تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر : 63300

بهترین پیکاپ های سال ۲۰۲۲ از نگاه موتورترند

بهترین پیکاپ های سال ۲۰۲۲ از نگاه موتورترند

بهترین پیکاپ های سال ۲۰۲۲ از نگاه موتورترند بهترین پیکاپ های سال ۲۰۲۲ توسط مجله موتورترند معرفی شدند. در این لیست نام خودروهایی چون فورد ماوریک، جی ام سی هامر EV، ریویان R1T و هیوندای سانتا..

بهترین پیکاپ های سال ۲۰۲۲ از نگاه موتورترند

بهترین پیکاپ های سال ۲۰۲۲ توسط مجله موتورترند معرفی شدند. در این لیست نام خودروهایی چون فورد ماوریک، جی ام سی هامر EV، ریویان R1T و هیوندای سانتا کروز به چشم می‌خورد.

مجله موتورترند هر ساله خودروهای سال را در سه بخش خودروی سواری سال، شاسی بلند سال و پیکاپ سال معرفی می‌کند. در همین راستا این مجله معتبر حوزه خودرو لیستی از بهترین پیکاپ های سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد. کارشناسان و داوران این مجله هر ساله جدیدترین پیکاپ‌ها را در یک مکان قرار داده و آنها را در بخش رانندگی، حمل بار و یدکشی به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند. پیکاپ‌ها برای کسب لقب برترین پیکاپ سال باید در ۶ معیار مختلف نظیر طراحی، مهندسی، پرفرومنس، راندمان، ایمنی و قیمت بیشترین امتیاز را کسب کنند.

بهترین پیکاپ های سال 2022

از شرکت‌کنندگان در رقابت بهترین پیکاپ های سال ۲۰۲۲ موتورترند می‌توان به ریویان R1T، نیسان فرونتیر، هیوندای سانتا کروز، هوندا ریج لاین، جی ام سی هامر EV، فورد رنجر ترمور، فورد ماوریک و فورد F150 رپتور اشاره کرد. این پیکاپ‌ها طی یک رقابت فشرده برای رسیدن به فینال سخت تلاش کردند، اما از میان این ۸ شرکت‌کننده فقط ۴ پیکاپ توانست خود را به مرحله فینال برساند.

فینالیست‌های رقابت بهترین پیکاپ های سال ۲۰۲۲

فورد ماوریک

بهترین پیکاپ های سال 2022

فورد ماوریک با ابعاد کوچک خود نشان داد در دنیای پیکاپ‌ها بیشتر از ابعاد، کارایی حائز اهمیت است. ماوریک روی پلتفرم مشترک با مدل‌های اسکیپ و برانکو اسپرت توسعه پیدا کرده و به شکل استاندارد از موتور هیبریدی ۱۹۱ اسب بخاری با گیربکس CVT و انتقال قدرت محرک جلو بهره می‌برد. با وجود این که ماوریک در نگاه اول به نظر می‌رسد شایستگی حضور در لیست فینالیست‌های رقابت بهترین پیکاپ های سال ۲۰۲۲ را ندارد، اما این خودرو با ابعاد کوچک خود توانسته به خوبی به نیاز مشتریان خود پاسخ دهد و در قامت یک پیکاپ در خدمت مالکان باشد.

جی ام سی هامر EV

بهترین پیکاپ های سال 2022

تا به امروز تعداد اندکی از خودروهای تولیدی همانند جی ام سی هامر EV از ظاهر جذابی بهره می‌برند. بدون شک تجربه سواری با این پیکاپ غول پیکر همه را به وجد خواهد آورد. این پیکاپ علاوه بر الکتریکی بودن، از جذابیت ظاهری و کیفیت رانندگی بسیار بالایی بهره می‌برد و به همین دلیل با شایستگی کامل در لیست فینالیست‌ها قرار گرفت، اما قیمت بالا و عدم برخورداری از توانایی‌های لازم نتوانست جایزه برتر این رقابت را از آن خود کند.

هیوندای سانتا کروز

بهترین پیکاپ های سال 2022

رقابت پیکاپ سال موتورترند یک رقابت مقایسه‌ای محسوب نمی‌شود، اما داوران در این دوره هیوندای سانتا کروز را رقیب نزدیکی برای فورد ماوریک دانستند و آنها را با یکدیگر مقایسه کردند. در همین راستا یکی از داوران عنوان کرد سانتا کروز رانندگی بسیاری خوبی را ارائه می‌دهد، اما به اندازه ماوریک جذاب نیست. البته در نبود ماموریک می‌توان سانتا کروز را یک پیکاپ جذاب دانست.

این خودرو به عنوان نخستین پیکاپ هیوندای همانند فورد ماوریک برای افرادی ساخته شده که به دنبال یک پیکاپ کاربردی هستند و به تمام توانایی‌های آن نیاز ندارند. به طور کلی هیوندای سانتا کروز یک خودرو شیک و مدرن برای افرادی محسوب می‌شود که وسیله‌ای سنگین‌تر از دوچرخه یا گیاهان گلدانی را حمل نمی‌کنند، اما برای این پیکاپ رقیبی چون ماوریک نیز حضور دارد. از این رو فورد ماوریک رقیب مستقیم و سرسخت هیوندای سانتا کروز محسوب می‌شود.

ریویان R1T به عنوان پیکاپ سال ۲۰۲۲ موتورترند انتخاب شد

بهترین پیکاپ های سال 2022

خودروسازان نوپا نیز قادر به ساخت خودروهای فوق‌العاده جذاب هستند، اما از میان آنها تعداد کمی برای تولید به منابع کافی دسترسی دارند. شرکت آمریکایی ریویان اما توانست به عنوان یک خودروساز نوپا پیکاپ باورنکردنی R1T را بسازد و نظر داوران این دوره از رقابت موتورترند را به خود جلب کند.

بهترین پیکاپ های سال 2022

با وجود این که ریویان R1T به شکل ویژه برای ماجراجویی‌های خارج شهر ساخته شده، اما باز هم به خوبی می‌تواند وظایف خود را در قالب یک پیکاپ به انجام برساند. در واقع ظرفیت یدک کشی این پیکاپ در سطح پیکاپ‌های فول سایز قرار داشته و پیشرانه‌های الکتریکی آن می‌توانند وزن سنگین باتری‌ها را به خوبی تحمل کنند.

بهترین پیکاپ های سال 2022

با توجه به این که هر یک از یک موتورهای الکتریکی روی یکی از از چرخ‌ها نصب شده‌اند، این خودرو در آفرود نیز از توانایی‌های بسیار بالایی بهره می‌برد. این خودرو با قابلیت توزیع دقیق گشتاور در هر چرخ توانسته در تست‌های این رقابت خوش بدرخشد. ریویان R1T روی جاده نیز هندلینگ و سواری بهتری از تمام پیکاپ‌های بازار را ارائه می‌دهد.

بهترین پیکاپ های سال 2022

البته این خودرو به دلیل نداشتن کنترل‌های فیزیکی در داخل مورد انتقاد قرار گرفته است، به ویژه هنگامی که کنترل‌های اساسی چون تنظیم دریچه‌های تهویه هوا در میان چند لایه منو مختلف قرار دارند که دسترسی به آنها را کمی دشوار می‌کند، اما به دلیل درخشش در سایر بخش‌ها این ایرادها نیز آنچنان به چشم نمی‌آیند. همچنین با وجود این که این خودرو برای یدک کشی طراحی نشده، اما ظرفیت بکسل آن به ۵ تن هم می‌رسد که رقم چشمگیری است.

لیست مشخصات فنی ریویان R1T

قوای محرکهچهار موتور (برای هر چرخ یک موتور)
قدرت۸۳۵ اسب بخار
گشتاور۱۲۳۰ نیوتن متر
گیربکستک سرعته
محور محرکچهار چرخ
طول۵,۵۱۴ میلی‌متر
عرض۲,۰۷۷ میلی‌متر
ارتفاع۱,۸۴۱ میلی‌متر
فاصله محوری۳,۴۵۱ میلی‌متر
وزن خالص۳۲۵۰ کیلوگرم
توزیع وزن۵۱ به ۴۹ جلو/عقب
زاویه حمله۳۴.۰
زاویه فرار۲۹.۳
دایره چرخش۱۳.۷ متر
ظرفیت سرنشین۵ نفر
حجم صندوق جلو ۳۱۰ لیتر
ظرفیت بار۸۰۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل۵ تن
باتری۱۳۳ کیلووات ساعت
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۳.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۶ ثانیه
توقف از ۹۶۳۹.۵ متر
برد۵۰۵ کیلومتر
قیمت مدل پایه۷۴ هزار و ۷۵ دلار
قیمت مدل تست شده ۷۹ هزار و ۳۷۵ دلار

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.