تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
کد خبر : 4650

تأثیرات «اخبار» بر زندگی جوامع امروز از دیدگاه آلن دوباتن

تأثیرات «اخبار» بر زندگی جوامع امروز از دیدگاه آلن دوباتن

تأثیرات «اخبار» بر زندگی جوامع امروز از دیدگاه آلن دوباتن «اخبار»، نوشته آلن دوباتن با ترجمه مریم تقدیسی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ انتشارات ققنوس کتاب «اخبار» نوشته آلن دوباتن را با ترجمه مریم تقدیسی منتشر کرد. آلن دوباتن در این کتاب از دیدگاهی جدید به بررسی نمونه‌های رایج گزارش‌های خبری از قبیل سوانح هوایی، قتل، رسوایی سیاسی و مصاحبه با شخصیت‌های سرشناس پرداخته و سؤالاتی تفکربرانگیز مطرح کرده است: چرا گزارش‌های فجایع جذاب‌اند؟ چرا به روابط عاشقانۀ افراد مشهور توجه و علاقه نشان می‌دهیم؟ چرا وقتی سیاستمداری وجهۀ خود را از دست می‌دهد، لبخند می‌زنیم؟ او در این روند مخاطب را به سمت درکی روشن از نیرویی هدایت می‌کند که بیش از همه بر نگاه ما به واقعیت اثر می‌گذارد.
در پشت جلد این کتاب آمده است: «چرا دائم به سراغ اخبار می‌رویم؟ امروزه اخبار همان تسلطی را بر زندگی‌مان یافته که زمانی دین بر زندگی ما داشت. ولی ما به ندرت به تأثیرات آن بر زندگی‌مان توجه می‌کنیم…».
دوباتن در این کتاب تنها از چیستی فعلی اخبار سؤال نکرده است؛ بلکه تلاش..

تأثیرات «اخبار» بر زندگی جوامع امروز از دیدگاه آلن دوباتن

«اخبار»، نوشته آلن دوباتن با ترجمه مریم تقدیسی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.

تأثیرات «اخبار» بر زندگی جوامع امروز از دیدگاه آلن دوباتن – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ انتشارات ققنوس کتاب «اخبار» نوشته آلن دوباتن را با ترجمه مریم تقدیسی منتشر کرد. آلن دوباتن در این کتاب از دیدگاهی جدید به بررسی نمونه‌های رایج گزارش‌های خبری از قبیل سوانح هوایی، قتل، رسوایی سیاسی و مصاحبه با شخصیت‌های سرشناس پرداخته و سؤالاتی تفکربرانگیز مطرح کرده است: چرا گزارش‌های فجایع جذاب‌اند؟ چرا به روابط عاشقانۀ افراد مشهور توجه و علاقه نشان می‌دهیم؟ چرا وقتی سیاستمداری وجهۀ خود را از دست می‌دهد، لبخند می‌زنیم؟ او در این روند مخاطب را به سمت درکی روشن از نیرویی هدایت می‌کند که بیش از همه بر نگاه ما به واقعیت اثر می‌گذارد.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «چرا دائم به سراغ اخبار می‌رویم؟ امروزه اخبار همان تسلطی را بر زندگی‌مان یافته که زمانی دین بر زندگی ما داشت. ولی ما به ندرت به تأثیرات آن بر زندگی‌مان توجه می‌کنیم…».

دوباتن در این کتاب تنها از چیستی فعلی اخبار سؤال نکرده است؛ بلکه تلاش کرده تا خواننده را وادار به تجسم وضعیت آن در آینده سازد. او می‌گوید که رؤیای یک سازمان خبری آرمانی به معنای بی‌اعتنایی به واقعیات اقتصادی و اجتماعی فعلی رسانه‌ها نیست. چنین رؤیایی از تمایل به گریز از فرضیات بدبینانه‌ای سرچشمه می‌گیرد که شاید به سادگی در مقابلشان تسلیم شده‌ایم.

انتشار یک کتاب فلسفی از "فیشته" فیلسوف آلمانیفلسفی: خوشنویسی همچون پرنده‌ای است که دارای دو بال معنا و زیبایی ظاهری است۶ پژوهش فلسفی در شعر سهراب منتشر شد

کتاب «اخبار» هشت بخش اصلی دارد که بخش اول مقدمه و بخش‌های دوم تا هشتم به این‌ترتیب‌اند: سیاست، اخبار جهان، اقتصاد، شخصیت‌های سرشناس، فاجعه، مصرف،‌ نتیجه‌گیری.

این‌کتاب با ۲۵۴ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۳۲ هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.