تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر : 65179

تاجر معروف آمریکایی: امسال بیت کوین نخرید

تاجر معروف آمریکایی: امسال بیت کوین نخرید

تاجر معروف آمریکایی: امسال بیت کوین نخرید در این مطلب به ارائه دیدگاه‌های یکی از تجار معروف آمریکایی می‌پردازیم که در مواجهه با بیت کوین و خرید آن گفته است، امسال بیت کوین نخرید!
آیا در سا..

تاجر معروف آمریکایی: امسال بیت کوین نخرید

در این مطلب به ارائه دیدگاه‌های یکی از تجار معروف آمریکایی می‌پردازیم که در مواجهه با بیت کوین و خرید آن گفته است، امسال بیت کوین نخرید!

آیا در سال ۲۰۲۲ رکود اقتصادی در راه است؟ مدیرعامل شرکت Doubleline Capital احتمال می‌دهد که اواخر امسال رکود اقتصادی آغاز شود. جف گاندلاچ (Jeff Gundlach) در خصوص خرید بیت کوین هشدار داده و تاکید کرده که اگر بیت کوین بخرید پشیمان می‌شوید.

پادشاه اوراق قرضه (گاندلاچ مشهور به این لقب است)، درباره رکود اقتصادی ۲۰۲۲، سقوط شدید بین کوین و رشد نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا نظراتی را بیان نموده که در ادامه به یکایک آنها می‌پردازیم.

تاجر آمریکایی خرید بیت کوین را توصیه نمی‌کند

گاندلاچ در مورد رکود اقتصادی امسال هشدار داده است. این میلیاردر مشهور در مصاحبه‌ای که مشروح آن روز شنبه منتشر شده، در خصوص Bitcoin و خرید یا فروش آن اظهار عقیده کرده است.

جف گاندلاچ در شرکت سرمایه‌گذاری دابل لاین کاپیتال، حدود ۱۳۷ میلیون دلار دارایی تحت مدیریت دارد. از کارنامه این فرد مشهور اگر بخواهیم صحبت کنیم باید از روی مجله رفتن عکس او در سال ۲۰۱۱ بگوییم. پس از این که عکس گاندلاچ روی جلد مجله باررون رفت، ملقب به «پادشاه باند جدید» یا «Bond King» شد.

رکود اقتصادی

درست پس از این اتفاق، مورد توجه کانون سرمایه گذاران نهادی قرار گرفت و از سوی این کانون لقب «مدیر پول ساز» به وی اعطا گردید. همچنین بلومبرگ، طی سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ گاندلاچ را به عنوان یکی از پنجاه شخصیت برتر و تاثیرگذار معرفی نمود. مجله فوربس تخمین زده که دارایی حال حاضر گاندلاچ ۲.۲ میلیارد دلار است.

چندی پیش از این شخصیت تاثیرگذار پرسیده شد که «به نظر شما در سال ۲۰۲۳ رکودی خواهیم داشت؟» و گاندلاچ در پاسخ گفت:

فکر می‌کنم بازار اوراق قرضه در حال حاضر به اندازه کافی شاخص رکود را نشان می‌دهد که وقوع آن تا سال ۲۰۲۳ محتمل به نظر می‌رسد.

وی در ادامه در خصوص نرخ بهره و افزایش آن بیان داشت:

گمان نمی‌کنم که فدرال رزرو، اقتصاددانان و سرمایه گذاران در موقعیت کنونی، به نرخ‌های بهره پایین و پایین‌تر رضایت دهند و فکر می‌کنم فدرال رزرو حداقل چهار دوره نرخ بهره را افزایش دهد که نتیجه آن رکود جهانی و همه گیر خواهد بود.

پس از این مصاحبه، جیمی دیمون، مدیرعامل بانک مشهور جی پی مورگان در خصوص نرخ بهره گفت:

فدرال رزرو به احتمال زیاد در سال جاری مجبور شود تا نرخ بهره را چهار بار در سال افزایش دهد. در واقع ممکن است نرخ تورم بدتر از آنی شود که فکر می‌کنیم. به شخصه تعجب می‌کنم اگر در سال جاری نرخ بهره تنها چهار بار زیاد شود و فدرال رزرو باید چندین بار این نرخ را افزایش دهد.

جف گاندلاچ

در همین راستا یکی از استادان دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا در خصوص نرخ تورم هشدار داد و بیان داشت که فدرال رزرو نرخ بهره را طوری افزایش می‌دهد که بازار انتظار چنین افزایشی را نخواهند داشت.

و اما دیدگاه گاندلاچ در مورد بیت کوین نیز به این صورت است که بیت کوین برای سفته بازان است و گفت:

توصیه می‌کنم از خرید بیت کوین خودداری کنید. شاید بشود آن را با قیمت ۲۵۰۰۰ دلاری بخرید!

گاندلاچ هیچگاه روی بیت کوین سرمایه‌گذاری نکرده است و در پاسخ به چرایی این سوال گفته:

سرمایه گذاری روی این رمز ارز در DNA من نیست. اوراق قرضه با رفتار محتاطانه من سازگاری بیشتری دارد. من در این بازار نوسان گیر نیستم. در واقع من یک سرمایه گذار ضد سفته بازی‌ام و فکر می‌کنم بیت کوین فقط برای نوسان گیرها خوب است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.