تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر : 57909

بی ام و عجله‌ای برای توقف تولید خودروهای درون سوز ندارد

بی ام و عجله‌ای برای توقف تولید خودروهای درون سوز ندارد

بی ام و عجله‌ای برای توقف تولید خودروهای درون سوز ندارددر حالی که مرسدس بنز از سال ۲۰۳۰ تنها خودروهای تمام‌برقی را تولید و روانه‌ی بازار کرده و آئودی نیز تولید خودروهای با پیشرانه‌ی درون‌سوز خود را از ۲۰۳۳ متوقف خواهد کرد اما سومین غول خودروسازی آلمانی یعنی بی ام و هنوز برنامه‌ای برای توقف تولید خودروهای درون‌سوز نداشته و معتقد است که تا پایان کار این نوع از خودروها زمان زیادی باقی مانده است.
مطالب مرتبط:موتورسیکلت مفهومی بی ام و CE 02 معرفی شدبی ام و در حال آزمایش اپلیکیشن مخصوص اپل واچ استفرانک وبر، مدیر تولید بی ام و، در مصاحبه با Automotive Europe News اعلام کرد که توقف تولید این نوع از پیشرانه‌ها در آینده‌ی نزدیک صورت نگرفته و ابتدا باید به سوالات مهمی پاسخ داده شود. چه زمانی جامعه آماده‌ی پذیرش خودروهای تمام‌برقی است؟ آیا زیرساخت‌های مورد نیاز برای شارژ خودروها به‌طور کامل آماده است؟ آیا ما آماده‌ی تغییر زیرساخت‌ها و استفاده از انرژی جدید هستیم؟
همچنین کارکنان بی ام و همانند بسیاری از شرکت‌های خودروسازی دیگر روی ساخت خودروهای درون‌سوز کار کرده و تجربه‌ی ساخت خودروهای برقی را ندار..

بی ام و عجله‌ای برای توقف تولید خودروهای درون سوز ندارد

در حالی که مرسدس بنز از سال ۲۰۳۰ تنها خودروهای تمام‌برقی را تولید و روانه‌ی بازار کرده و آئودی نیز تولید خودروهای با پیشرانه‌ی درون‌سوز خود را از ۲۰۳۳ متوقف خواهد کرد اما سومین غول خودروسازی آلمانی یعنی بی ام و هنوز برنامه‌ای برای توقف تولید خودروهای درون‌سوز نداشته و معتقد است که تا پایان کار این نوع از خودروها زمان زیادی باقی مانده است.

مطالب مرتبط:

  • موتورسیکلت مفهومی بی ام و CE 02 معرفی شد
  • بی ام و در حال آزمایش اپلیکیشن مخصوص اپل واچ است

فرانک وبر، مدیر تولید بی ام و، در مصاحبه با Automotive Europe News اعلام کرد که توقف تولید این نوع از پیشرانه‌ها در آینده‌ی نزدیک صورت نگرفته و ابتدا باید به سوالات مهمی پاسخ داده شود. چه زمانی جامعه آماده‌ی پذیرش خودروهای تمام‌برقی است؟ آیا زیرساخت‌های مورد نیاز برای شارژ خودروها به‌طور کامل آماده است؟ آیا ما آماده‌ی تغییر زیرساخت‌ها و استفاده از انرژی جدید هستیم؟

بی ام و M3 تورینگ

همچنین کارکنان بی ام و همانند بسیاری از شرکت‌های خودروسازی دیگر روی ساخت خودروهای درون‌سوز کار کرده و تجربه‌ی ساخت خودروهای برقی را ندارند. فرآیند آموزش کارکنان برای ساخت‌ این نوع از خودروها به زمان زیادی نیاز داشته و مطمئناً به سرعت امکان‌پذیر نخواهد بود. با این وجود، استاندارد آلایندگی یورو ۷ بی ام و را وادار کرده تا پروزژی توقف استفاده از پیشرانه‌ی درون‌سوز را به‌طور جدی‌تری دنبال کند.

به‌گفته‌ی وبر، بی ام و قصد خروج از بازار خودروهای درون‌سوز و وادارکردن خریداران به استفاده از خودروهای برقی را ندارد چرا که در حال حاضر زیرساخت‌های مورد نیاز این خودروها مانند ایستگاه‌های شارژ آن‌ها به‌ اندازه‌ی کافی وجود ندارد. با این وجود، خودروی Neue Klasse به عنوان اولین خودوی تمام‌برقی بی ام و در سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار خواهد شد. وبر اعلام کرده که تمام خودروهای سری ۲ تا X7 بر پایه‌ی پلتفرم این خودرو تولید خواهند شد.

نظر شما در مورد خودروهای درون‌سوز چیست؟ آیا حذف این نوع از خودروها از بازار در ۱۰ سال آینده امکان‌پذیر است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Motor1

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.