تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر : 67030

تاسیس آکادمی توسعه دهندگان اپل در عربستان برای زنان؛ اصلاحات بن‌سلمان انتها ندارد

تاسیس آکادمی توسعه دهندگان اپل در عربستان برای زنان؛ اصلاحات بن‌سلمان انتها ندارد

تاسیس آکادمی توسعه دهندگان اپل در عربستان برای زنان؛ اصلاحات بن‌سلمان انتها نداردمحمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در تازه‌ترین برنامه خود در روند اصلاحات این کشور، از تاسیس آکادمی توسعه دهندگان اپل..

تاسیس آکادمی توسعه دهندگان اپل در عربستان برای زنان؛ اصلاحات بن‌سلمان انتها ندارد

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در تازه‌ترین برنامه خود در روند اصلاحات این کشور، از تاسیس آکادمی توسعه دهندگان اپل برای دختران خبر داد.

اخیرا اپل در اقدامی بی سابقه، اولین آکادمی توسعه دهندگان خود را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، برپا کرد؛ آن هم آکادمی مخصوص به دختران با انگیزه! این مرکز آموزشی که در شهر ریاض عربستان سعودی قرار دارد، در هفته گذشته کار خود را شروع و فراخوان جذب دانش‌ آموزان را صادر کرده. این دانش آموزان قرار است در زمینه برنامه نویسی و طراحی وسایل الکترونیکی، آموزش ببینند و حتی شانس استخدام در شرکت Apple را هم خواهند داشت.

برنامه اصلاحات فوق العاده بن سلمان و تاسیس اولین آکادمی توسعه دهندگان اپل

برنامه اصلاحات عربستان و در صدر آن بن سلمان ولیعهد این کشور، پیشرفت‌های زیادی را به مردم عربستان هدیه داده. این اصلاحات از قوانین گواهی نامه برای دختران و زنان عربستانی شروع شد و در ادامه شاهد آزادی‌های بیشتر آنان، از جمله ورود به استادیوم‌های فوتبال بودیم. همچنین در سال‌های اخیر، خواننده‌های زیادی مثل امینم، رپر مشهور آمریکایی، مارشمالو، جاستین بیبر، دی جی خالید، کریس براون، بک استریت بویز، کنسرت‌های خود را در این کشور آغاز کردند. حتی نیکی میناج و گروه BTS هم قرار بود به این رویدادها اضافه شوند که کنسرت آن‌ها در لحظات آخر لغو شد.

زنان عربستانی، در صف اول توسعه دهندگان iOS

دوره‌های آموزشی آکادمی توسعه دهندگان اپل در عربستان، شامل برنامه‌های مقدماتی ۳۰ روزه تا دوره‌های آموزشی بلند مدت ۱۰ ماهه می‌شود. زنان و دختران عربستانی که تجربه حضور در دوره‌های برنامه نویسی، طراحی سخت افزار و نرم افزار، حقوق، هنر و حتی پزشکی را داشته باشند، با گذراندن آزمون‌های اولیه می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند. البته اپل قرار است برنامه‌ی جدیدی برای علاقه مندانی که هیچ تجربه‌ای هم ندارند برگزار کند.

سوزان پرسکات (Susan Prescott)، معاون آموزشی و بازاریابی اپل در منطقه می‌گوید:

ما می‌خواهیم مطمئن شویم که تمامی دختران و زنان با استعداد عربستانی، بتوانند راه خود را پیدا کنند و به جامعه‌ی برنامه نویسان و توسعه دهندگان اپل ملحق شوند. با دادن منابع و آموزش‌های لازم به آن‌ها، اطمینان دارم که این دختران آینده ساز می‌شوند و راه جدیدی برای نسل بعدی خود می‌سازند.

همچنین این آموزش‌ها شامل امنیت سایبری و ساخت و برنامه نویسی پهپادها هم می‌شوند.

آکادمی توسعه دهندگان اپل در عربستان برای زنان

دانشگاه شاهزاده نورا بنت عبدالرحمان (Princess Nourah) در شهر ریاض با همکاری آکادمی طویق (Tuwaiq)، میزبان اولین دوره‌ی آکادمی آموزشی دخترانه عربستان، در خاورمیانه هستند.

محمد ال نایل، مدیر ارشد این پروژه می‌گوید:

هدف ما این است که به قطب دختران توسعه دهنده iOS تبدیل شویم. ما از آن‌ها تمام قد حمایت می‌کنیم تا به کارآفرینانی فعال تبدیل و باعث پیشرفت کشور عربستان بشوند.

بیش از ۵۵ درصد بازار تلفن‌های همراه عربستان در دست گوشی‌های اپل است و تاسیس آکادمی توسعه دهندگان اپل در این کشور، می‌تواند به محبوبت بیشتر این شرکت کمک کند.

جذاب‌ترین مطالب مرتبط:

هیجان‌انگیزترین داستان‌های جنایی اپل؛ از دزدی ۶۰ هزار دلاری تا رسوایی اخلاقی

خودرو برقی اپل از آینده خواهد آمد؛ خودروی مفهومی اپل Car 2 را بهتر بشناسید

نظرات هیجان انگیز تیم کوک، مدیر عامل اپل در مورد متاورس و آینده سرمایه‌گذاری در آن

منبع :appleinsiderمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.