تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
کد خبر : 584892

تا کربلا راهی نمانده، همراه شو عزیز

تا کربلا راهی نمانده، همراه شو عزیز

کربلا، پایتخت جهانی دلدادگان حسینی و محفل عاشورائیان و دیار پاک و نورانی عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام، در هر چهار فصل سال، مسافران بسیاری از ایران و اقصی نقاط جهان دارد. اوج حضور دل‌باختگان سالار شهیدان، ایام منتهی به اربعین حسینی است که شاهد بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان از نجف به سمت

کربلا، پایتخت جهانی دلدادگان حسینی و محفل عاشورائیان و دیار پاک و نورانی عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام، در هر چهار فصل سال، مسافران بسیاری از ایران و اقصی نقاط جهان دارد. اوج حضور دل‌باختگان سالار شهیدان، ایام منتهی به اربعین حسینی است که شاهد بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان از نجف به سمت کربلای معلی هستیم. اربعین حسینی سال ۱۴۰۱ شمسی روز شنبه ۲۶ شهریور ماه است. اگر قصد سفر به کربلای معلی دارید و قصد دارید در این همایش بین‌المللی شور حسینیان شرکت کنید، سفر زمینی و هوایی در دسترس است و بایستی در اسرع وقت برنامه‌ریزی کنید.

اربعین ۱۴۰۱: هفته آخر شهریور و هفته اول مهر

هفته آخر شهریور ۱۴۰۱ مصادف است با روز اربعین حسینی و شنبه آخرین هفته شهریور ماه امسال تعطیل رسمی است. هفته اول مهر ماه نیز دارای ۲ تعطیلی در روز یکشنبه و سه شنبه بوده و مصادف است با تعطیلات آخرین روزهای ماه صفر. لذا اگر قصد مرخصی سالانه به منظور یک سفر معنوی به عراق و عتبات عالیات دارید، این ۲ هفته زمان مناسبی برای استفاده حداکثری از برکات این ماه مبارک خواهد بود.

انتظار می‌رود که میلیون‌ها شیفته خاندان عصمت و طهارت در این ۲ هفته عازم مقصدهای گردشگری مذهبی ایران و عراق هم چون مشهد، کربلا، نجف و سامراء شوند.

لذا برنامه‌ریزی دقیق سفر به منظور حضور در این کنگره عظیم شور و شعور حسینی، الزامی است تا هم در زمان و هم بودجه خود صرفه‌جویی کنیم.

بازه زمانی پیاده روی اربعین حسینی ۱۴۰۱ شمسی، از  ۱۶ تا ۳۱ شهریور است. قیمت بلیط هواپیما کربلا برای سفر هوایی رفت و برگشت با پروازهای داخلی، حدود 6 میلیون تومان است. پرواز چارتر به اربعین حسینی طبق گفته وزیر راه، ممنوع است. تعداد ۱۵۰ پرواز به عتبات عالیات هر هفته از ایران انجام می شود.

پیش بینی  می شود از ایران، حدود 6 میلیون زائر عازم مراسم اربعین حسینی امسال شوند. هزینه پارکینگ عمومی در ۲۴ ساعت، 5  هزار تومان و برای پارکینگ های خصوصی در هر ۲۴ ساعت نیز 10 هزار تومان اعلام شده است.

قیمت بلیط مصوب اتوبوس از تهران به مرز مهران و بالعکس حدود 240 هزار  تومان است. مبنای بیمه زائران اربعین حسینی از ۲۳ درصد تا ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت و مسافر بایستی 18 هزار  تومان حق بیمه بدهد.

سفر زمینی و سفر هوایی مسیر تهران کربلا

فاصله زمینی تهران تا مرز مهران حدود  ۷۶۰ کیلومتر است. از مرز مهران تا کربلا نیز ۲۸۰ کیلومتر است.  نزدیک ترین و مهم ترین مرز زمینی به حرم حسینی در ایام  اربعین  همین مرز مهران است. چون کربلا فرودگاه ندارد، مسافران بایستی به نزدیک ترین فرودگاه بین المللی نزدیک کربلا عزیمت کنند و از آنجا با وسایل نقلیه  خود را به کربلا برسانند.

فاصله هوایی فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران با نجف اشرف حدود ۷۶۸ کیلومتر است که مدت زمان پرواز نیز یک ساعت و اندی است. اگر قصد دارید به جز ایام اربعین حسینی، در دیگر زمان‌ها نیز عازم کربلای معلی شوید، بهترین فصل سفر به نجف اشرف به دلیل شرایط آب و هواییف فصل بهار و پاییز است. فاصله نجف اشرف تا کربلا نیز حدود هشتاد کیلومتر است. اگر قصد طی کردن این مسافت با خودرو دارید، حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارید.

یکی از راه‌های عزیمت به کربلا، مسیرهوایی تهران نجف اشرف و مسیر زمینی از نجف به کربلا است. پروازهای مسیر تهران به نجف در روزهای منتهی به اربعین حسینی، با افزایش  نسبی قیمت همراه می‌شود. همواره پروازهای تک رفت و تک برگشت، در مجموع گران تر از پرواز رفت و برگشت تهران نجف خواهد بود.

بعضی از پروازهای تهران به نجف اشرف توسط هواپیمایی های خارجی، شما را به فرودگاه شارجه دوبی برده و پس از توقفی کوتاه در آنجا، عازم فرودگاه بین المللی الاشرف نجف می شوند. مدت زمان این نوع پرواز حدود ۷ ساعت است.

تا کربلا راهی نمانده، همراه شو عزیز

مثلا اگر ۲۷ شهریور ماه قصد داشته باشید از تهران عازم نجف اشرف شوید با هواپیمایی ایر عربیا، یک پرواز در ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه تهران را به مقصد شارجه امارات متحده عربی ترک می‌کند و ۳ ساعت آن‌جا توقف دارد. سپس ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد از شارجه عازم فرودگاه AL-ASHRAF INTERNATIONAL AIRPORT می‌شود و ساعت ۲:۴۰ دقیقه بامداد به نجف اشرف می‌رسید.

اگر با هواپیمایی فلای دوبی بخواهید با بلیط تهران نجف عازم شوید، معمولا این هواپیمایی شما را به فرودگاه بین المللی دوبی برده و پس از ۳ ساعت توقف، عازم فرودگاه نجف خواهید شد. مدت زمان این پرواز نیز ۷ ساعت است و نرخی بیش‌تر از هواپیمایی ایر عربیا دارد.

گفتنی است، مسیر نجف کربلا از ابتدای عمود ۱ تا عمود ۱۴۵۲ آغاز شده و تقریبا هر عمود پنجاه متر است و در هر عمود این خدمتگزاران به ساحت مقدس سالار شهیدان، به زائران آقا ابا عبدالله علیه السلام، خدمت‌رسانی کرده و به نوکری دل‌باختگان حرم اهل بیت، افتخار می‌کنند.

روش خرید بلیط هواپیمای اربعین

به منظور سفر هوایی به نجف اشرف، می‌توانید نسبت به خرید بلیط هواپیما با نرخ‌های رقابتی از ایرلاین‌های گوناگون داخلی و خارجی از طریق پلتفرم تخصصی گردشگری سفرمارکت استفاده کنید. برای این کار به بخش رزرواسیون بلیط هواپیما سفر مارکت مراجعه کنید.

بعد از کلیک روی بخش بلیط هواپیما، صفحه ای که تصویر آن را در عکس زیر مشاهده می کنید به نمایش در خواهد آمد.

بایستی به منظور خرید بلیط تهران به نجف اشرف، مبدا و مقصد و تاریخ رفت و برگشت و نوع کلاس پروازی و تعداد مسافر را مشخص کنید. هم‌چنین مسافران بزرگسال و کودک و نوزاد، نرخ‌های متفاوتی در بلیط‌های سیستمی دارند. اما اگر بلیط چارتری در ایام اربعین پیدا کردید، نرخ بلیط بزرگسال و کودک و نوزاد یکسان است و فرقی ندارد. مهم‌ترین تفاوت بلیط چارتری با بلیط سیستمی آن است که بلیط چارتری، در صورتی که سفر به درخواست شما کنسل شود، مبلغ بلیط، به شما مسترد نخواهد شد و اصطلاحا، REFUNDABLE نیست.

تا کربلا راهی نمانده، همراه شو عزیز

دقت کنید که مسیر تهران به نجف با هواپیمایی ایران ایر در شهریور ۱۴۰۱ شمسی با قیمت های مختلفی همراه می شود. مسیر هوایی تهران به نجف در صورتی که بدون توقف باشد، ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه است. با تقویم قیمتی سفرمارکت قادر هستید تا در زمان‌های نزدیک به تاریخ عزیمت مورد نظر خود، قیمت‌های گوناگون همان مسیر پروازی را مشاهده کنید.

از طریق بخش فیلتر قسمت رزرو بلیط خارجی سفرمارکت، می‌توانید تعداد توقف، نوع شرکت هواپیمایی، ساعت پرواز، مدت پرواز و نوع بلیط و کلاس پروازی را مشخص کنید تا نتایج جست و جوی بلیط هواپیما اربعین مطابق با خواست و نظر شما به نمایش درآید.

رزرو محل اقامت در شهرهای عراق

از طریق بخش رزرو هتل در سایت سفرمارکت نیز قادر به رزرواسیون محل اقامت معمولی تا لوکس در شهرهای عراق در مدت اقامت در این کشور هستید. رقابتی‌ترین و بهترین مکان‌های اقامت در شهرهای عراق را در بخش رزرو هتل سفرمارکت جست و جو کنید.

دقت کنید که هتل‌های خوب شهر نجف اکثرا در اطراف حرم مطهر امام علی علیه اسلام بوده و شما می‌توانید حداکثر با ۵ دقیقه پیاده‌روی به حرم برسید. این هتل‌ها معمولا ساختمان‌های نوساز بوده و در عرض یک دهه اخیر ساخته شده‌اند. البته برخی از اقامت‌گاه‌هایی که فاصله زیادی با حرم مطهر دارند، قیمت ارزان‌تری به نسبت هتل‌های اطراف حرم دارند که می‌تواند در دستور کار کاروان‌های زیارتی نیز قرار بگیرد.

همه هتل‌های شهر نجف دارای سرویس ایرانی و فرنگی داخل اتاق، سیستم تهویه مطبوع مجهز و اینترنت رایگان بوده و اگر قصد اقامتی آسان برای تردد روزانه به حرم مطهر دارید، از هتل‌های اطراف حرم استفاده کنید. هتل‌های لوکس ۵ ستاره و ۴ ستاره نجف که قابل رزرو توسط سفرمارکت است، شما را از مراجعه به رستوران و کافه برای صرف وعده‌های غذایی و میان وعده عصرگاهی، بی‌نیاز می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.