تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر : 588515

بورس تحصیل در میلان 2022-2023 + مدارک و فرم‌های مربوطه

بورس تحصیل در میلان 2022-2023 + مدارک و فرم‌های مربوطه

برای تحصیل در میلان چه مدارکی لازم است؟ فرم‌های مربوطه کدام‌اند؟ شرایط تحصیل در میلان چیست؟ موارد موردنیاز تحصیل در این شهر چیست؟ تحصیل در یکی از شهر‌های معروف دنیا در ایتالیا، یکی از رویا‌های دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. ولی در این چالش پیش رو، باید دقت

برای تحصیل در میلان چه مدارکی لازم است؟ فرم‌های مربوطه کدام‌اند؟ شرایط تحصیل در میلان چیست؟ موارد موردنیاز تحصیل در این شهر چیست؟ تحصیل در یکی از شهر‌های معروف دنیا در ایتالیا، یکی از رویا‌های دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. ولی در این چالش پیش رو، باید دقت کنید که مراحلی نظیر اخذ پذیرش و بورس دانشگاه و هچنین اخذ ویزای تحصیلی در مقابل شما قرار دارد. که در صورت عدم تکمیل هر کدام از مدارک موردنیاز این مراحل، امکان عدم پذیرش را برای شما به همراه خواهد داشت.

در این مقاله از ترجمه رسمی کاخ، با بورس تحصیلی میلان ایتالیا آشنا می‌شوید. همچنین با ما همراه باشید تا مدارک و روش‌های تکمیل فرم‌های موردنیاز را بررسی کنیم. اگر قصد تحصیل در دانشکده‌های میلان را دارید؛ تا انتهای متن را بخوانید.

کمک‌هزینه یا بورس تحصیل در ایتالیا چیست؟

این کمک‌هزینه تحصیلی در هر استان ایتالیا توسط دولت به دانشجویان پرداخت می‌شود که به بورس استانی (DSU) معروف است. مبلغ این کمک‌هزینه در حدود 5000 یورو بوده و به دانشجویانی که ثابت کنند از لحاظ مالی کم‌درآمد هستند، تعلق می‌گیرد. بسیاری از دانشجویان خارجی در ایتالیا که توان مالی پرداخت هزینه‌های تحصیل را ندارند، شامل دریافت این بورسیه شده و تحصیلشان رایگان خواهد بود.

مدارک موردنیاز برای دریافت بورس میلان چیست؟

اگر شما هم قصد تحصیل در شهر میلان را داشته و به دنبال دریافت بورس تحصیلی از دانشگاه این شهر هستید. پس بهتر است با مدارک موردنیاز برای این کار آشنا شوید. در ادامه به این مدارک اشاره می‌کنیم.

1- فیش حقوقی سرپرست

فیش حقوقی، یکی از مدارک موردنیاز برای ارائه درخواست بورس تحصیل در شهر میلان است. این مدرک ضروری بوده و باید به زبان ایتالیایی ترجمه گردد. افرادی که در مراکز دولتی یا خصوصی مشغول به کار هستند؛ برای دریافت فیش حقوقی باید به قسمت کارگزینی رفته و برای دریافت این مدرک اقدام کنند. افرادی که در شغل آزاد فعالیت می‌کنند با مراجعه به اتحادیه صنف خود، باید فیش حقوقی لازم را تهیه کنند. در نظر داشته باشید که فیش حقوقی مربوط به یکی از ماه‌های سال قبل باشد.

2- وضعیت مالکیت شخص

برای روشن شدن وضعیت اسکانتان باید مدرکی را ارائه دهید که می‌تواند شامل سند مالکیت یا اجاره‌نامه باشد. کسانی که اجاره‌نامه دارند باید با مالک خانه به دفتر اسناد رسمی رفته و اجاره‌نامه‌ای معتبر مربوط به سال قبل و به اعتبار 2 تا 3 سال تهیه کنند.

افرادی که اجاره‌نشین نیستند و صاحب یک ملک بوده ترجمه به زبان ایتالیایی همان سند و کسانی که صاحب چندین ملک هستند، سند کمترین متراژ آن را باید ترجمه کنند. اگر شخصی ملک ندارد باید گواهی عدم مالکیت خود را از اداره ثبت دریافت کرده و توسط دارالترجمه معتبر، به زبان ایتالیایی ترجمه کند.

بورس تحصیل در میلان 2022-2023 + مدارک و فرم‌های مربوطه

3- اقرارنامه سرپرست

در واقع در این مدرک سرپرست خانواده با مراجعه به دفتر اسناد رسمی، بیان کرده که دارای چه تعداد فرزند و همسر بوده و شغل آن‌ها را ذکر می‌کند. همچنین اقرار دارد که سرپرستی و کلیه هزینه‌های اعضای خانواده بر عهده او است. این اقرارنامه باید وضعیت خانواده را در سال جاری میلادی نشان دهد.

نکات مهم برای تکمیل فرم اقرارنامه

  • در متن آن باید به‌صورت کامل مشخصات همه اعضای خانواده مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، محل صدور شناسنامه، شماره شناسنامه و شماره ملی، نوشته شود.
  • اگر سرپرست پدر باشد برای وضعیت مادر از عنوان خانه‌دار استفاده شود.
  • برای وضعیت فرزندان از عنوان مجرد و بیکار یا مجرد و دانشجو استفاده شود.
  • اگر فرزند دانش‌آموز بود، کلمه مجرد و دانش‌آموز به کار می‌رود.
  • اگر فرزند مجرد بوده و دارای ملک است، در متن از عبارت «مجرد و زندگی مستقل دارد.»، استفاده شود.
  • برای فرزند مجرد و دانشجو باید گواهی اشتغال به تحصیل دریافت کرده و به زبان ایتالیایی ترجمه کنید.
  • درصورتی‌که سرپرست خانواده طلاق‌گرفته باشد باید برگه طلاق رسمی را به ایتالیایی ترجمه کنید.

نمونه فرم اقرارنامه برای تکمیل مدارک بورس تحصیل در میلان

اینجانب با مشخصات (اطلاعات شناسنامه‌ای خود را وارد کنید.) در تاریخ ………………. در دفترخانه شماره ……… حاضر شده و اقرار صریح قانونی کرده که سرپرست خانواده هستم. افراد خانواده‌ام در حال حاضر به شرح ذیل هستند.

همسرم خانم …………………. فرزند ……. متولد ……. به شماره ملی …………… به شماره شناسنامه …………. صادره از …… و شغل خانه دار است.

فرزندم خانم / آقای…………………. متولد ……. به شماره ملی ……………. به شماره شناسنامه …………. صادره از ……، مجرد و دانشجو است.

فرزندم خانم / آقای…………………. متولد ……. به شماره ملی ……………. به شماره شناسنامه …………. صادره از ……،  مجرد و شاغل است.

فرزندم خانم / آقای…………………. متولد ……. به شماره ملی ……………. به شماره شناسنامه …………. صادره از ……، متأهل بوده و زندگی مستقل دارد.

  • در این بخش آن فرزند خانواده که متقاضی تحصیل در میلان ایتالیا است، را معرفی کنید.

فرزندم خانم / آقای…………………. متولد ……. به شماره ملی ……………. به شماره شناسنامه …………. صادره از ……، متأهل مجرد که قصد ادامه تحصیل در کشور ایتالیا را دارد.

  • در این بخش باتوجه‌به وضعیت سرپرست یکی از متن‌های زیر را در اقرارنامه بنویسید.

اینجانب اقرار می‌کنم که تمام هزینه‌های زندگی ایشان مانند تحصیل، خوراک، پوشاک، مسکن، دارو، درمان و غیره به‌تنهایی بر عهده اینجانب است.

اینجانب اقرار می‌کنم که همسرم آقا/خانم ………. در تاریخ ………. فوت کرده و تمام هزینه‌های معیشتی خانواده مانند تحصیل، خوراک، پوشاک، مسکن، دارو، درمان و غیره به‌تنهایی بر عهده اینجانب است.

اینجانب اقرار می‌کنم که در تاریخ ……. از همسرم آقا/خانم …………. . طلاق گرفته‌ام و تمام هزینه‌های معیشتی خانواده مانند تحصیل، خوراک، پوشاک، مسکن، دارو، درمان و غیره به‌تنهایی بر عهده اینجانب است.

بورس تحصیل در میلان 2022-2023 + مدارک و فرم‌های مربوطه

4- مانده‌حساب بانکی تا پایان سال میلادی

تمامی اعضای بالای 18 سال خانواده، از جمله متقاضی تحصیل در میلان ایتالیا به جز شخصی که به‌صورت مستقل زندگی می‌کند؛ باید مانده‌حساب‌های بانکی خود را تا روز 31 دسامبر سال میلادی گذشته، به زبان ایتالیایی ترجمه کنند.

5- شناسنامه سرپرست و اعضای خانواده

باید شناسنامه سرپرست و اعضای خانواده چه متأهل یا مجرد در دارالترجمه رسمی و معتبر، به زبان ایتالیایی ترجمه شده و با مهر دادگستری و وزارت خارجه ارسال گردد.

سؤالات متداول

چه مدارکی را باید برای بورس تحصیل در میلان ترجمه کنید؟

فیش حقوقی سرپرست، وضعیت مالکیت شخص، اقرارنامه سرپرست، مانده‌حساب بانکی تا پایان سال میلادی، شناسنامه سرپرست و اعضای خانواده از مدارک موردنیاز برای دریافت بورس تحصیلی ایتالیا است.

مبلغ بورس تحصیل در میلان چقدر است؟

مبلغ این کمک‌هزینه در حدود 5000 یورو است و به دانشجویان کم‌درآمد، تعلق می‌گیرد. برای اطلاع دقیق از مدارک موردنیاز با کارشناسان ما در تماس باشید.

سخن آخر

همان‌طور که در متن بالا مطالعه کردید؛ مهم‌ترین مسئله در این مسیر، تکمیل مدارک موردنیاز و ترجمه دقیق آن‌ها برای ارائه درخواست پذیرش دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی است؛ زیرا تمامی این مدارک در کنار هم قرار گرفته و مسیر موفقیت شما را رقم می‌زند.

ترجمه رسمی زبان کاخ با چندین سال تجربه و بهره‌مندی از گروه مترجمین متخصص و حرفه‌ای و با ارائه ترجمه فوری و دقیق و گذراندن مقدمات قانونی بعد از تأیید ترجمه، مدارک را در سریع‌ترین زمان به نقاط مختلف تهران و شهرستان‌ها ارسال می‌کند. اگر شما هم تجربه تحصیل در میلان یا گذراندن مراحل اولیه این کار را داشته یا سؤالی در این مورد دارید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله به شما برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا کمک کند. برای ترجمه تمامی مدارک حتما باید به دارالترجمه رسمی زبان مراجعه بفرمایید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.