تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

بی ام و M4 CLS مدل ۲۰۲۳؛ تعریفی از قدرت بیشتر به همراه وزن کمتربی ام و M4 CLS مدل ۲۰۲۳ با وزن کمتر، قدرت بیشتر و امکانات و بهبودهای جالب توجه دیگر معرفی شد. در ادامه شاهد مشخصات این سدان اسپرت BMW باش..

بی ام و M4 CLS مدل ۲۰۲۳؛ تعریفی از قدرت بیشتر به همراه وزن کمتر

بی ام و M4 CLS مدل ۲۰۲۳ با وزن کمتر، قدرت بیشتر و امکانات و بهبودهای جالب توجه دیگر معرفی شد. در ادامه شاهد مشخصات این سدان اسپرت BMW باشید.

خودروساز آلمانی بی ام و از نسخه ویژه محدود M4 کامپتیشن با نام بی ام و M4 CLS مدل ۲۰۲۳ پرده برداشته است که وزن کمتر و قدرت بیشتری را با خود به دنبال می‌آورد.

معرفی بی ام و M4 CLS مدل ۲۰۲۳

مشخصات فنی

درحالی که M4 کامپتیشن توانایی تولید قدرت ۵۰۳ اسب بخار را دارد، نسخه CLS قادر به تولید ۴۰ اسب بخار قدرت بیشتر با همان پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی توئین توربوی آن است و ۱۰۸ کیلوگرم نیز از وزن آن کاسته شده است. بی ام و ام ۴ سی ال اس ۲۰۲۳ سریع‌تر از تمامی خودروهای تولیدی BMW تاکنون طی ۷ دقیقه و ۲۰.۲ ثانیه پیست نوربورگ‌رینگ را دور زده است.

خروجی ۵۰۳ اسب بخاری این نسخه، بی‌شک برای یک سدان اسپرت کامپکت چشمگیر است، ولی کاهش وزن ۱۰۸ کیلوگرمی آن نسبت به مدل کامپتیشن که خود خودروی سبک و ظریفی محسوب می‌شود، بیشتر از همه‌چیز جلب توجه می‌کند. بی ام و M4 CLS مدل ۲۰۲۳ حدود ۱۶۵۱ کیلوگرم وزن دارد و ۲۰ درصد سنگین‌تر از بی ام و E46 M3 CSL است که پیشگام سقف‌های فیبر کربن برای خودروهای تولیدی بی ام و M شد. از طرفی دیگر، ۵۰ درصد قدرت بیشتری نسبت به خودروی مذکور تولید می‌کند.

بی ام و M4 کامپتیشن طی ۳.۹ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد، اما این نسخه ویژه جدید می‌تواند در ۳.۶ ثانیه به این سرعت دست پیدا کند. البته همچنان نسبت به نسخه M4 کامپتیشن xDrive کندتر است که شتاب‌گیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعتِ آن ۳.۴ ثانیه زمان می‌برد. در ضمن حداکثر سرعت نسخه M4 CLS به صورت الکترونیکی تا ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

بی ام و M4 CLS مدل ۲۰۲۳ اگرچه حالا قابلیت تولید قدرت بیشتری را دارد، اما حداکثر گشتاور آن همچنان همان ۶۴۹ نیوتون متر باقی مانده است. خروجی بیشتر پیشرانه این سدان اسپرت BMW نسبت به مدل کامپتیشن، به خاطر افزایش ۵.۸ پوندی فشار (تا مجموع فشار به ۳۰.۵ پوند بر اینچ مربع برسد) و کالیبره‌شدن دوباره پیشرانه برای تولید قدرت با دور موتور بالاتر است. علاوه بر این‌ها، یک اگزوز تیتانیومی سبک وزن تعبیه شده و دسته‌های پیشرانه سفت شده است که باید منجر به بهبود پاسخ و واکنش آن شود.

جهت کاهش وزن، تنها دو صندلی برای سدان اسپرت بی ام و M4 CLS مدل ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده و به جای صندلی‌های عقب، محفظه‌ای کوچک برای کلاه ایمنی قرار گرفته است.

البته واضح است که این تنها بخشی از تلاش‌های این خودروساز آلمانی برای کاهش وزن این خودرو به حساب می‌آید. BMW در این راستا همچنین کاپوت، سقف، درب صندوق عقب و صندلی‌های فیبر کربنی را ارائه داده است. صندلی‌های فیبر کربنی، ۲۴ کیلوگرم از وزن خودرو کم کرده‌اند و عایق صوتی سبک‌تر که به صورت محدودتری استفاده شده، ۱۴.۹ کیلوگرم دیگر از وزن کاسته است. چرخ‌های سبک‌تر، ترمزهای سرامیک کربن و اجزای فورج‌شده شاسی، ۲۰ کیلوگرم دیگر را کاهش داده‌اند. بی ام و حتی وزن جلوپنجره را هم کاهش داده است.

بی ام و M4 CLS مدل ۲۰۲۳ نسبت به نسخه کامپتیشن فاصله کمتری با سطح زمین دارد و سیستم تعلیق آن دوباره تنظیم شده است. فنرهای کمکی جدید نیز در جلو و عقب نصب شده‌اند تا به استحکام هرچه بیشتر فنرهای اصلی کمک کنند. ضمن اینکه اتصال ساب‌فریم در قسمت عقب بدون بخش لاستیکی، به بهبود واکنش کمک فنرها کمک می‌کند. گفتنی است که این نسخه از تایرهای Michelin Pilot Sport Cup 2 R برخوردار شده است.

تاریخ عرضه و قیمت

این سدان آلمانی ۱۴۰,۸۹۵ دلار قیمت‌گذاری شده، اما انتظار می‌رود معاملات آن پس از به فروش گذاشته شدنش در سال جاری میلادی، با ارقام بالاتری صورت بگیرد. بی ام و ام ۴ سی ال اس ۲۰۲۳ در ماه ژوئیه پیش رو (تیر تا مرداد) وارد پروسه تولید می‌شود و تنها ۱۰۰۰ دستگاه از آن به تولید خواهد رسید.

منبع :Autoblogمنبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل