تاریخ انتشار : شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر : 37991

بیل گیتس کدامیک را ترجیح می دهد: اندروید یا آی او اس؟

بیل گیتس کدامیک را ترجیح می دهد: اندروید یا آی او اس؟

بیل گیتس کدامیک را ترجیح می دهد: اندروید یا آی او اس؟مقالهٔ کوتاه پیش‌رو، خلاصه‌ای از مصاحبه‌ی مفصل بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، با رسانه‌ی کلاب‌هاوس (Clubhouse) است که چند روز پیش منتشر شد.
شاید عکس‌العمل مشهور استیو بالمر (مدیر اجرایی مایکروسافت) نسبت به معرفی اولین نسل گوشی‌های هوشمند آیفون از سوی اپل در ژانویه ۲۰۰۷ را به خاطر داشته باشید. در آن زمان، مایکروسافت دارای سیستم‌عامل موفقی به نام Windows Mobile (ویندوز موبایل) بود. دستگاه‌هایی که قابلیت اجرای این سیستم‌عامل را داشتند شامل رایانه‌های جیبی، تلفن‌های هوشمند، وسایل چندرسانه‌ای همراه و رایانه‌های توبورد برای خودروها می‌شدند. وقتی از بالمر دربارهٔ گوشی جدید لمسی اپل پرسیده شد، او با لحنی طعنه‌آمیز بخاطر این‌که «گران‌ترین گوشی جهان» در آن زمان بود، شروع به ریشخند کردن آیفون کرد. وی هم‌چنین گفت که گوشی‌های آیفون برای مشتریان تجاری سودمند نخواهد بود چراکه «کیبورد ندارد» و این موضوع «باعث می‌شود دستگاه خوبی برای رد و بدل کردن ایمیل نباشد.» احتیاجی نیست توضیح دهیم آیندهٔ گوشی‌های هوشمند چگونه رقم خورد و چه بر سر ادعاهای بالمر آ..

بیل گیتس کدامیک را ترجیح می دهد: اندروید یا آی او اس؟

مقالهٔ کوتاه پیش‌رو، خلاصه‌ای از مصاحبه‌ی مفصل بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، با رسانه‌ی کلاب‌هاوس (Clubhouse) است که چند روز پیش منتشر شد.

شاید عکس‌العمل مشهور استیو بالمر (مدیر اجرایی مایکروسافت) نسبت به معرفی اولین نسل گوشی‌های هوشمند آیفون از سوی اپل در ژانویه ۲۰۰۷ را به خاطر داشته باشید. در آن زمان، مایکروسافت دارای سیستم‌عامل موفقی به نام Windows Mobile (ویندوز موبایل) بود. دستگاه‌هایی که قابلیت اجرای این سیستم‌عامل را داشتند شامل رایانه‌های جیبی، تلفن‌های هوشمند، وسایل چندرسانه‌ای همراه و رایانه‌های توبورد برای خودروها می‌شدند. وقتی از بالمر دربارهٔ گوشی جدید لمسی اپل پرسیده شد، او با لحنی طعنه‌آمیز بخاطر این‌که «گران‌ترین گوشی جهان» در آن زمان بود، شروع به ریشخند کردن آیفون کرد. وی هم‌چنین گفت که گوشی‌های آیفون برای مشتریان تجاری سودمند نخواهد بود چراکه «کیبورد ندارد» و این موضوع «باعث می‌شود دستگاه خوبی برای رد و بدل کردن ایمیل نباشد.» احتیاجی نیست توضیح دهیم آیندهٔ گوشی‌های هوشمند چگونه رقم خورد و چه بر سر ادعاهای بالمر آمد.

استیو بالمر مایکروسافت

دو سال پیش، بیل گیتس (مؤسس مایکروسافت) در مصاحبه‌ای گفت که با وجود موفقیت‌های گستردهٔ او و شرکتش، همیشه افسوس یک چیز را می‌خورد: این‌که به گوگل اجازه داد توسعهٔ سیستم‌عامل اندروید را آغاز کند. گیتس می‌گفت در آن زمان اندروید برای گوگل ارزشی حدود ۴۰۰ میلیارد دلار داشت. حین مصاحبه‌ای در برنامهٔ کلاب‌هاوس (Clubhouse) نیز وقتی از گیتس پرسیده شد که کدام سیستم‌عامل را از بین اندروید و آی‌اواس ترجیح می‌دهد، وی اندروید را انتخاب کرد. ولی این بدین معنا نیست که هر چند وقت یک‌بار از گوشی‌های آیفون نیز استفاده نمی‌کند. برنامهٔ کلاب‌هاوس فقط در اپ استور و برای دستگاه‌هایی که سیستم‌عامل آی‌اواس را دارا هستند، موجود است؛ از این رو استفادهٔ گیتس از گوشی آیفون را نمی‌توان رد کرد. زمانی‌که اولین بار این مصاحبه در توییتر منتشر شد، اولین موضوعی که به ذهن تمام مخاطبین به یک سؤال کنجکاوانه بدل شده بود این بود که «آیا بیل گیتس هم از یک آیفون استفاده می‌کند؟» در ابتدای این مصاحبه، وی گفته بود همیشه علاقه دارد اطلاعاتش در این زمینه به‌روز باشد؛ از این رو گاهی بدش نمی‌آید با دستگاه‌های سیستم‌عامل آی‌اواس نیز مثل آیفون‌ها کار کند و از قابلیت‌های جدیدشان بهره ببرد.

گیتس با اشاره به این‌که دوستان زیادی دارد که از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند، گفت:

«برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی از برنامه‌های مایکروسافتِ از پیش نصب‌شده روی گوشی‌هایشان استفاده می‌کنند و این موضوع کار با گوشی‌های اندرویدی را برای من آسان‌تر می‌کند؛ چراکه به عقیدهٔ من، انعطاف بیشتری در اتصال برنامه‌های نرم‌افزاری اندروید روی سیستم‌عامل دستگاه وجود دارد.»

از گیتس هم‌چنین دربارهٔ پلتفرم‌های فضای مجازی پرسیده شد و وی اشاره نمود هر چند وقت یک‌بار با اکانت غیررسمی خود به‌طور مخفیانه سری به توییتر می‌زند.

برنامهٔ کلاب‌هاوس در اوایل سال ۲۰۲۱، بیش از ۸ میلیون دانلود از اپ‌استور داشت و ارزش آن نزدیک به یک میلیارد دلار رسید. پل دیویدسن (Paul Davidson)، یکی از بنیان‌گذاران این برنامه، در مصاحبه‌اش با بیل گیتس در مورد اهمیت اضافه‌کردن نسخهٔ اندرویدی این برنامه نیز صحبت‌هایی کرد و ذکر کرد با توجه به سلطهٔ جهانی این سیستم‌عامل در عرصهٔ گوشی‌های هوشمند، ممکن است به‌زودی نسخهٔ اندرویدی این برنامه نیز در دست توسعه قرار گیرد. وقتی از دیویدسن پرسیده شد «چه قابلیت جدیدی دوست دارد به کلاب‌هاوس اضافه شود»، وی (با اشاره به این‌که توسعهٔ کلاب‌هاوس در یک سیستم‌عامل جدید از هر قابلیت جدیدی مهم‌تر است) پاسخ داد: «اندروید».

بیل گیتس به این موضوع نیز اشاره نمود که در هفته‌های اخیر رفته‌رفته خبرهای بیشتری دربارهٔ برنامهٔ کلاب‌هاوس و هم‌چنین «داستان‌های استیو جابز» شنیده.

علاوه بر این موضوع، صحبت‌های دیگری نیز در رابطه با موضوعاتی چون گرمایش زمین و رمزارزها (از جمله بیت‌کوین) میان گیتس و دیویسن رد و بدل شد. گیتس که مطالعات زیادی در زمینهٔ گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی آن خوانده، گفت:

«بیت‌کوین در ازای هر تراکنش خود بیشترین میزان الکتریسیتهٔ شناخته‌شده را در مقایسه با سایر متدهای تراکنشی مصرف می‌کند.»

وی دیدگاه بدبینانه‌ای به بیت‌کوین دارد و می‌گوید تا به حال هیچ بخشی از دارایی‌های خود را در این بخش سرمایه‌گذاری نکرده. گیتس در رابطه با این موضوع گفت:

«من واکسن مالاریا خریداری می‌کنم، واکسن سرخک خریداری می‌کنم و سرمایه‌ام را روی شرکت‌هایی پس‌انداز می‌کنم که محصولی برای تولید دارند. اگر افراد دیگری نیز هستند که از این روش (بیت‌کوین و رمزارزها) به کسب درآمد می‌پردازند و در کار خود موفق هستند، تحسین‌شان می‌کنم.»

یکی دیگر از سوالات جذابی که در طول این مصاحبه پرسیده شد، دربارهٔ گیمر بودن بیل گیتس بود. شاید این موضوع که گیتس خورهٔ کامپیوتر و تکنولوژی بوده (و هست) باعث شود فکر کنید عاشق بازی‌های ویدیویی باشد. از این رو شاید برایتان عجیب باشد که بفهمید مردی که مؤسس یک شرکت نرم‌افزاری و توسعه‌دهندهٔ بازی‌های ویدیویی است، گیمر نیست! گیتس اشاره کرد:

«من Bridge (یک بازی کارتی ۴ نفره) بازی می‌کنم؛ که طبق تعاریف، یک بازی محسوب می‌شود.»

مصاحبهٔ کامل گیتس (با زبان اصلی) از طریق این لینک در یوتیوب قابل دسترسی است.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.