تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر : 50220

تازه‌ترین آمارهای شیوع کرونا در فارس/مرگ‌ تک رقمی شد

تازه‌ترین آمارهای شیوع کرونا در فارس/مرگ‌ تک رقمی شد

تازه‌ترین آمارهای شیوع کرونا در فارس/مرگ‌ تک رقمی شد ایسنا/فارس براساس آخرین آمارها، فارس در مقایسه با ۲ هفته قبل، کاهش تعداد بیماران بستری در بیمارستانها و یک رقمی شدن تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا ر..

تازه‌ترین آمارهای شیوع کرونا در فارس/مرگ‌ تک رقمی شد

تازه‌ترین آمارهای شیوع کرونا در فارس/مرگ‌ تک رقمی شد

ایسنا/فارس براساس آخرین آمارها، فارس در مقایسه با ۲ هفته قبل، کاهش تعداد بیماران بستری در بیمارستانها و یک رقمی شدن تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا را تجربه کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت در مورد آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، گفت: شمار تست‌های تشخیص مولکولی تهیه شده از افراد مشکوک در فارس به ۸۸۵ هزار و ۱۹۴ مورد رسیده است.

دکتر سید روح‌الله حسینی با بیان اینکه با انجام تست‌های تشخیص مولکولی ۲۵۶ هزار ۸۵۵ بیمار مثبت شناسایی شده است، گفت: تاکنون ۱۰۱ هزار و ۵۷۶ مورد تست سریع در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی هم تهیه و منجر به تشخیص ۱۴ هزار و ۹۴۴ بیمار مثبت شده است.

او مجموع بیماران مثبت شناسایی شده با انجام این تست‌ها در فارس را ۲۷۱ هزار و ۷۹۹ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۲۴۷ هزار و ۹۶۰ بیمار بهبود یافته‌اند.

حسینی با اشاره به اینکه اکنون ۱۵۲۳ بیمار در بیمارستانهای فارس بستری هستند، این آمار را نسبت به ۲ هفته قبل نشاندهنده روند کاهشی مشهود دانست و گفت: همچنان ۲۴۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخشهای مراقبت‌ویژه، تحت درمان هستند.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تعداد بیماران نیازمند مراقبت ویژه به نسبت شمار بیماران بستری بالا است، گفت: این روند نشاندهنده سیر نزولی موج چهارم کروناست اما به معنای پایان شیوع این بیماری نیست.

حسینی شمار فوت شدگان ناشی از ابتلا به کرونا در فارس طی ۲۴ ساعت گذشته را ۸ نفر اعلام و اضافه کرد: مجموع فوت شدگان بیماری کرونا در فارس به ۴۴۴۴ نفر رسیده است.

این مقام مسئول گفت: هنوز و کماکان نخستین توصیه متخصصان و بهترین روش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید۱۹، رعایت دستورالعمل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست ها و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.