تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر : 72593

به این دلایل، بهتر است از خیر برنامه های چراغ قوه موبایل بگذرید

به این دلایل، بهتر است از خیر برنامه های چراغ قوه موبایل بگذرید

به این دلایل، بهتر است از خیر برنامه های چراغ قوه موبایل بگذریدآن زمانی که چراغ قوه در گوشی‌ها نبود کاربران از برنامه های چراغ قوه موبایل استفاده می‌کردند، اما چرا دیگر نیازی به استفاده از آنها نیست؟
..

به این دلایل، بهتر است از خیر برنامه های چراغ قوه موبایل بگذرید

آن زمانی که چراغ قوه در گوشی‌ها نبود کاربران از برنامه های چراغ قوه موبایل استفاده می‌کردند، اما چرا دیگر نیازی به استفاده از آنها نیست؟

شاید مدت‌ها قبل نیاز داشتید تا از برنامه‌های چراغ قوه که بسیار کاربردی هم بودند استفاده کنید، اما دیگر آن روزها تمام شده و نباید به دلایل متعددی از این برنامه‌ها استفاده کنید. چندین سال پیش گوشی های هوشمند چیزی به نام فلش دوربین نداشتند و برای مثال کمپانی اپل از سال ۲۰۱۰ این قابلیت را برای آیفون ۴ عرضه کرد.

برنامه های چراغ قوه موبایل را سریعا حذف کنید؛ اما چرا؟

پس از این که گوشی های اندرویدی و iOS راهی بازار شدند، اگرچه فلش به ماژول دوربین آنها راه یافته بود، اما از قابلیت نرم افزاری استفاده نمی‌کردند و دقیقا به همین دلیل بود که نرم افزارهای چراغ قوه وارد کار شدند. اما بیایید ببینیم اپلیکیشن چراغ قوه چیست و چند نوع است.

یک نوع از اپلیکیشن های چراغ قوه که مدت‌ها قبل از آن استفاده می‌کردیم، قبل از اینکه فلش دوربین استفاده شود وجود داشتند و به کمک صفحه نمایش و نشان دادن رنگ سفید وظیفه خود را انجام می‌دادند. بدین منوال کاربران می‌توانستند در محیط‌های تاریک از این نرم افزارها استفاده کنند.

اما نوع دیگر این اپلیکیشن‌ها نیز از فلش دوربین استفاده می‌کردند. از دید کاربران این اپلیکیشن‌ها کار یک چراغ قوه خوب را انجام می‌دهند و استفاده از آنها هیچ ضرری ندارد؛ اما بد نیست بدانید که به کارگیری این برنامه‌های جانبی نگرانی‌های زیادی برای کاربران ایجاد کرده است.

برنامه های چراغ قوه موبایل

مشکل برنامه‌های چراغ قوه

همان‌طور که می‌دانید اپلیکیشن های چراغ قوه تنها برای یک کار طراحی شده‌اند و آن هم تجمیع و ارائه نور به شماست. البته در کنار این انجام وظیفه ساده، برخی از آنها قابلیت‌های دیگری همچون امکان انتخاب رنگ هم دارند. با وجود این باز هم این اپلیکیشن‌ها بسیار ساده طراحی شده‌اند و کاربران هم گمان می‌کنند چون کار پیچیده‌ای از چراغ قوه نمی‌خواهند پس حتما مشکلی هم نخواهند داشت.

متاسفانه بسیاری از برنامه های چراغ قوه برای این که بتوانند کار کنند از مجوزهای غیر ضروری سوءاستفاده می‌کنند. مسلما این مشکل در سیستم عامل اندروید بزرگتر و جدی‌تر است، اما برنامه های چراغ قوه مخرب زیادی در آیفون نیز دیده شده است. طبق مطالعات و بررسی شرکت avast در سال ۲۰۱۹ حدود هزار اپلیکیشن مورد بررسی قرار گرفت.

از این تعداد برنامه چراغ قوه موجود در پلی استور، یک چهارم آنها بیش از ۵۰ تا ۷۷ مجوز برای شروع فرآیند درخواست می‌کردند. مشکل بزرگ اینجا بود که برخی از این اپلیکیشن‌ها بیش از یک میلیون بار دانلود شده بودند. یکی از خبرهای خوبی که می‌توان هم اکنون شنید این است که خوشبختانه هم اندروید و هم آیفون در زمینه مدیریت مجوزها عملکرد بهتری کسب کرده‌اند.

بد نیست بدانید که وقتی می‌خواهید یک برنامه یا اپلیکیشن را روی سیستم عامل خود نصب کنید از شما درخواست صدور مجوز برای ادامه فرآیند نصب می‌کند. برای این که برنامه مورد نظر نصب شود باید یک‌سری از مجوزها مانند دسترسی به تقویم، دوربین، فهرست مخاطبین، موقعیت مکانی، میکروفون، پیامک و حافظه داخلی را به آن برنامه بدهیم که گاهی این کار غیر ضروری است. البته ذکر این نکته ضروری است که هم‌اکنون مانند گذشته برنامه‌ها نمی‌توانند از کاربران سوءاستفاده کنند.

برنامه های چراغ قوه موبایل

به جای این برنامه‌ها از چه چیزی استفاده کنیم؟

خبر خوب این است که دیگر نیازی به استفاده از هیچ‌گونه برنامه جانبی ندارید، چرا که تمامی گوشی های اندرویدی و البته آیفون‌ها از این ابزار داخلی بهره‌مند شده‌اند. در گوشی های آیفون می‌توانید با مراجعه به قسمت کنترل سنتر آیکون مربوط به چراغ قوه را مشاهده کنید. با استفاده از این آیکون حتی می‌توانید شدت نور را هم تنظیم کنید.

در گوشی های اندروید هم می‌توانید از قسمت تنظیمات به راحتی فلش دوربین را خاموش و روشن کنید. خوشبختانه گوشی های هوشمند از چند سال گذشته تا به امروز رشد و پیشرفت بسیاری داشته‌اند و به همین خاطر بسیاری از مشکلات و نیازهایی که از طرف اپلیکیشن‌های ثالث بر طرف می‌شدند دیگر وجود ندارند. برنامه های چراغ قوه دیگر منسوخ شده‌اند و دیگر به هیچ وجه نیازی نیست از آنها استفاده کنید یا آنها را به هر دلیلی روی گوشی خود نصب کنید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.