تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر : 57915

بیش از ۳۵۰ مورد فیشینگ سایت های داخلی در شهریور ۱۴۰۰

بیش از ۳۵۰ مورد فیشینگ سایت های داخلی در شهریور ۱۴۰۰

بیش از ۳۵۰ مورد فیشینگ سایت های داخلی در شهریور ۱۴۰۰مرکز ماهر در شهریور سال ۱۴۰۰ گزارشی را منتشر کرده است که طبق آن بیش از ۳۵۰ مورد فیشینگ در سایت های داخلی رخ داده است.
طبق گزارشی که توسط مرکز ماهر د..

فیشینگ سایت های داخلیبیش از ۳۵۰ مورد فیشینگ سایت های داخلی در شهریور ۱۴۰۰

مرکز ماهر در شهریور سال ۱۴۰۰ گزارشی را منتشر کرده است که طبق آن بیش از ۳۵۰ مورد فیشینگ در سایت های داخلی رخ داده است.

طبق گزارشی که توسط مرکز ماهر در شهریور ۱۴۰۰ منتشر شده، بیش از ۳۵۰ مورد فیشینگ سایت های داخلی اتفاق افتاده است. در گراف‌های زیر گزارش ۵۵۵ مورد خدماتی که در شهریور ۱۴۰۰ توسط مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) ارائه می‌شود، قابل رویت است.

رکوردشکنی فیشینگ سایت های داخلی

بنا بر این اطلاعات، بیشترین فراوانی به ترتیب در اختیار فیشینگ سایت های داخلی، آلودگی به بدافزار و بات، فیشینگ سایت های خارجی، گزارش‌های خبری، شناسایی آسیب‌پذیری، افشای اطلاعات، دیفیس سایت، درخواست ارزیابی، درخواست مشاوره و باج افزار قرار داشته است.

مرکز ماهر

در نمودار زیر هم چگونگی اطلاع این مرکز از رخداد آمده که نشان می‌دهد مراجع بین‌المللی بیشترین آمار را در اختیار خود دارند.

مرکز ماهر

سامانه هوشیار، گزارش آپاها، سامانه بینا، کارشناسان مرکز ماهر، سامانه تله بدافزار، سامانه دانا، گزارش مردمی، گزارش نهادهای حاکمیتی و گزارش بخش خصوصی هم بیشترین اطلاع‌رسانی در بین منابع داخلی را داشته‌اند.

مرکز ماهر

نمودار زیر هم بخش‌هایی را نشان می‌دهد که از مرکز ماهر خدمات دریافت می‌کنند. این بخش‌ها شامل اپراتورها، بخش خصوصی، دستگاه‌های حاکمیتی و بانک‌ها و موسسه‌های مالی هستند.

مرکز ماهر

نمودار بخش‌های حاکمیتی که از خدمات ماهر استفاده می‌کنند هم در زیر قابل مشاهده است. در این نمودار، قوه قضائیه، وزارت عتف، وزارت بهداشت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت نفت، ریاست جمهوری، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، قوه مقننه، وزارت صمت و وزارت امور خارجه قرار دارند.

مرکز ماهر

در بیشتر کشورها مراکز CERT عهده‌دار پاسخگویی به رخدادهای فضای تبادل اطلاعات و ایجاد مراکز پاسخگویی به حوادث رخ داده در فضای مجازی هستند. مرکز ماهر هم که از سال ۱۳۸۷ ایجاد شده، فعالیت گسترده‌ای را در پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی انجام داده است. این مرکز عهده‌دار وظیفه رسیدگی فوری به حوادث فضای مجازی طبق درخواست سازمان‌ها است. ضمنا مرکز ماهر وظیفه ارائه هشدار، اعلانات در سطح ملی و عرضه بسته‌های راهنما برای مقاوم‌سازی سامانه‌ها دارد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.