تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر : 71872

بی ام و i7 مدل ۲۰۲۳، اولین سری ۷ برقی در قامت یک سدان لاکچری آلمانی + ویدیو

بی ام و i7 مدل ۲۰۲۳، اولین سری ۷ برقی در قامت یک سدان لاکچری آلمانی + ویدیو

بی ام و i7 مدل ۲۰۲۳، اولین سری ۷ برقی در قامت یک سدان لاکچری آلمانی + ویدیوبی ام و i7 مدل ۲۰۲۳ یک سدان تمام الکتریکی و اولین سری ۷ برقی BMW است که در ادامه به مشخصات و قیمت این خودرو چهار درب آلمانی ش..

بی ام و i7 مدل ۲۰۲۳، اولین سری ۷ برقی در قامت یک سدان لاکچری آلمانی + ویدیو

بی ام و i7 مدل ۲۰۲۳ یک سدان تمام الکتریکی و اولین سری ۷ برقی BMW است که در ادامه به مشخصات و قیمت این خودرو چهار درب آلمانی شگفت انگیز، نگاهی خواهیم داشت.

سرانجام پوشش‌های استتاری کنار می‌روند تا با یکی از بهترین و انقلابی‌ترین‌هایِ باواریایی‌ها یعنی BMW i7 مدل ۲۰۲۳ رو به رو شویم. اما انقلابی بودن به چه معناست؟ در ادامه به طور مفصل راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد. در ابتدا می‌توانید ویدیو معرفی این سدان زیبای آلمانی را مشاهده کنید.

فهرست مطالب:

  • مشخصات فنی سدان الکتریکی BMW i7 مدل ۲۰۲۳
  • مقایسه بی ام و i7 مدل ۲۰۲۳ با مرسدس بنز EQS 580
  • ظرفیت باتری‌ها، شعاع حرکتی و مدت زمان شارژ شدن
  • چهره‌ی نه چندان زیبا و مشترک با بی ام و سری ۷ مدل ۲۰۲۳
  • کابین خوش ساخت و مجلل
  • قیمت BMW i7 2023 و زمان ورود به خیابان‌ها

معرفی بی ام و i7 مدل ۲۰۲۳

بی ام و i7 مدل 2023

همه‌ی ما می‌دانیم که بی ام و، اصلا رابطه خوبی با برقی شدن ندارد. این موضوع تا جایی پیش می‌رود که شرکت BMW بر خلاف اکثر غول‌های صنعت خودرو، هنوز به توسعه‌ی پیشرانه‌های درون سوز خود ادامه می‌دهد. به هر حال ساخت خودروهای برقی و هیبرید، لازمه‌ی بقا در بازار جهانی خودرو هست و BMW هم با تولید i8 و i3 یا سدان‌های هیبرید سری ۳، توانمندی خود در ساخت EV را به رخ کشیده است. بنابراین آن‌ها در آخرین شاهکار خود، به سراغ سری هفت رفته‌اند و سدان مجلل سایز بزرگ آلمانی را به یک خودرو تمام الکتریکی جذاب تبدیل کرده‌اند.

مشخصات فنی سدان الکتریکی BMW i7 مدل ۲۰۲۳

بی ام و i7 مدل 2023

از آنجایی که با یک سدان پرچمدار طرف هستیم، بی‌ ام و ترجیح داده است تا از دو موتور الکتریکی در هر دو محور خودرو استفاده کند. در نتیجه می‌توانیم قابلیت AWD را آن هم با قدرت ۵۳۶ اسب بخار (موتور جلویی ۲۵۵ اسب بخار و موتور عقبی ۳۱۲ اسب بخار) و گشتاور ۷۴۴ نیوتن متر داشته باشیم. چنین اعدادی، حداکثر سرعت و شتاب ۰-۱۰۰ بی ام و i7 مدل ۲۰۲۳ را به زیر ۴.۵ ثانیه و ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسانند.

مقایسه بی ام و i7 مدل ۲۰۲۳ با مرسدس بنز EQS 580

بی ام و i7 مدل 2023

تکنولوژی موتورهای دوگانه مرسدس بنز، واقعا چیز عجیبی است. چرا که مرسدس بنز EQS 580 با قدرت ۵۱۶ اسب بخار و گشتاور ۸۵۴ نیوتن متر، یک رقابت تنه به تنه را با بی ام و i7 مدل ۲۰۲۳ خلق می‌کند. در شتاب ۰-۱۰۰ هم همین چرخ به چرخ بودن حفظ می‌شود اما وقتی که به سراغ حداکثر سرعت می‌رویم، می‌بینم که i7 مدل ۲۰۲۳، به صورت کاملا واضحی برتری دارد. چرا که حداکثر سرعت EQS 580 به زیر ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

ظرفیت باتری‌ها، شعاع حرکتی و مدت زمان شارژ شدن

بی ام و i7 مدل 2023

در زیر اتاق خودرو، پکیج‌ باتری‌های قدرتمند ۱۰۵ کیلو وات ساعتی بی‌ ام و مخفی شده‌اند که فقط ۱۰۱.۷ کیلو وات ساعت آن‌ها قابل استفاده است. طبق تست‌های رسمی موسسه EPA، حداکثر شعاع حرکتی سدان برقی BMW به ۴۸۳ کیلومتر می‌رسد در حالیکه رقیب آن یعنی EQS 580 با عدد ۵۴۷ و تسلا مدل S Plaid با ۵۵۷ کیلومتر، گوی رقابت را از باواریایی‌ها می‌ربایند.

بی ام و i7 مدل 2023

پس برتری بی ام و دقیقا کجا خواهد بود؟ جواب کوتاه است؛ شارژهای سوپر فست! به لطف شارژرهای فوق سریع BMW با توان ۱۹۵ کیلو وات، این سدان زیبا می‌تواند در زمان کمتر از ۱۰ دقیقه، برای یک مسافرت ۱۲۸ کیلومتر آماده شود. البته این شارژر، آخرین تکنولوژی‌های بازار خودروهای برقی را ندارد چرا که برای مثال، پورشه تایکان از شارژهای ۳۵۰ کیلو واتی DC بهره می‌برد. اما هرچه که هست، بی ام و ترجیح داده تا بالانس بین تکنولوژی و هزینه‌های ساخت را رعایت کند.

بی ام و i7 مدل 2023

همچنین سیستم بازیابی هوشمند BMW هم جزو بالاترین‌ تکنولوژی‌های جهان است که در این خودرو دیده می‌شود. این سیستم می‌تواند «بازیابی انرژی موتورهای DC» را با توجه به ترافیک مسیر (حتی از روی نقشه) و وضعیتِ چراغ‌های قرمز، تغییر دهد. برای مثال وقتی که ترافیک سنگینی در مسیر وجود داشته باشد، شدت بازیابی انرژی بیشتر می‌شود و راننده به محض اینکه پای خود را از روی پدال گاز برمیدارد، سیستم شروع به شارژ کردن باتری‌ها می‌کند.

همچنین بی ام و i7 مدل ۲۰۲۳ از یک برنامه‌ی شارژ اختصاصی بهره می‌برد که طبق تجربیات مشترک BMW و پورشه طراحی شده است. این برنامه در زمان شارژ می‌تواند وضعیت باتری را به صورت بلادرنگ مانیتور کند و با توجه به دمای باتری، دمای محیط و پارامترهای دیگر، بهترین برنامه‌ و ولتاژ شارژ مناسب را فراهم آورد تا کمترین آسیب ممکن، متوجه باتری‌ها شود. همچنین باتری‌ها در ۴ مرحله شارژ می‌شوند تا مرحله‌ی سوم شارژ، با بیشترین دقت ممکن انجام و سلامت باتری‌ها حفظ شود.

اما این تمام ماجرا نیست. خریداران آمریکایی بی ام و i7 مدل ۲۰۲۳ می‌توانند از تخفیف ویژه‌ی سه ساله‌ی ایستگاه‌های شارژ طرف قرارداد با BMW بهره ببرند و سیستم مسیریابی اختصاصی BMW هم بهترین و کم ترافیک‌ترین مسیرهای متناسب با این ایستگاه‌های شارژ را در کنار در نظر گرفتنِ کمترین میزان انرژی مصرفی، به راننده پیشنهاد می‌دهد.

چهره‌ی نه چندان زیبا و مشترک با بی ام و سری ۷

بی ام و i7 مدل 2023

تقریبا متوجه شده‌ایم که چهره‌ی خودروهای برقی نسبت به خودروهای معمولی، کاملا متفاوت است و این موضوع تقریبا به یک سنت تبدیل شده. این خودرو هم از چنین قاعده مستثنی نیست و می‌بینیم که جلو پنجره‌ی آن نسبت به تمام بی‌ ام و هایی که تا امروز دیده‌ایم، متفاوت است.

کابین خوش ساخت و مجلل

بی ام و i7 مدل 2023

داخل خودرو جایی است که طراحان BMW همه چیز را جبران کرده‌اند. در ردیف جلو با یک داشبورد خلوت و یک صفحه نمایش دوال اسکرین با ابعاد ۲۵ اینچ طرف هستیم که تقریبا تا وسط داشبورد کشیده شده است.

بی ام و i7 مدل 2023

اما ردیف عقب خودرو، جایی است که میهمانی BMW شروع می‌شود. در این قسمت می‌توانیم یک نمایشگر ۳۲ اینچی ۸K را ببینیم که خودرو سدان مجلل آلمانی‌ها را به یک سینمای متحرک تبدیل می‌کند.

بی ام و i7 مدل 2023

تریم صندلی‌ها و داشبورد هم به صورت یکپارچه از چرم با کیفیت است که مشتریان می‌توانند به سلیقه شخصی خود، آن‌ها را انتخاب کنند.

قیمت BMW i7 2023 و زمان ورود به خیابان‌ها

بی ام و i7 مدل 2023

شرکت BMW، سدان الکتریکی برقی خود را در دو نسخه i7 و i7 xDrive60 معرفی کرده که هر دو خودرو از موتورهای الکتریکی یکسانی بهره می‌برند و فقط در امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی و برخی از آپشن‌ها، با یکدیگر متفاوت هستند. قیمت نسخه استاندارد i7 از ۱۱۹۳۰۰ دلار شروع می‌شود که یک چک ۹۹۵ دلاری هم اضافه بر این مبلغ، برای هزینه‌های جابه جایی وجود خواهد داشت. همچنین برای داشتن i7 xDrive60 باید تقریبا ۷ هزار دلار بیشتری پرداخت کنید.

بی ام و i7 مدل 2023

همزمان با شروع پیش فروش این خودرو و طی اعلام رسمی شرکت بی ام و، طرفداران این خودرو می‌توانند در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی، لوکس ترین سدان برقی BMW را خیابان‌ها ببینند. همچنین گارانتی ۳ ساله یا ۶۰ هزار کیلومتری هم شامل هر دو نسخه خواهد بود.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

بی ام و X7 مدل ۲۰۲۳ با طراحی متفاوت معرفی شد

اولین خودروی ملی امارات متحده عربی معرفی شد

موستانگ Mach-E، آخرین هدیه‌ فورد به ناوگان پلیس نیویورک است + ویدیو

تهیه شده در وبسایت گجت نیوزمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.