تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۱۴
کد خبر : 67230

بیتل الکتریکی معرفی شد؛ نسخه چینی‌ فولکس قورباغه‌ای حتی از مدل آلمانی‌ها هم بهتر است

بیتل الکتریکی معرفی شد؛ نسخه چینی‌ فولکس قورباغه‌ای حتی از مدل آلمانی‌ها هم بهتر است

بیتل الکتریکی معرفی شد؛ نسخه چینی‌ فولکس قورباغه‌ای حتی از مدل آلمانی‌ها هم بهتر استنسخه برقی فولکس واگن بیتل با پیشرانه الکتریکی در چین معرفی شد؛ کپی چینی‌ فولکس قورباغه‌ای حتی از مدل آلمانی‌ها هم به..

بیتل الکتریکی معرفی شد؛ نسخه چینی‌ فولکس قورباغه‌ای حتی از مدل آلمانی‌ها هم بهتر است

نسخه برقی فولکس واگن بیتل با پیشرانه الکتریکی در چین معرفی شد؛ کپی چینی‌ فولکس قورباغه‌ای حتی از مدل آلمانی‌ها هم بهتر از آب درآمده است.

چینی‌ها به کپی‌ کاری‌های بسیار دقیق مشهور هستند و به طرز عجیبی هیچ وقت سر و کارشان به دادگاه کشیده نمی‌شود. مثال‌های زیادی برای این جمله وجود دارد. اخیرا شرکت نیوترون (Niutron) از شاسی بلند جدید خود رونمایی کرد که شباهت بسیار زیادی به فورد برانکو اسپرت دارد.

نسخه چینی‌ بیتل الکتریکی - شاسی بلند NIUTRON

شاسی بلند Niutron و کپی کاری از فورد برانکو اسپرت

یا شرکت GWM، دیگر خودروساز بزرگ چینی با معرفی Tank 500، ثابت کرد که حتی می‌تواند لندکروز را هم کپی کند و به کسی جواب ندهد.

نسخه چینی‌ بیتل الکتریکی - تانک 500

کپی کاری واضح چینی‌ها از لندکروز در خودرو تانک ۵۰۰

این بار یکی از زیر شاخه‌های شرکت GWM که مسئولیت ساخت خودروهای برقی را بر عهده دارد، به سراغ پر فروش‌ترین خودرو تاریخ جهان رفته و بیتل را به عنوان پروژه‌ی کپی کاری خود انتخاب کرده. نسخه چینی بیتل الکتریکی که با نام Ora Punk Cat و Ora Ballet Cat معرفی شده، ظاهری بسیار زنانه دارد. علاوه بر ظاهر فریبنده، حتی با نگاهی کوتاه به چهره این خودرو، می‌توانید روح بیتل را در آن مشاهده کنید.

مشخصات فنی نسخه چینی بیتل الکتریکی

نسخه چینی‌ بیتل الکتریکی

طبق اطلاعاتی که صفحه توییتر Greg Kable در اختیار رسانه‌ها قرار داده، نسخه چینی بیتل الکتریکی، بر خلاف نسخه بنزینی که پیشرانه‌ی آن در عقب خودرو قرار داشت، با یک موتور برقی در زیر کاپوت به بازار می‌آید. این پیشرانه برقی می‌تواند ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. دقیقا چیزی که از یک خودرو شهری کوچک انتظار داریم. مجموع وزن این خودرو به ظاهر زنانه به همراه باتری‌های ۴۸ کیلو وات ساعتی، به ۱۷۸۰ کیلوگرم می‌رسد.

البته پکیج باتری‌های لیتیوم یونی با ظرفیت ۶۰ کیلو وات ساعت هم برای می‌تواند در سبد خریداران باشد. به نظر می‌رسد که شرکت چینی GWM کمی در شعاع پیمایش خودرو جدید خود اغراق کرده باشد. اما می‌بینیم که عدد ۵۰۰ کیلومتر برای محدوده شعاع حرکتی این خودرو الکتریکی عنوان شده. همچنین حداکثر سرعت آن هم ۱۵۵ کیلومتر بر ساعت است.

ابعاد و تاریخ عرضه

نسخه چینی‌ بیتل الکتریکی

اگر بخواهیم ابعاد نسخه آلمانی و کپی چینی بیتل را مقایسه کنیم، قطعا به این نتیجه می‌رسیم که چینی‌ها غورباقه‌ی بزرگتری ساخته‌اند. بیتل چینی در ابعادی با ۴۴۰۱ میلی متر طول، ۱۸۸۰ میلی متر عرض، ۱۶۳۳ میلی متر و ۲۷۵۰ میلی متر فاصله محوری، به صورت عمومی رونمایی خواهد شد.

شرکت GWM قصد دارد رویداد معرفی بزرگی در تاریخ ۱۰ فروردین امسال داشته باشد و به احتمال زیاد این خودرو هم در این مراسم حضور خواهد داشت.

رقیبان اروپایی

نسخه چینی‌ بیتل الکتریکی - فیات 500 برقی

با بازنشستگی BMW i3، شاید در حال حاضر فقط بتوانیم فیات ۵۰۰ برقی و مینی برقی را به عنوان اصلی‌ترین رقیبان اروپایی نسخه چینی بیتل الکتریکی بدانیم. البته‌ هاچ بک‌های جمع و جور برقی زیادی در بازار وجود دارند. اما هیچ کدام به پای ظاهر خاص و زیبای این سه خودرو نخواهند رسید.

عکس العمل آلمانی‌ها در مورد نسخه چینی بیتل الکتریکی

نسخه چینی‌ بیتل الکتریکی - بیتل المانی

طبق شایعات بدست آمده و با توجه به اینکه هنوز مراسم رونمایی رسمی این خودرو انجام نشده، فولکس واگن فعلا تا مراسم رونمایی قصد به چالش کشیدن شرکت‌ چینی کپی کار را ندارد. اما مطرح شدن شکایت در مورد سو استفاده از ظاهر بیتل، دور از انتظار نخواهد بود.

شما در مورد کپی کاری‌های بی حساب و کتاب چینی چه نظری دارید؟

مطالب مرتبط با صنعت خودروسازی چین:

با هونگچی H۹ ، رولزرویس چینی آشنا شوید

مردم چین کدام خودروهای ساخت کشورشان را بیشتر می‌خرند؟

منبع :carbuzzمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.