت است.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.