تاریخ انتشار : شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر : 65830

بیت کوین حمایت مهم ۳۶ هزار دلار را از دست داد؛ گاوها باید دست بجنبانند!

بیت کوین حمایت مهم ۳۶ هزار دلار را از دست داد؛ گاوها باید دست بجنبانند!

بیت کوین حمایت مهم ۳۶ هزار دلار را از دست داد؛ گاوها باید دست بجنبانند! قیمت بیت کوین امروز وارد کانال ۳۵ هزار دلار شد و تحلیلگران را بر آن داشت تا برای جلوگیری از تغییر نزولی در ساختار باز..

بیت کوین حمایت مهم ۳۶ هزار دلار را از دست داد؛ گاوها باید دست بجنبانند!

قیمت بیت کوین امروز وارد کانال ۳۵ هزار دلار شد و تحلیلگران را بر آن داشت تا برای جلوگیری از تغییر نزولی در ساختار بازار بیت کوین به نذز و نیاز روی آورند.

قیمت بیت کوین (BTC) همچنان به آتش زدن مال سرمایه گذاران ادامه می‌دهد و در یک تأثیر غیر مستقیم منجر به اصلاح قیمت شدیدتر آلت کوین‌ها و توکن‌های دیفای (DeFi) و همچنین قرمز شدن بازار شد. هم اکنون که در حال نوشتن این مطلب هستیم، قیمت این ارز دیجیتال به پایین‌ترین سطح خود در شش ماه گذشته رسیده است و اکثر تحلیلگران به بهتر شدن فوری اوضاع خوشبین نیستند.

داده‌های وب سایت‌های کوین‌تلگراف مارکت پرو و تریدینگ ویو نشان می‌دهد موج فروش بیت‌کوین که از اواخر روز ۲۰ ژانویه آغاز گردید تا ظهر روز جمعه ادامه یافت، زمانی که بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود در ۳۶۶۰۰ دلار رسیده بود.

نمودار یک روزه بیت کوین در سایت تریدینگ ویو؛ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید

در ادامه با نظر تحلیلگران بازار سرمایه در مورد رکود فعلی و آنچه ممکن است در هفته‌های آینده در انتظار باشد، همراه گجت نیوز باشید.

معامله گران انتظار ثبات قیمت بین ۳۸ هزار دلار تا ۴۳ هزار دلار را دارند

کاهش ناگهانی قیمت بیت کوین باعث شده است که بسیاری از معامله گران ارزهای دیجیتال، نتایج وخیم گوناگونی را در نهایت یک بازار نزولی گسترده پیش بینی کنند. برخی دیگر از تحلیلگران مانند تحلیلگر مستقل بازار، رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیل خود را منتشر کرده است.

طبق نمودار زیر که توسط رکت کپیتال منتشر شده است، طردشدن اخیر بیت کوین بدین معناست که این ارز دیجیتال اکنون در منطقه پایین‌تر از محدوده ۳۸۰۰۰ تا ۴۳۱۰۰ دلار فعلی خود قرار دارد.

نمودار یک هفته‌ای بیت کوین، منتشر شده توسط رکت کپیتال در توییتر؛ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید.

طبق گفته‌های رکت کپیتال، بیت کوین در محدوده ۳۸۰۰۰ تا ۴۳۱۰۰ دلار تثبیت می‌شود و اما باید این سطح حمایت را حفظ کند تا به محدوده تثبیت پایین‌تر سقوط نکند. این تحلیلگر گفت:

به طور اصولی، منطقه حمایت ۳۸۰۰۰ دلار چیزی است که بیت کوین را از ورود به محدوده ۲۸۰۰۰-۳۸۰۰۰ دلار جدا می‌کند. این ارز دیجیتال آخرین بار در سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۲۱ در محدوده مذکور تثبیت شده بود.

الگو سر و شانه تأیید شد

تجزیه و تحلیل عملکرد قیمت بیت‌کوین از دیدگاه تکنیکال توسط دیوید لیفچیتز، از شرکا و مدیران ارشد سرمایه گذاری در شرکت ExoAlpha، مورد بررسی قرار گرفت و ایشان به این موضوع اشاره داشت که با شکسته شدن خط گردن در قیمت ۳۸۳۰۰ دلار، الگوی غول پیکر سر و شانه برای بیت کوین تکمیل شده است.

نمودار بیت کوین؛ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید.

از یک دیدگاه تکنیکال، لیفچیتز خاطرنشان کرد که این الگو کاهش احتمالی قیمت بیت کوین تا ۲۰۰۰۰ دلار را پیش‌بینی می‌کند و پیشنهاد داد که منطقه ۳۱۰۰۰ دلاری قطعاً می‌تواند در تیررس قرار داشته باشد.

از یک دیدگاه فاندمنتال، لیفچیتز به عوامل متعددی اشاره کرد که باعث ایجاد باد مخالف برای بیت کوین می‌شوند، از جمله سخت گیری از سوی سیستم فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا، صحبت‌هایی از طرف نهادهای نظارتی اتحادیه اروپا که به دنبال ممنوعیت استخراج الگورتیم اثبات کار (proof-of-work) هستند، سودگیری از اواخر سال ۲۰۲۱ و ادامه عدم اطمینان در مورد آینده اقتصادی به خاطر شیوع و همه گیری ویروس کووید-۱۹.

لیفچیتز گفت:

تا قبل از پیدا شدن سر و کله خریدارانی که در قیمت پایین خرید می‌کنند، حرکت رو به پایین و به سمت ۳۰۰۰۰ دلار قیمت بیت کوین قطعاً به زودی رخ خواهد داد.

معامله گران به دنبال خرید بیت کوین با قیمت ۳۰۰۰۰ دلار هستند

نگاهی به نحوه واکنش معامله گران به این افت قیمت در مقایسه با نحوه واکنش‌ آن‌ها به عقب نشینی که در ژوئن ۲۰۲۱ رخ داد توسط تحلیلگر بازار سرمایه و دست اندرکار کوین تلگراف، میخائیل فان د پاپ، ارائه شده است. وی نمودار زیر را منتشر کرد که مناطق اصلی حمایت برای هر دوره نقطه ضعف را نشان می‌دهد.

برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید.

فان د پاپ گفت:

در ژوئن سال گذشته، مردم منتظر قیمت ۲۳۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار بودند که خرید کنند. الآن، آن‌ها منتظر قیمت ۳۰۰۰۰ دلاری هستند. الگوی شکست جعلی مشابه‌ای در قسمت بالا تا سطح حمایت وجود دارد.

همچنین دیدگاه مشابهی توسط معامله گر و کاربر توییتر با نام مستعار Fomocap نیز ارائه شده است که با انتشار نمودار زیر از نحوه عملکرد احتمالی بیت‌کوین در روزهای آینده خبر داده است.

برای بزرگنمایی روس عکس کلیک کنید.

همچنین بخوانید:

بیت کوین دوباره سقوط کرد؛ امیدی به رشد قیمت هست؟

گاوها باید دست بجنبانند!

آخرین تحلیل نیز توسط معامله گر ارز دیجیتال اسکات ملکر آورده شده است. وی نمودار زیر را منتشر کرد که شکست قیمت به زیر سطح کلیدی را نشان می‌دهد که باید بازیابی شود.

برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید.

وی همچنین از اینکه خرس‌ها، نماد سرمایه گذاران شکست خورده و ناامید، هیچ رحمی ندارند سخن گفت. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال اکنون به ۱.۸۰۱ تریلیون دلار رسیده و نرخ تسلط بیت کوین نیز ۴۰.۴ درصد است.

منبعCoinTelegraphمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.