تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر : 64158

بیت‌ کوین یا اتریوم ، کدام ارز دیجیتال ارزش سرمایه گذاری دارد؟

بیت‌ کوین یا اتریوم ، کدام ارز دیجیتال ارزش سرمایه گذاری دارد؟

بیت‌ کوین یا اتریوم ، کدام ارز دیجیتال ارزش سرمایه گذاری دارد؟ بیت‌ کوین و اتریوم به عنوان دو ارز دیجیتالی بسیار محبوب در بازار محسوب می‌شوند، اما کدامیک برای سرمایه‌گذاری گزینه بهتری خواهن..

بیت‌ کوین یا اتریوم ، کدام ارز دیجیتال ارزش سرمایه گذاری دارد؟

بیت‌ کوین و اتریوم به عنوان دو ارز دیجیتالی بسیار محبوب در بازار محسوب می‌شوند، اما کدامیک برای سرمایه‌گذاری گزینه بهتری خواهند بود؟

برای بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتالی این سوال مطرح می‌شود که آیا بیت کوین برای سرمایه‌گذاری بهتر است یا اتریوم؟ و اینکه سرمایه‌گذاری روی کدام یک از آنها سودآوری بیشتری را به همراه خواهد داشت؟ از این رو قصد داریم در ادامه با مقایسه ویژگی‌های این دو رمزارز به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.

مقایسه بیت‌ کوین و اتریوم

ویژگی‌های اصلی بیت کوین

اتریوم

بیت کوین با هدف ذخیره ارزش غیرمتمرکز طراحی شده است؛ یعنی طراحان سعی کردند آن را به عنوان یک ارز دیجیتال همتا به همتا برای انجام تراکنش‌های مالی عرضه کنند. چنین ویژگی باعث شده تا دیگر به شخص ثالث برای فناوری پرداخت نیازی نباشد. بیت کوین از نقدینگی بالایی نیز برخوردار است؛ در واقع کاربران به آسانی می‌توانند بیت کوین را به پول نقد تبدیل کنند.

مستقل بودن بیت کوین از سیستم سیاسی جهان نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این رمزارز محبوب محسوب می‌شود. از این رو هیچ فردی توانایی مسدود کردن حساب باز شده در بیت کوین را ندارد. همچنین نقل و انتقالات در بیت کوین نیز بدون هیچ محدودیتی قابل انجام است. بیت کوین روی بلاک چین به اجرا می‌رسد. به طور کلی کارشناسان این سیستم را با یک کتاب بزرگ مقایسه می‌کنند که سوابق تمام اتفاقاتی که در دنیای ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد در آن وجود دارد.

البته نباید فراموش کرد که تعداد بیت کوین محدود بوده و فقط ۲۱ میلیون واحد از آن وجود دارد. البته چنین موضوعی باعث ایجاد تقاضا و عرضه محدود خواهد شد که در حفظ ارزش نیز تاثیرگذار است. ویژگی‌های سخت افزاری جدید باعث شده تا استخراج بیت کوین بیش از پیش سخت شود و هزینه اولیه آن را نیز افزایش دهد.

در واقع اکنون برای استخراج بیت کوین باید ماینر ASIC را تهیه کنید. ضمن اینکه پیوستن به یک استخر استخراج (ماینینگ پول) نیز ضروری است. استخرهای ماینینگ می‌توانند کارایی استخراج را با ترکیب قدرت محاسباتی کل استخر افزایش دهند. ضمن اینکه سهم ماینر در کار استخر میزان پاداش او را مشخص خواهد کرد.

ویژگی‌های اصلی اتریوم

اتریوم

کاربران باید بدانند که بیت کوین یک پول دیجیتالی محسوب می‌شود و اتریوم بیشتر به یک قرارداد هوشمند شباهت دارد. علاوه بر این، سرعت تراکنش اتریوم فقط چند ثانیه خواهد بود. اتریوم از لحاظ کمیت محدود نبوده و به شکل مداوم ایجاد خواهد شد، اما استخراج اتریوم در طول زمان بسیار کندتر می‌شود.

شواهد حاکی از آن است اتریوم برای سرمایه‌گذاری گزینه مناسبی محسوب می‌شود؛ چراکه دارای حجم خرید بالایی بوده و پس از آن بیت کوین در رتبه دوم جای گرفته است. همچنین اتریوم از زمان راه‌اندازی توسعه پایداری را داشته است. عدم حضور شرکت‌های واسطه نیز یکی دیگر از مزیت‌های این رمزارز محسوب می‌شود؛ موضعی که خطر سرقت را کاهش خواهد داد. از لحاظ ارزش هم این ارز دیجیتالی جزو صدرنشین‌ها محسوب می‌شود.

امنیت کدام یک بیشتر است؟

قدمت بیت کوین در بازار به ۱۲ سال می‌رسد و این ارز دیجیتالی آزمون‌های زیادی را پشت‌سر گذاشته، اما اتریوم حدود ۴ سال است که در بازار حضور دارد. اتریوم در حال حاضر با مشکلات مقیاس‌پذیری مواجه بوده و با وجود اینکه توسعه‌دهندگان آن سخت در تلاشند تا این مشکلات را برطرف سازد، اما کماکان ریسک‌هایی در آن وجود دارد. البته اتریوم از پتانسیل رشد بالای برخوردار است؛ چراکه از لحاظ تئوری امکاناتی که می‌توان روی آن ایجاد کرد بی‌نهایت خواهد بود.

به طور کلی باید هنگام سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نهایت دقت و احتیاط را در دستور کار قرار داد و با آگاهی وارد این بازار پرریسک شد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.