تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
کد خبر : 61483

بهروز نشان: داوری و انتخاب‌های «سینماحقیقت» کمتر موضوع اختلاف بوده است

بهروز نشان: داوری و انتخاب‌های «سینماحقیقت» کمتر موضوع اختلاف بوده است

کافه دانش: تهیه‌کننده «پسران دریا» معتقد است «سینماحقیقت» یکی از بی‌حاشیه‌ترین و موثرترین جشنواره‌های ایران است. به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بهروز نشان کارگردان و تهیه‌کننده مستند درباره اهمیت برگزاری جشنواره «سینماحقیقت» گفت: جشنواره «سینماحقیقت» بزرگ‌ترین رویداد سینمای مستند ایران است که همواره و در طی ادوار  استعدادهایی …

کافه دانش: تهیه‌کننده «پسران دریا» معتقد است «سینماحقیقت» یکی از بی‌حاشیه‌ترین و موثرترین جشنواره‌های ایران است.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بهروز نشان کارگردان و تهیه‌کننده مستند درباره اهمیت برگزاری جشنواره «سینماحقیقت» گفت: جشنواره «سینماحقیقت» بزرگ‌ترین رویداد سینمای مستند ایران است که همواره و در طی ادوار  استعدادهایی را به سینمای مستند معرفی کرده است. این جشنواره، کم حاشیه‌ترین رویداد سینمایی ایران است، جامعه به دیدن فیلم‌های مستندی که در این جشنواره به نمایش درمی‌آیند، نیاز دارد.

او ادامه داد: کم‌تر می‌بینیم نسبت به عملکرد هیات انتخاب و داوری جشنواره «سینماحقیقت» و روند برگزاری آن اعتراض شود، اصولا فیلمسازان ما در دنیای مستند به درجه‌ای از شناخت از این حوزه رسیده‌اند که کم‌تر خود را در حاشیه قرار می‌دهند، این مساله به ذات مستند که ماهیت شفاف و پاک دارد، برمی‌گردد.

نشان درباره برگزاری جشنواره «سینماحقیقت» در دیگر شهرهای کشور بیان کرد: در دوران مدیریت سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، یک دوره از جشنواره «سینماحقیقت» را هم‌زمان با تهران در سینماهای مناطق آزاد اروند، اهواز و آبادان برگزار کردیم که با استقبال بسیاری مواجه شد، این جشنواره مثل برخی جشنواره‌های کشور می‌تواند در دیگر مناطق برگزار شود، چراکه مستند مخاطبان خاص خود را در همه جای کشور دارد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پسران دریا» درباره برگزاری آنلاین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: برگزاری جشنواره در شرایط موجود به صورت آنلاین و فیزیکی، اتفاق بسیار مهمی است. فیلم را باید در سینما ببینیم، اما همین که ارتباط جشنواره با مردم و فیلمسازان به دلیل شرایط کرونایی قطع نشده است و مردم می‌توانند فیلم‌ها را آنلاین ببینند، اتفاق خوبی ا‌ست. امیدوارم بتوانیم در آینده شاهد نمایش فیلم‌های مستند جشنواره در سالن‌های سینما باشیم.

پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار می‎‌شود.

انتشار: کوروش جم

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.