تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۵:۴۸
کد خبر : 64641

تبدیل خودروی برقی هیوندای Ioniq 5 به یک دستگاه تصفیه هوای غول پیکر + ویدیو

تبدیل خودروی برقی هیوندای Ioniq 5 به یک دستگاه تصفیه هوای غول پیکر + ویدیو

تبدیل خودروی برقی هیوندای Ioniq 5 به یک دستگاه تصفیه هوای غول پیکر + ویدیو احتمالاً تبدیل هیوندای Ioniq 5 به یک دستگاه تصفیه هوای غول‌پیکر آخرین چیزی بود که از هیوندای انتظار داشتید. در ادا..

تبدیل خودروی برقی هیوندای Ioniq 5 به یک دستگاه تصفیه هوای غول پیکر + ویدیو

احتمالاً تبدیل هیوندای Ioniq 5 به یک دستگاه تصفیه هوای غول‌پیکر آخرین چیزی بود که از هیوندای انتظار داشتید. در ادامه ویدئوی آن را مشاهده کنید.

خودروسازان طی پروسه توسعه یک خودروی جدید ده‌ها یا شاید صدها نمونه اولیه یا مدل پیش‌تولید طراحی می‌کنند که نهایتاً به تولید نمی‌رسند. بعضی از آن‌ها بعدها در پروژه‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند اما اکثر آن‌ها برای همیشه کنار گذاشته می‌شوند و بازیافت یا تخریب می‌شوند. با این حال، هیوندای تصمیم جالبی گرفته و به یک مدل پیش‌تولید هیوندای Ioniq 5 جانی تازه بخشیده است.

هیوندای به تازگی ویدئویی را در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است که در آن مشاهده می‌کنیم مهندسان این شرکت ابتدا قطعات هیوندای Ioniq 5 را جدا می‌کنند و سپس با این قطعات یک دستگاه تصفیه می‌سازند.

دستگاه تصفیه هوای هیوندای Ioniq 5

قسمت بالایی این دستگاه با چرخ‌های خودرو و پنل‌های کناری‌اش با درها و کاپوت آن ساخته شده است. داخل این دستگاه هم از فیلتر هوای کابین خودرو و یک فن تشکیل شده که ظاهراً با استفاده از نمایشگر لمسی تعبیه‌شده روی آن فعال می‌شوند. حتی چراغ عقب و صفحه آمپر دیجیتال هیوندای Ioniq 5 نیز در این دستگاه به کار رفته و نشان Ioniq 5 روی دستگاه قابل مشاهده است.

امروزه تقریباً ۹۰ درصد خودروها قابل بازیافت هستند ولی بازیافت خودروهای برقی، خصوصاً باتری‌های آن‌ها چالش بزرگی به حساب می‌آید. بیش از یک دهه است که تلاش‌هایی جهت استفاده مجدد از باتری‌های این خودروها به عنوان منبع تغذیه مکمل برای خانه‌ها، ادارات و شبکه‌های برق صورت می‌گیرد اما هنوز خودروسازان به راهکار عمده و کم‌هزینه‌ای برای این چالش دست پیدا نکرده‌اند.

همچنین بخوانید:

بررسی هیوندای آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۲ ؛ رقیب سرسخت تسلا

البته هیوندای بیشتر از اینکه به دنبال راهکاری عملی برای استفاده مجدد از قطعات نمونه‌های اولیه باشد، اهداف تبلیغاتی در سر دارد. هرچند این حرکت به‌صورت کلی اهمیت دستیابی به راهکاری برای این چالش را برجسته‌تر می‌سازد و در بلند مدت تاثیرگذار خواهد بود.

منبع :CNET

صفحه نمایش

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.