تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۴۱
کد خبر : 38616

تاریخ معرفی رسمی گلکسی A52 و A72 فاش شد

تاریخ معرفی رسمی گلکسی A52 و A72 فاش شد

تاریخ معرفی رسمی گلکسی A52 و A72 فاش شدطی هفته‌های گذشته تقریباً تمام مشخصات اصلی گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ، گلکسی A52 و گلکسی A72 در سطح اینترنت فاش شده است. با این حال تاکنون دو مورد به صورت قطعی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته بود: تاریخ معرفی هر دو دستگاه و البته وجود یا عدم وجود نسخه ۵G گلکسی A72. به نظر می‌رسد که تاریخ معرفی دستگاه‌های مذکور با تقریب دقیقی فاش شده است.
در حالی که بسیاری از منابع مختلف به معرفی این محصولات میان‌رده در ماه جاری میلادی اشاره کرده‌اند اما پیش از این هیچ‌کس به سمت تاریخ دقیق این رویداد متمایل نشده بود. در هر صورت به لطف افشاگر وب‌سایت Sam Mobile با نام کاربری @FrontTron، ما اکنون تاریخ رونمایی رسمی از گلکسی A52 و گلکسی A72 را می‌دانیم.
طی ادعای منبع مذکور ظاهراً سامسونگ قصد دارد که یک رویداد مجازی و استریم زنده را برای ماه جاری میلادی، یعنی ماه مارس ۲۰۲۱ راه‌اندازی کند. با توجه به آن که معرفی هیچ محصول دیگری محتمل نیست، انتظار می‌رود که این غول کره‌ای نهایتاً گلکسی A52 و گلکسی A72 را طی این رویداد که طبق رسم همیشگی سامسونگ با نام Unpacked شناخته می‌..

تاریخ معرفی رسمی گلکسی A52 و A72 فاش شد

طی هفته‌های گذشته تقریباً تمام مشخصات اصلی گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ، گلکسی A52 و گلکسی A72 در سطح اینترنت فاش شده است. با این حال تاکنون دو مورد به صورت قطعی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته بود: تاریخ معرفی هر دو دستگاه و البته وجود یا عدم وجود نسخه ۵G گلکسی A72. به نظر می‌رسد که تاریخ معرفی دستگاه‌های مذکور با تقریب دقیقی فاش شده است.

در حالی که بسیاری از منابع مختلف به معرفی این محصولات میان‌رده در ماه جاری میلادی اشاره کرده‌اند اما پیش از این هیچ‌کس به سمت تاریخ دقیق این رویداد متمایل نشده بود. در هر صورت به لطف افشاگر وب‌سایت Sam Mobile با نام کاربری @FrontTron، ما اکنون تاریخ رونمایی رسمی از گلکسی A52 و گلکسی A72 را می‌دانیم.

طی ادعای منبع مذکور ظاهراً سامسونگ قصد دارد که یک رویداد مجازی و استریم زنده را برای ماه جاری میلادی، یعنی ماه مارس ۲۰۲۱ راه‌اندازی کند. با توجه به آن که معرفی هیچ محصول دیگری محتمل نیست، انتظار می‌رود که این غول کره‌ای نهایتاً گلکسی A52 و گلکسی A72 را طی این رویداد که طبق رسم همیشگی سامسونگ با نام Unpacked شناخته می‌شود، رونمایی کند.

سامسونگ گلکسی A72 و گلکسی A52

رویداد یاد شده در تاریخ ۲۷ اسفند (۱۷ مارس)، ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران در یوتیوب آغاز خواهد شد. البته در این بین لینک صفحه مربوطه در یوتیوب هم فاش شده اما سامسونگ آن را از دسترس خارج کرده است. احتمالاً از آن‌جایی که این رویداد پیش از موعد عمومی شده، سامسونگ را وادار به مداخله کرده است.

سری گوشی‌های هوشمند میان‌رده گلکسی A هنگامی که فروش محصولات پرچم‌دار این شرکت رو به کاهش گذاشت، کمک زیادی به آن کرد. در همین راستا می‌توان به فروش بسیار خوب گلکسی A51 اشاره کرد که گویا گلکسی A52 نیز با سیاست‌های مشابهی، این فروش خوب را هدف قرار داده است. انتظار می‌رود مدل پایه این دستگاه که از شبکه ۴G پشتیبانی می‌کند و مبتنی بر پردازنده اسنپدراگون ۷۲۰G است، با قیمت ۳۴۹ یورو و مدلی که از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند و مبتنی بر اسنپدراگون ۷۲۰G است، با قیمتی حدود ۴۲۹ یورو معرفی و به بازار عرضه شود.

مشخصات سامسونگ گلکسی A52 5G

گزارش‌های غیررسمی تاکنون اطلاع داده‌اند که سامسونگ گلکسی A52 5G دارای یک نمایشگر ۶.۵ اینچی امولد (AMOLED) با رزولوشن فول اچ دی+ (FHD+) و یک روزنه جهت جایگیری دوربین خواهد بود. این دستگاه طبق ادعای همین گزار‌ش‌ها به یک پردازنده اسنپدراگون ۷۵۰G مجهز خواهد بود و نسخه ۴G آن در عوض از یک پردازنده اسنپدراگون ۷۲۰G استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود که این دستگاه در پیکربندی رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت به فروش برسد.

سامسونگ گلکسی A52

از سوی دیگر شایعه شده است که این محصول همراه با دوربین چهارگانه و یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی به بازار عرضه شود. استفاده از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که از شارژ ۱۵ وات بهره می‌برد، بسیار محتمل است. رنگ‌های مشکی، سفید، بنفش و آبی احتمالاً برای این محصول در نظر گرفته شوند.

مشخصات سامسونگ گلکسی A72

جدای از طراحی روزنه دوربین آشنا در محصولات سامسونگ، گلکسی A72 به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد مجهز خواهد بود که دارای نسبت ابعاد ۲۰:۹ و رزولوشن FHD+ (۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل) است. در زیر این نمایشگر عظیم، یک حسگر تشخیص اثر انگشت نوری نیز جا گرفته است.

گزارش‌های اخیر اشاره کرده بودند که این دستگاه به نرخ تازه‌سازی نمایشگر ۹۰ هرتز مجهز خواهد بود اما Win Future این موضوع را تایید نمی‌کند و اشاره‌ای به آن ندارد. جدای از این ظاهراً‌ شاهد استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهیم بود که از نرخ شارژ سریع قابل قبولی بهره خواهد برد که البته از طریق یک درگاه USB-C صورت می‌پذیرد. صحبت به درگاه‌ها کشیده شد؛ اگر از طرفداران جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هستید، باید اشاره کرد که سامسونگ در این محصول به استفاده از آن ادامه خواهد داد.

سامسونگ گلکسی A72

گویا سامسونگ در طراحی گلکسی A72 از یک پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۷۲۰G ۸ هسته بهره برده است که پیش‌تر شاهد استفاده از آن درون پوکو M2 پرو و اوپو رنو ۵ بوده‌ایم. با توجه به پیکربندی حافظه داخلی، کاربران می‌توانند نسخه دارای رم ۶ الی ۸ گیگابایت را انتخاب کنند. محصول قبلی این سری به حافظه داخلی پایه ۱۲۸ گیگابایت مجهز بود که بعدها به وسیله نسخه ۲۵۶ گیگابایتی، طیف بیشتری را پوشش داد. به هر حال اگر خبر از عرضه این دو مدل باشد، هر دو به درگاه کارت میکرو اس دی (micro SD) مجهز خواهند بود.

کاربران در قسمت پشت دستگاه یاد شده شاهد ماژول دوربین چهارگانه و در قسمت جلو شاهد استفاده از یک دوربین سلفی قدرتمند خواهند بود. دوربین اصلی این دستگاه یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی خواهد بود که از فناوری Pixel Binnig جهت تصویربرداری پرجزئیات‌تر و البته بهتر استفاده خواهد کرد

. رزولوشن پیش‌فرض تصویرهای این دوربین در حدود ۱۲ مگاپیکسل خواهد بود. افزون بر این سامسونگ از یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی، فلش LED در قسمت پشت و یک دوربین حیرت‌انگیز ۳۲ مگاپیکسلی در قسمت جلوی دستگاه استفاده کرده است.

لنز تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی که سامسونگ در نسخه پیشین این سری یعنی گلکسی A71 استفاده کرده بود، اکنون با یک لنز تله‌فتو جهت بزرگنمایی ۲ برابری جایگزین شده است؛ در واقع این لنز قادر به بهبود رزولوشن تا حدود ۸ مگاپیکسل است. خود وب‌سایت Win Future در رابطه با اطلاعات در دسترس دوربین اعلام کرده که شاهد برخی مغایرت‌ها بوده است؛ بنابراین شاید بهتر باشد که این جزئیات را کاملاً قطعی در نظر نگیرید.

سامسونگ گلکسی A72 و گلکسی A52

ظاهراً استفاده از فناوری OIS در تصویربرداری و استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP67 یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های A52 یا هر دو دستگاه خواهد بود که مدت‌ها در سری گلکسی A سامسونگ به کار نرفته است.

از طرفی پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ جهت جلوگیری از افت فروش محصولات خود،‌ قصد دارد که تنها نسخه ۴G گلکسی A72 را تولید کند. به این صورت یک دستگاه میان‌رده نمی‌تواند خطری برای پرچم‌داران گران‌قیمت این شرکت ایجاد کند. در حال حاضر شایعات به قیمت ۴۴۹ یورویی مدل پایه گلکسی A72 اشاره می‌کنند.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.