تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر : 52989

تاج گل گرد؛ انواع تاج گل دایره‌ای برای تبریک و تسلیت

تاج گل گرد؛ انواع تاج گل دایره‌ای برای تبریک و تسلیت

فهرست۱ تاج گل؛ انتخابی چشم‌نواز و با شکوه۲ از کجا تاج گل بخرم؟۳ تاج گل گرد؛ از دیرباز تا امروز۴ انواع تاج گل گرد۵ از چه گل‌هایی برای تاج گل دایره‌ای استفاده کنیم؟۶ رنگ گل‌های تاج گل گرد۷ ابعاد تاج گل دایره‌ای تاج گل گرد یکی از انواع تاج گل تبریک و تسلیت است که …

تاج گل گرد یکی از انواع تاج گل تبریک و تسلیت است که از آن در مناسبت‌های مختلفی استفاده می‌شود. در این مطلب با انواع و نکات راهنمای خرید این نوع از تاج گل آشنا می‌شویم.

تاج گل؛ انتخابی چشم‌نواز و با شکوه

تاج گل (Wreath of Consolation) یکی از انواع دیزاین گل برای مناسبت‌های گوناگون است که نوع دایره‌ای آن کاربرد بسیار دارد. از انواع گوناگون تاج گل در شکل‌ها و ابعاد مختلف و با ترکیبی از انواع گل‌ها متناسب با مناسبت‌ها استفاده می‌شود. از جمله این مناسبت‌ها می‌توان به مراسم ختم و ترحیم، مراسم افتتاح نمایشگاه‌ها، رویدادهای اجتماعی، بزرگداشت و انواع جشن اشاره کرد. در این مطلب با تاریخچه، کاربردها و انواع تاج گل گرد آشنا می‌شویم.

از کجا تاج گل بخرم؟

قبل از معرفی تاج گل گرد،توصیه ما به کسانی که قصد سفارش تاج گل دارند این است که برای سفارش تاج گل طبیعی برای مراسم تبریک و شادی در  VIP Shop و تاج گل های ترحیم و تسلیت به وبسایت گلفروشی آنلاین وی آی پی شاپ مراجعه کنید. تا با سفارش آنلاین تاج گل برای مراسمات خود با خیالی آسوده به مجالس خود بروید. تاج گل های تبریک و ترحیم با ارسال فوری و رایگان به تمامی مساجد، بیمارستان ها، ادارات، مجتمع های تجاری و اداری و… انجام می پذیرد.

تاج گل گرد؛ انواع تاج گل دایره‌ای برای تبریک و تسلیت

تاج گل گرد؛ از دیرباز تا امروز

نخستین نشانه‌‌ها از استفاده اقوام و ملت‌ها از تاج گل دایره‌ای به امپراتوری‌های باستانی ایران، مصر و یونان برمی‌گردد. البته کارکرد اولیه این تاج‌ها با کارکرد امروزی آن‌ها مقداری تفاوت دارد. در ایران باستان، تاج گل نماد اقتدار و قدرت بود و به شکل سرپوش از آن استفاده می‌شد. کلمه امروزی تاج نیز اشاره به همین کارکرد تاج گل در گذشته دارد.

استفاده از تاج گل گرد یا دایره‌ای برای مراسم ترحیم، دست کم به دوران یونان باستان می‌رسد. یونانیان از تاج گل دایره در مراسم خاکسپاری استفاده می‌کردند و معتقد بودند، شکل دایره در این نوع از طراحی گل‌ها در کنار هم به معنای زندگی ابدی در دنیای بعد از مرگ است. از تاج‌های گل همچنین در مراسم دینی و بزرگداشت یاد نخستین شهدا از پیروان دین مسیح (ع) نیز استفاده می‌شده است. این نوع از دیزاین گل‌ها نشان دهنده پیروزی روح ابدی بر مرگ بوده‌ است.

تاج گل‌های اولیه از مجموعه‌ای از گل‌ها، برگ‌ها، میوه‌ها، شاخه‌ها و مواد دیگر ساخته می‌شدند. در واقع این مجموعه به‌گونه‌ای در هم تنیده و بافته می‌شدند که شکل یک حلقه گل را ایجاد کنند. در گذر سال‌ها از تاج‌های گل برای جشن‌های عمومی مثل کریسمس، مراسم تشریفات ورود افراد خاص، بازگشت فرماندهان جنگ، افتتاحیه نمایشگاه‌های هنری و تجاری نیز استفاده شد.

انواع تاج گل گرد

انواع تاج گل گرد و تاج گل‌هایی با اشکال دیگر را می‌توانیم براساس نوع مراسم و مناسبتی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، طبقه‌بندی کنیم. بر این اساس برخی از انواع تاج گل عبارتند از: تاج گل افتتاحیه، تاج گل تسلیت، تاج گل خاکسپاری، تاج گل سر عروس، تاج گل بزرگداشت افراد، تاج گل تشریفات ورود زائران یا افرادی که در رقابت‌های جهانی به موفقیت دست یافته‌اند و تاج گل تشریفات انواع سمینارها  و همایش‌های داخلی و بین‌المللی.

تاج گل گرد؛ انواع تاج گل دایره‌ای برای تبریک و تسلیت

علاوه بر این تاج گل‌ها را می‌توان بر اساس شکل و ظاهر آن‌ها نیز طبقه‌بندی کرد. برخی از این تاج گل‌ها عبارتند از: تاج گل یک‌طبقه، تاج گل دو طبقه، تاج گل سه‌طبقه، تاج گل سلطنتی، تاج گل شطرنجی، تاج گل فانتزی، تاج گل گرد، تاج گل بیضی و تاج گل‌های سفارشی با اشکال گوناگون. در نظر داشته باشید که برای مثال تاج گل گرد، در انواع ۱، ۲ و ۳ طبقه نیز وجود دارد.

از چه گل‌هایی برای تاج گل دایره‌ای استفاده کنیم؟

انتخاب گل برای تاج گل دایره‌ای یکی از مهم‌ترین موارد در زمان خرید این نوع از تاج گل است. تاج گل برای هر مناسبتی که خریداری شود، باید از گل‌هایی با مقاومت بالا ساخته شود. بنابراین خرید گل‌هایی که زود پژمرده می‌شوند، برای دیزاین تاج گل مناسب نیست. همچنین عموما از تاج گل گرد برای مناسبت‌هایی استفاده می‌شود که گاه، ساعت‌ها به‌طول می‌انجامد و شما می‌خواهید گل‌های این تاج دست کم تا پایان مراسم، سالم و شاداب بمانند.

نوع مناسب در انتخاب گل نیز تاثیر دارد. جدا از عادت و عرف، گل‌ها دارای پیام‌هایی نمادین نیز هستند؛ بنابراین بهتر در این زمینه کمی تحقیق کنید یا از افراد آگاه کمک بگیرید. تعدادی از گل‌های مراسم ترحیم و معنای آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

  • گل گلایل: یکی از انواع رایج گل‌های مراسم ترحیم و نماد احساس عمیق و به یاد کسی بودن است.
  • گل زنبق: گل زنبق در مناسبت‌های مختلفی استفاده می‌شود. در مراسم ترحیم، این گل، نماد معصومیت و پاکی روح شخص متوفی است.
  • گل رز: گل رز نیز معانی مختلفی دارد؛ در تاج گل ترحیم و تسلیت، رز قرمز، نماد غم و رز زرد نماد دوستی است.
  • گل سوسن: لیلیوم یا سوسن نمادی از قدرت، صداقت و فضایل اخلاقی است.
  • گل میخک: گل میخک ماندگاری بالایی دارد. میخک قرمز نماد محبت و میخک سفید، نماد معصومیت و تولد دوباره است. همچنین این گل در مذهب مسیحیت، نمادی برای اشک چشم حضرت مریم (س) است.
  • گل نرگس: نرگس نماد شروع دوباره و نشانه تسلی دادن به خانواده فرد درگذشته است.
  • گل لاله: از گل لاله نیز برای ابزار تسلیت به خانواده فرد متوفی استفاده می‌شود.

رنگ گل‌های تاج گل گرد

رنگ‌ها نمایشگر حالات روحی افراد هستند؛ همچنین انتخاب رنگ در مورد هریک از انواع گل نیز باعث ایجاد پیام‌هایی متفاوت می‌شود. اگر از تاج گل گرد برای تاج گل عروس می‌خواهید استفاده کنید، حتما باید به هماهنگی رنگ گل‌ها با رنگ لباس، رنگ لاک ناخن و اکسسوری عروس مانند: جواهرات و کیف دستی نیز دقت کنید.

در هنگام خرید تاج گل دایره‌ای برای مراسم افتتاحیه و جشن‌ها دست شما بازتر است و می‌توانید ترکیب رنگی دلخواه و شاد ایجاد کنید. برخی از رنگ‌های مناسب چنین تاج گلی عبارتند از: قرمز، بنفش، صورتی، آبی، گل‌بهی، زرد و نارنجی. در پایان برای دسته گل دایره‌ای مراسم ترحیم بهتر است گل‌های رنگی را با ترکیبی از گل‌هایی به رنگ‌های خنثی مانند سفید و گل‌هایی با رنگ خاص اما بسیار کم رنگ ترکیب کنید.

تاج گل گرد؛ انواع تاج گل دایره‌ای برای تبریک و تسلیت

ابعاد تاج گل دایره‌ای

برای سفارش ساخت و طراحی تاج گل، محدودیت چندانی وجود ندارد. شما می‌توانید تاج گل دایره‌ای در ابعاد بسیار کوچک و قابل حمل با دست یا به‌عنوان تاج روی سر عروس سفارش بدهید؛ و یا برای مراسم ترحیم و بزرگداشت‌ها تاج گل‌هایی با ابعاد بسیار بزرگ یعنی تا ۲ الی ۳ متر سفارش بدهید؛ اما معقولانه‌تر این است که تاج گل شما برای مناسبت‌های ترحیم، بزرگداشت و افتتاحیه، بیش از ۱ متر و ۸۰ سانتی‌متر نباشد. البته این ارتفاع را با احتساب پایه تاج گل در نظر می‌گیریم، نه بدون آن.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.