تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۰۶
کد خبر : 583982

تاریخ رونمایی از پردازنده توانمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام مشخص شد

تاریخ رونمایی از پردازنده توانمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام مشخص شد

تاریخ رونمایی از پردازنده توانمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام مشخص شد در حالی که خیلی وقت نیست که اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ عرضه شده، تاریخ رونمایی از پردازنده توانمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام رسما تأیید شد. در حالی که به تدریج شاهد حضور چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ زیر قاب گوشی‌های

تاریخ رونمایی از پردازنده توانمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام مشخص شد

در حالی که خیلی وقت نیست که اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ عرضه شده، تاریخ رونمایی از پردازنده توانمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام رسما تأیید شد.

در حالی که به تدریج شاهد حضور چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ زیر قاب گوشی‌های پرچمدار اندرویدی هستیم، اکثر توجه‌ها به سمت نسل بعدی این پردازنده قدرتمند که زیر قاب پرچمداران سال ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد، معطوف است. کوالکام، صاحب تراشه‌های برند اسنپدراگون تاریخ رونمایی از این تراشه که به احتمال خیلی زیاد «اسنپدراگون ۸ نسل ۲» نام داشته باشد را تأیید کرده است. ما انتظار داریم این گوشی در زیر قاب گوشی‌های قدرتمند سال آینده از جمله گلکسی S23 سامسونگ و وان پلاس ۱۱ قرار بگیرد.

این رویداد قرار است بین ۱۵ تا ۱۷ نوامبر (۲۴ تا ۲۶ آبان ماه) در هاوایی برگزار شود. این‌ها اطلاعاتی است که از طریق وب‌سایت رسمی کمپانی کوالکام به دست آمده و کاملاً قابل اعتماد هستند. اما آنچه که جالب توجه است، این است که ما انتظار داشتیم کنفرانس خبری کوالکام دیرتر از این زمان اعلام شده برگزار شود. مشخص نیست هدف اصلی کوالکام از این رونمایی زودهنگام چیست، اما به نظر می‌رسد سایه سنگین رقبا از جمله مدیاتک، باعث شده این کمپانی چنین تصمیمی بگیرد.

البته این تغییر تاریخ خیلی هم غافلگیرکننده نبود، زیرا کوالکام این تاریخ را به صورت اتفاقی در کنفرانس Snapdragon Summit لو داده بود. این نخستین تأییدیه برای برگزاری کنفرانس بزرگ بعدی کوالکام است؛ هرچند هیچ حرفی از محصولاتی که معرفی خواهد شد، نزده است. این کمپانی فقط به گفتن «موج بعدی فناوری را در بزرگ‌ترین کنفرانس سال ما تجربه کنید» بسنده کرده، ولی ما حدس می‌زنیم که مقصود از آن، معرفی چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۲ است.

رونمایی از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با پیکربندی متفاوت هسته‌ها

انتظار می‌رود این چیپست بر پایه فناوری ۴ نانومتری ساخته شود و شماره مدل SM8550 را یدک بکشد. اطلاعات به بیرون درز کرده خبر از تغییراتی در هسته‌های پردازنده مرکزی این نسل می‌دهد. انتظار می‌رود این تراشه از یک هسته Cortex-X3، یک جفت هسته A720، یک جفت هسته A710 و سه هسته A510 برخوردار باشد. بنابراین ۸ هسته این پردازنده در چهار خوشه با پیکربندی متفاوت ۱+۲+۲+۳ هسته‌ای قرار خواهند گرفت. این درحالیست که نسل فعلی از پیکربندی ۱+۳+۴ هسته‌ای استفاده می‌کند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.