تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر : 50512

بیانیه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت روز ملی مقاومت و پایداری (۴ خرداد)

بیانیه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت روز ملی مقاومت و پایداری (۴ خرداد)

کافه دانش: سوم خرداد ماه یادآور پیروزی معجزه گونه رزمندگان غیور کشورمان در مقابل دشمن بعثی و آزادی خرمشهری است که به دست صدام جنایتکار به خونین شهر تبدیل شده بود. حماسه عظیم و ماندگار فتح خرمشهر در سال ۱۳۶۱، جلوه‌ای از نصرت الهی و برآیند اتحاد نیروهای مسلح کشور و مدافعان مردمی بود که …

کافه دانش: سوم خرداد ماه یادآور پیروزی معجزه گونه رزمندگان غیور کشورمان در مقابل دشمن بعثی و آزادی خرمشهری است که به دست صدام جنایتکار به خونین شهر تبدیل شده بود. حماسه عظیم و ماندگار فتح خرمشهر در سال ۱۳۶۱، جلوه‌ای از نصرت الهی و برآیند اتحاد نیروهای مسلح کشور و مدافعان مردمی بود که وعده الهی “اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم”(ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد) را تحقق بخشیدند.

این رخداد بزرگ و تاریخی منشأ تحولات بزرگی در روند جنگ تحمیلی شد و حیثیت ارتش تا دندان مسلح صدام را که با تبلیغات فراوان و با توسل به جعل اسامی شهرها و نقشه ها سودای رهبری جهان عرب را در سر می پروراند به کلی زیر سوال برد. آزادی خرمشهر، یکی از نتایج درخشان عملیات غرورآفرین بیت المقدس بود که این شهر را به عنوان مظهر استقامت، سرافرازی و عزت ملت بزرگ ایران در تاریخ ماندگار ساخت. خرمشهر عزیز در حالی پس از ۵۷۸ روز از اشغال دژخیمان بعثی آزاد شد که دلاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران، غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رزمندگان جان بر کف بسیجی با توکل بر خداوند متعال و تبعیت از ولی امر مسلمین، در این نبرد نابرابر مقتدرانه به پیروزی رسیدند. نتایج و دستاوردهای این پیروزی آنقدر گسترده و پرشمار بود که حضرت امام خمینی (ره) در توصیف آن فرمودند: فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است.

امروز پس از گذشت ۳۹ سال از آزادی خرمشهر، این حماسه همچنان به آحاد ملت ایران درس ایثار و مقاومت می دهد و بدون شک بازخوانی همه ساله چنین پیروزی های افتخار آفرینی، ملت ایران را در مسیر حفظ استقلال، آزادی، شرف و عزت خود مصمم تر نموده و به فضل الهی، آنان را در جبهه های جنگ اقتصادی و رسانه ای نیز در مقابل دشمنان به پیروزی خواهد رساند.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن گرامیداشت حماسه ماندگار سوم خرداد، این روز حماسی را به محضر فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، خانواده معظم شهدا و به ویژه شهدای عزیز عملیات بیت المقدس، ایثارگران و پیشکسوتان نیروهای مسلح کشور و عموم ملت غیور ایران تبریک عرض نموده و به ارواح طیبه شهدا، ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سلام و درود می فرستد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.