تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر : 66380

بومی‌سازی قفس پرورش آبزیان با فناوری نانو

بومی‌سازی قفس پرورش آبزیان با فناوری نانو

بومی‌سازی قفس پرورش آبزیان با فناوری نانو – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ قفس پرورش آبزیان با استفاده از پلیمرهای نانویی به همت متخصصان ایرانی بومی‌سازی شد، محصولی که با تولید ..

بومی‌سازی قفس پرورش آبزیان با فناوری نانو – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ قفس پرورش آبزیان با استفاده از پلیمرهای نانویی به همت متخصصان ایرانی بومی‌سازی شد، محصولی که با تولید آن مانع از خروج ۷۰ میلیارد تومان ارز از کشور در سال گذشته شده است.

این قفس‌های پرورش ماهی چند سالی است که امکان پرورش آبزیان در محیط طبیعی دریا و دریاچه‌ها را فراهم کرده است، محیط‌هایی که برخلاف مزارع با برخی از چالش‌های طبیعی روبه‌رو است. چالش‌هایی که امروز با بهره‌گیری از فناوری نانو و تولید اسکلت‌ها و تجهیزات با مواد نانویی، مرتفع شده و محصولی مستحکم را پدید آورده است.

استفاده از پلیمرهای پیشرفته نانویی در صنعت و در یک شرکت دانش‌بنیان از خروج ارز از کشور در سال گذشته جلوگیری کرده و از دل تحریم فرصت ایجاد کرده است. قفس‌های پرورش ماهی ساخته شده با پلیمرهای نانویی برای نخستین بار در ایران با یک‌چهارم نمونه‌های خارجی بومی شده است. با بومی‌سازی این مواد پلیمری امروز برای ما این مزیت به وجود آمده است که صادرات و به تبع آن ارزآوری برای کشور رقم بخورد.

"حمید اسدی" مدیر توسعه محصولات مهندسی نانوپلیمری گفت:‌ قفس‌های نانوی عمق را نسبت به قفس‌های دیگر بیشتر کرده است و علاوه بر اینکه باید بارهای مختلف و شرایط پرتلاطم دریا، نور خورشید و محیط خورنده را تحمل کند همچنین باید به اندازه کافی سبک باشد.

"حمید رستگار" مدیر توسعه کسب و کار ستاد نانو گفت: آلمان، ایالات متحده آمریکا و فرانسه جزو کشورهایی هستند که در این حوزه پیشرو هستند و همچنین برخی از محصولات در کره جنوبی تولید شده یا تولید می‌شود. شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به شرایط سخت تحریم موفق شدند که بخش عمده‌ای از این محصولات را بومی‌سازی کنند.

گام بلند یک شرکت دانش‌بنیان در بومی‌سازی "پهپادهای هوشمند کشاورزی"ستاری: قانون "جهش تولید دانش‌بنیان" جزو یادگارهای ماندگار است!موافقت دولت با مفاد "طرح جهش تولید دانش‌بنیان"

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.