تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر : 54219

بومی‌سازی دستگاه "کرایوتراپی یا سرمادرمانی" در ایران

بومی‌سازی دستگاه "کرایوتراپی یا سرمادرمانی" در ایران

بومی‌سازی دستگاه “کرایوتراپی یا سرمادرمانی” در ایران – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی به دانش ساخت دستگاه “کرایوتراپی یا سرمادرمانی” دست یافت..

بومی‌سازی دستگاه "کرایوتراپی یا سرمادرمانی" در ایران – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی به دانش ساخت دستگاه "کرایوتراپی یا سرمادرمانی" دست یافتند که این دستگاه با کاربرد چندگانه قادر است بیماری‌های زیادی را بهبود ببخشد یا کاملاً درمان کند.

این دستگاه دمای منفی ۲۰۰ درجه را تامین می‌کند که این دمای منفی ۲۰۰ درجه سانتیگراد توسط نیتروژن مایع تامین می‌شود و جوانان یک شرکت دانش‌بنیان در کشور این دستگاه که جایگزین روش سنتی سرمادرمانی است را با مهندسی معکوس در داخل کشور بومی‌سازی کردند. تحول سرمادرمانی در کشور از ویژگی‌های مهم این دستگاه است که کیفیتی مشابه نمونه خارجی دارد ضمن اینکه تاثیرات این دستگاه در بخش درمان بسیار زیاد است که از جمله آن کاهش التهابات، درمان رماتیسم، کاهش سردرد، درمان بی‌خوابی و استرس و کاهش وزن است.

ساخت پروتئین در بدن ورزشکاران از دیگر مزایای کرایوتراپی است. ریکاوری و کم کردن دوران آسیب‌دیدگی مهم‌ترین دغدغه ورزشکاران است که با استفاده از این دستگاه دوران آسیب‌دیدگی ورزشکاران به نصف کاهش پیدا می‌کند؛ همچنین به‌کارگیری این دستگاه خطرات احتمالی استفاده از روش‌های سنتی سرمادرمانی را نظیر سرمازدگی، گشادی عروق خون، کاهش فشار خون و کاهش قدرت عضلات را نیز از بین می‌برد.

"دهقان" عضو هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان گفت:‌ بیش از دو سال بر روی این محصول کار تحقیق و توسعه‌ای انجام شده است و یک‌سال بعد از این تحقیق و توسعه، نخستین نمونه آزمایشی ما اجرا شد؛ قیمت فروش دستگاه از ۴۹۰ میلیون تومان شروع می‌شود و در چند مدل و آپشن عرضه می‌شود درحالی که نمونه وارداتی این دستگاه الان بین ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تا ۳ میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

تراکتی مشاور این شرکت دانش‌بنیان نیز گفت:‌ فعل و انفعالاتی که از طریق مایع نیتروژن داخل دستگاه انجام می‌گیرد، باعث می‌شود که بخار نیتروژن بر روی بدن افراد تاثیر بگذارد.

موفقیت شرکت دانش‌بنیان ایرانی در تولید محصولات "بیوتکنولوژی و زیست‌فناوری"سد بزرگ شبکه بانکی در مقابل دانش‌بنیان‌ها؛ آیا تأسیس بانک نوآوری و شکوفایی امکان‌پذیر است؟

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.