تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر : 583673

بهترین نهال بادام برای باغ من چیست و قیمت آن چقدر است؟

بهترین نهال بادام برای باغ من چیست و قیمت آن چقدر است؟

چکیده : یکی از مهمترین سوالاتی که باغداران هنگام خرید نهال بادام از خود می پرسند این است که “کدام یک از نهال های بادام برای باغ من مناسب تر است؟” اکثر باغداران با این سوال مواجه هستند.   یکی از مهمترین سوالاتی که باغداران هنگام خرید نهال بادام از خود می پرسند این است

چکیده : یکی از مهمترین سوالاتی که باغداران هنگام خرید نهال بادام از خود می پرسند این است که “کدام یک از نهال های بادام برای باغ من مناسب تر است؟” اکثر باغداران با این سوال مواجه هستند.

 

یکی از مهمترین سوالاتی که باغداران هنگام خرید نهال بادام از خود می پرسند این است که “کدام یک از نهال های بادام برای باغ من مناسب تر است؟” اکثر باغداران با این سوال مواجه هستند.

کسانی که تجربه کافی دارند دقیقاً می‌دانند که باید کدام نهال را بخرند اما در این میان، آنهایی که به تازگی وارد این کسب و کار کشاورزی و باغداری شدند، نیاز به راهنمایی و مشورت دارند. بر همین اساس هم تصمیم داریم به نکات مهمی اشاره کنیم که به شما می آموزند چطور بهترین نهال بادام را برای باغ خود انتخاب کنید.

برای بررسی بهترین ارقام جهت خرید نهال بادام باید ویژگی های آنها را بشناسید، شرایط کاشت را بدانید و همچنین از میزان باردهی درختان بادام در هر هکتار مطلع باشید. شرایط اقلیمی باغ بادام در این میان از هر چیز دیگری مهمتر است.

شاید با نام خرید نهال بادام خوشه ای، نهال بادام اصلاح شده، نهال بادام دیرگل بسیار برخورد کرده باشید؛ اما صحبت درباره هر کدام از ارقام مختلف به بحثی جداگانه نیاز دارند.

 

هنگام خرید نهال بادام به چه نکاتی توجه کنیم؟

فرض کنید شما یک باغدار هستید و می خواهید ارقام نهال بادام را از بهترین نهالستان سفارش دهید؛ حتماً درباره قیمت نهال بادام جستجو می کنید و تصمیم دارید که خرید عمده نهال بادام را تضمین شده انجام دهید. بهترین نهالستان معتبر کشور این فرصت را برای شما فراهم می کند، به شرطی که بدانید دقیقاً کدام نهال را نیاز دارید.

اولین گام برای خرید نهال بادام این است که شرایط آب و هوایی منطقه خود را ارزیابی کنید؛ باغ شما در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد یا در منطقه سردسیر؟ و یا اینکه شرایط آب و هوایی منطقه شما جزو اقلیم گرم و خشک محسوب می شود؟ همچنین این موضوع مهم است که آیا در باغ بادام، گونه های دیگری از نهال میوه هم وجود دارد یا خیر.

برخی نهال های بادام به تنهایی و با ارقام گرده افشان کاشته می شوند اما در برخی باغ های دیگر می توان در کنار نهال های بادام، تعداد دیگری نهال های میوه را هم کاشت.

شرایط آب و هوایی باغ مشخص می‌کند که کدام نهال بادام را باید بخرید. خرید نهال بادام دیرگل برای شرایط اقلیم سردسیر با سرمای زودرس یا بارندگی شدید، همیشه بهترین انتخاب بوده است.

نکته دیگر قبل از خرید نهال بادام این است که بدانید خاک باغ شما چه شرایطی دارد و آیا به منابع آبی دسترسی دارید یا خیر. فراهم کردن خاک باغ قبل از کاشت از هر چیز دیگری مهمتر است. اگر بسترسازی مناسب نباشد، نهال های جوان در خاک چندان دوام نمی آورند. به طور کلی، مشاوره گرفتن از کارشناسان نهالستان مورد تایید جهاد کشاورزی تمامی موضوعات را برای شما مشخص می کند.

در قسمت بعدی به این موضوع می پردازیم که بهترین نهال بادام برای کاشت در شرایط مختلف آب و هوایی چیست و چه ویژگی هایی دارند.

با ۵ مورد از بهترین نهال های بادام برای خرید آشنا شوید

بهترین نهال بادام برای باغ من چیست و قیمت آن چقدر است؟

 

1- خرید نهال بادام آذر

اگر به دنبال خرید بهترین نهال بادام برای باغ خود هستید و می خواهید درختان باغ را از سرمای بهار محافظت کنید، نهال بادام آذر بخرید. این نهال های بادام از ارقام اصلاح شده دیرگل هستند و باردهی فوق العاده عالی دارند. قیمت مناسب نهال بادام آذر در مقایسه با ارقام مشابه بسیار مناسب است. مغز بادام، درشت و خوشمزه است و به راحتی از پوسته جدا می شود. بهترین نهال بادام اصلاح شده در کنار نهال بادام آذر، شامل نهال های فرانیس، تونو و نهال بادام مامایی هستند.

2- خرید نهال بادام تونو

دومین نهال بادام مناسب برای خرید با بازدهی بالا، نهال بادام تونو نام دارد. این نهال بادام هم جزو نهال خوشه ‌ای و هم جزو نهال های اصلاح شده محسوب می شود. با خرید نهال بادام خوشه ای از ارقام تونو می توانید باغ بادام در شرایط کوهستانی و یخبندان احداث کنید. این یک ویژگی و امتیاز بزرگ و منحصربه‌فرد است.

نهال بادام تونو از ارقام دیرگل محسوب می شود و عمر اقتصادی ۳۵ تا ۴۵ سال دارد. باردهی نهال بادام تونو از سال دوم یا سوم پس از کاشت آغاز می گردد. برای سودآوری بهتر در استان هایی که سرمای شدید را تجربه می کنند، خرید نهال بادام تونو پیشنهاد می گردد.

3- خرید نهال بادام مامایی

یکی از پرفروش ترین نهال های بادام اصلاح شده، نهال بادام مامایی نام دارد. این نهال ها، بادام های مرغوب تولید می کنند و مغز بادام اندازه درشت دارد و بسیار خوشمزه است. نهال بادام مامایی برای مناطق سردسیر پیشنهاد می گردد و پس از کاشت در سال اول به باردهی می رسد. در هر هکتار از این نهال ها می توانید حدود 4 تن میوه برداشت کنید.

4- خرید نهال بادام فرانیس

یکی دیگر از بهترین نهال هایی که برای باغ بادام پیشنهاد می کنیم نهال بادام فرانیس است که جزو نهال های خوشه ای پر بازده محسوب می‌شود. بادام هایی که از این نهال ها به دست می آیند، پوسته کاغذی هستند. خرید نهال بادام فرانیس برای مناطقی که گرم و خشک هستند یا دمای بالاتری را تجربه می کنند، بهترین انتخاب است. بیشترین بازدهی نهال بادام فرانیس در همین شرایط اتفاق می افتد.

می توانید این نهال ها را در اواخر فصل پاییز بکارید. عمر اقتصادی این ارقام نهال بادام خوشه ای ۳۵ تا ۴۵ سال است در هر هکتار حدود 4 تا 5 تن بادام مرغوب برداشت خواهید کرد. این نهال، زود بازده است و در شهریور ماه سال بعد پس از کاشت محصول دهی را آغاز می کنند. وقتی نهال بادام فرانیس را می خرید نیاز دارید که رقم گرده افشان از جمله نهال سهند و نهال شکوفه را نیز تهیه کنید و با فاصله مناسب بین نهال های اصلی بکارید.

5- خرید نهال بادام سوپرنوا

یکی دیگر از ارقام نهال های خوشه ای، نهال بادام سوپرنوا نام دارد. اگر باغ بادام شما در منطقه ای قرار دارد که سرمای زمستانی طولانی است، برف و یخبندان اتفاق می افتد، چاره ای نداری جز اینکه نهال بادام سوپرنوا بکارید. این انتخاب مقرون به صرفه و اقتصادی بوده و شما را در دوران محصول دهی به سودآوری خوبی می رساند. عمر اقتصادی این نهال های بادام ۲۵ تا ۳۰ سال است. از هر درخت بالغ می‌ توانید حدود ۳۰ کیلوگرم بادام با کیفیت برداشت کنید. نهال بادام سوپرنوا جزو نهال های دیرگل دسته بندی می گردد.

خرید نهال بادام شناسنامه دار و مجوز دار از نهالستان پالیز

 

بهترین نهال بادام برای باغ من چیست و قیمت آن چقدر است؟

به عنوان یک باغدار اکنون می دانید که هنگام خرید نهال بادام به چه نکاتی توجه کنید و چگونه بهترین نهال مناسب با منطقه خود را انتخاب نمایید. بهترین نهالستان کشور، نهالستان پالیز است که با اخذ مجوزها از جهاد کشاورزی و پرورش بهترین نهال های بادام، نهال گردو و نهال میوه، گام بزرگی در توسعه این صنعت در کشور برداشته است.

انواع نهال بادام، انواع نهال میوه و نهال گردو را از نهالستان پالیز با اطمینان خاطر خریداری کنید. قیمت نهال ها بسیار اقتصادی بوده و کیفیت آنها نیز تضمین شده است. بهترین روش های حمل و نقل نهال ها به کار گرفته می‌شود تا سالم به دست مشتریان برسد. همین حالا با کارشناسان پالیز نهال تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

برای خرید عمده نهال بادام و ثبت سفارش می توانید به وبسایت نهالستان پالیز به آدرس https://www.paliznahal.ir مراجعه نمایید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز  ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

آدرس دفتر: آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۱۷ شهریور، نرسیده به تقاطع خیابان شهدا، شرکت پالیز

آدرس گلخانه: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبان ولایت

 

برچسب ها : نهال بادام,بادام خوشه ای,خرید نهال

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.