تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر : 64610

تاکسی اینترنتی بلاک چین چه تفاوتی با اسنپ و تپسی دارد؟

تاکسی اینترنتی بلاک چین چه تفاوتی با اسنپ و تپسی دارد؟

تاکسی اینترنتی بلاک چین چه تفاوتی با اسنپ و تپسی دارد؟ چند روزی است که ماجرای تاکسی اینترنتی بلاک چین مطرح شده اما این روش چه تفاوتی با اسنپ و تپسی دارد؟ در ادامه با ما باشید.
به تازگی اخب..

تاکسی اینترنتی بلاک چین چه تفاوتی با اسنپ و تپسی دارد؟

چند روزی است که ماجرای تاکسی اینترنتی بلاک چین مطرح شده اما این روش چه تفاوتی با اسنپ و تپسی دارد؟ در ادامه با ما باشید.

به تازگی اخباری مبنی بر تاکسی اینترنتی بلاک چین منتشر شده که ظاهرا قرار است تفاوت‌هایی را در حوزه سفر آنلاین نسبت به تاکسی‌های اینترنتی دیگر ایجاد کند اما آیا این تاکسی بلاک چینی به نفع مردم است؟

تفاوت تاکسی اینترنتی بلاک چین با اسنپ و تپسی

طی روزهای اخیر ماجرای ورود فناوری بلاکچین به عرضه تاکسی‌های اینترنتی باعث شده تا برخی از پلتفرم‌های سفر آنلاین به فکر فرو روند و اگر این هدف تحقق پیدا کند به نظر می‌رسد باید شرکت‌هایی نظیر تپسی و اسنپ در روند و خط مشی خود تغییرات عمیقی اعمال کنند.

اما شاید برایتان سوال باشد که فناوری بلاک چینی در حوزه تاکسی‌های اینترنتی چه مزایا و منافعی برای مردم خواهد داشت؟ تفاوت‌های این تکنولوژی در عرصه مسافربری آنلاین بدین شرح است: هم اکنون برای اینکه به تاکسی‌ها دسترسی داشته باشید و به مقصد برسید، باید ابتدا از طریق واسطه‌هایی نظیر تپسی و اسنپ و… درخواست دهید اما با ورود تاکسی‌های بلاک چینی واسطه‌ها از بین خواهند رفت.

یکی دیگر از تفاوت‌های جالب این تاکسی‌ها قیمت و نرخ کرایه است. در تپسی و اسنپ مسافر باید کرایه‌ای را که این دو شرکت پیشنهاد می‌دهند بپذیرد اما در تاکسی‌های اینترنتی جدید این راننده است که قیمت را پیشنهاد می‌دهد!

تاکسی اینترنتی بلاک چین

هم اکنون یکی از مشکلاتی که در تاکسی‌های اسنپ و تپسی وجود دارد، انتحاب نوع ماشین و راننده است. در تاکسی بلاک چینی این شما هستید که مشخص می‌کنید با چه ماشین و راننده‌ای سفر کنید. در واقع باید از میان انبوهی ماشین که در اطراف شما هستند دست به انتخاب بزنید و ماشین و راننده به شما تحمیل نمی‌شود.

در تاکسی‌های فعلی اگر سفرتان را لغو کنید، راننده نمی‌تواند شما را پیدا کرده یا بابت تاخیر و لغو سفر از شما پولی بگیرد اما در تاکسی‌های جدید اگر به هر دلیلی سفر خود را لغو کنید، به صورت خودکار بخشی از اعتبار شما بابت تاخیر و لغو سفر به حساب راننده واریز خواهد شد.

رانندگان در شرایط فعلی ممکن است که به کرایه خود نرسند و مسافر به هر دلیلی کرایه را نپردازد اما در فناوری مبتنی بر بلاک چین دیگر این نگرانی برای مسافر و راننده وجود ندارد و مسافر زمانی حق و حقوقش را تمام و کمال دریافت می‌کند که مسافر را به مقصد مورد نظرش رسانده باشد. (این فناوری مبتنی بر قراردادهای هوشمند است)

آیا از این فناوری استقبال خواهد شد؟

همواره سفر با تاکسی‌های اینترنتی فعلی مشکلاتی را برای مسافران و رانندگان به همراه داشته و تا اینجای کار همگی از ورود این فناوری به تاکسی‌های اینترنتی استقبال کرده‌اند. برخی از کاربران در خصوص این فناوری به شرح زیر ابراز عقیده نموده‌اند:

تاکسی اینترنتی بلاک چین

«اگه این فناوری فعال بشه به نظرم خیلی از شرکت اسنپ بهتره. هر دقیقه یه قیمتی میذاره. معلوم نیست به مسافته یا ترافیک! روزای تعطیل کلا پایینه و نمیصرفه تو این گرونی»

«واقعا این طرح عالیه. اگه اجرا بشه هم به نفع راننده اس و هم مسافرا. ضمنا درصد کمیسیون اسنپ واقعا خیلی بالاست.»

«اگه این اتفاق بیفته خیلی عالی میشه. از دست اسنپ و تپسی راحت میشیم»

«بدونه واسطه خوبه. اگه روزی ۲۰۰ کار کنیم، اسنپ ۵۰ برمیداره. حالا بماند که کلی اعصاب داغونی ام داره»

موارد بالا بخشی از پیام‌های مردم بود در خصوص استقبال از فناوری بلاک چینی و ورود آن به صنعت تاکسی اینترنتی. اما امنیت سفر باوجود تاکسی های بلاک چینی چه می‌شود؟ در این روش مسافربری هنوز امنیت سفر تضمین نشده است. در واقع اگر نهادی نظارتی وجود نداشته باشد آیا می‌توان به تاکسی‌های بلاک چینی اعتماد کرد؟

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.