تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۴:۵۹
کد خبر : 70598

بهترین مخلوقات تیونینگ برابوس؛ از بنز کپل تا ماشین پلیس

بهترین مخلوقات تیونینگ برابوس؛ از بنز کپل تا ماشین پلیس

بهترین مخلوقات تیونینگ برابوس؛ از بنز کپل تا ماشین پلیسشرکت تیونینگ برابوس (Brabus)، متخصص ارتقای خودروهای مرسدس بنز و AMG است. در ادامه نگاهی به بهترین محصولات این تیونر آلمانی خواهیم داشت.

برابوس (..

بهترین مخلوقات تیونینگ برابوس؛ از بنز کپل تا ماشین پلیس

شرکت تیونینگ برابوس (Brabus)، متخصص ارتقای خودروهای مرسدس بنز و AMG است. در ادامه نگاهی به بهترین محصولات این تیونر آلمانی خواهیم داشت.

برابوس (Brabus) تیونر مشهور آلمانی است که در توسعه نسخه‌های فوق‌العاده ویژه از شاهکارهای مرسدس بنز و AMG تخصص دارد و بیش از ۴۰ سال است که خودروهای اسپرت را به سوپرکارهایی جذاب و قدرتمند تبدیل می‌کند. برابوس در ابتدا فقط روی تقویت عملکرد خودروها متمرکز بود، ولی حالا با اعمال تغییرات ظاهری و تزئینی گوناگون، محصولاتی کاملاً منحصر به فرد را به مشتریان خود عرضه می‌کند. در ادامه به برخی از بهترین مخلوقات برابوس می‌پردازیم.

بهترین ساخته‌های تیونر آلمانی برابوس

۱۰. برابوس B45-450

برابوس B45-450

برابوس B45-450 بر پایه مرسدس بنز AMG A45S توسعه پیدا کرده است. نسخه عادی این هاچبک قادر به تولید قدرت ۴۱۶ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون‌متر بود و برابوس موفق شد از این پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی توربوشارژ، ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتون‌متر گشتاور استخراج کند. این باعث شد این پیشرانه که به خودی خود پیشرانه قدرتمندی به حساب می‌آمد، حتی قدرتمندتر شود.

برابوس B45-450

مرسدس بنز AMG A45S از مجموعه گسترده‌ای از ارتقاهای مکانیکی و تزئینی نیز برخوردار شده است که از جمله می‌توان به کیت بدنه شامل سپرهای جلو و عقب با ظاهر خشن و اسپویلر بزرگ روی درب صندوق عقب، و چرخ‌های سفارشی اشاره کرد. این شرکت تیونینگ آلمانی موفق شده است این هاچبک مرسدس بنز را به یک هات هاچ استثنائی تبدیل کند.

۹. برابوس ۶.۵ W124

برابوس 6.5 W124

مرسدس بنز در اوایل دهه ۹۰ در تلاش برای کسب سهم خود از بازار سدان‌های قدرتمند، با مشارکت پورشه اقدام به توسعه مرسدس بنز ۵۰۰E کرد. مرسدس بنز یک پیشرانه V8 را در ۵۰۰E به کار برده بود که نسبت به اندازه این سدان، بزرگ محسوب می‌شد. سپس AMG نیز نسخه E60 AMG را به تولید رساند که پیشرانه آن بزرگ‌تر بود، درحالی که هیچ تغییری در اندازه بدنه صورت نگرفته بود. با این حال، این برای برابوس به هیچ وجه کافی به نظر نمی‌آمد و این تیونر آلمانی خودروی برابوس ۶.۵ را با پیشرانه‌ای حتی بزرگ‌تر از نسخه AMG ارائه کرد!

برابوس 6.5 W124

این نسخه فوق‌العاده کمیاب بود و تنها یک دستگاه از آن تولید شده بود. درحالی که نسخه قدرتمند E60 AMG در بهترین حالت ۳۸۱ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کرد، برابوس ۶.۵ توانایی تولید قدرت ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۷۷ نیوتون‌متر را داشت. برابوس همچنین طی حرکتی کاملاً منطقی، محدودیت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعتی را برطرف کرد. برای کنترل این قدرت نیز یک گیربکس اتوماتیک جدید و دیفرانسیل لغزش محدود سفت و سختی را به کار گرفت.

۸. برابوس ML V12 7.3

برابوس ML V12 7.3

مرسدس بنز SL73 AMG پایه پیشرانه به کار رفته در پاگانی زوندا را فراهم کرد. در طرف دیگر، برابوس نیز تصمیم گرفت تا کارهای حیرت‌انگیزی با این پیشرانه انجام دهد که یکی از آن‌ها، قرار دادن آن در قسمت جلوی یک شاسی بلند، آن هم مرسدس بنز کلاس ML بود.

برابوس ML V12 7.3

نسخه استاندارد مرسدس کلاس ML AMG از یک پیشرانه بزرگ ۵.۴ لیتری V8 برخوردار بود که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۹ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کرد. این درحالی است که برابوس ML V12 7.3 از یک پیشرانه عظیم ۷.۳ لیتری V12 با قدرت ۵۹۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون‌متر بهره می‌بُرد. همچنین محدودیت سرعت نداشت و رکورد رسمی سریع‌ترین شاسی بلند را از آن خود کرد؛ این شاسی بلند آلمانی در سال ۱۹۹۸ به سرعت چشمگیر ۲۶۰ کیلومتر بر ساعتی دست پیدا کرده بود.

۷. راکت

برابوس راکت

برابوس راکت همان‌طور که از نامش مشخص است، یک موشک فوق‌العاده سریع تمام‌عیار از این شرکت تیونینگ بود. راکت بر پایه نسل اول مرسدس بنز کلاس CLS ساخته شده بود و به‌جای پیشرانه ۵.۵ لیتری سوپرشارژ یا پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی، به یک پیشرانه ۶.۲ لیتری V12 توئین توربو تجهیز شده بود. این پیشرانه قابلیت تولید قدرت ۷۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۱۵ نیوتون‌متر را داشت.

برابوس راکت

راکت در واقع حاصل برنامه‌ای مشترک بین وزرات حمل و نقل فدرال آلمان و انجمن تیونرهای خودروی این کشور بود. برابوس، راکت را بدون محدودیت سرعت برای پلیس آلمان توسعه داد که طی تنها ۳.۲ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گرفت و دارای حداکثر سرعت ۳۶۵ کیلومتر بر ساعت بود. به لطف پلیس آلمان، راکت سریعاً به شناخته‌شده‌ترین ساخته برابوس بین عموم تبدیل شد.

۶. برابوس ۸۰۰ BiTurbo کوپه

برابوس 800 BiTurbo کوپه

برابوس ۸۰۰ BiTurbo کوپه مبتنی بر مرسدس AMG S63 توسعه یافته بود که بیشتر از یک سدان عادی، یک گرن تویسموی لوکس در نظر گرفته می‌شد. نسخه ویژه این تیونر آلمانی بخش عمده پیشرانه خود را از همان نسخه استاندارد قرض گرفته، ولی دستخوش تغییراتی در زمینه توربوها و واحد مدیریت پیشرانه شده است تا قدرت بیشتر و گشتاور بسیار بیشتری تولید کند.

برابوس 800 BiTurbo کوپه

این نسخه ۷۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون‌متر گشتاور به تولید می‌رساند و قدرت پیشرانه آن به هر چهار چرخ منتقل می‌شد. برابوس ۸۰۰ از لحاظ بصری هم تغییراتی را به خود دیده بود، اما نسبتاً جزئی بودند تا ظاهر لوکس این خودرو حفظ بشود. در هر صورت، یکی از آپشن‌های محسوس این نسخه ویژه، چرخ‌های Monoblock M بود.

۵. بولیت

برابوس بولیت

برابوس بولیت یکی از ساخته‌های شگفت‌انگیزتر تاریخ این تیونر آلمانی است. این شرکت Bullit را بر اساس نسل سوم مرسدس بنز C 63 AMG ساخت و پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی آن را با یک پیشرانه ۶.۳ لیتری V12 توئین توربوی اصلاح‌شده جایگزین کرد. قدرت این پیشرانه به ۷۲۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۳۲۰ نیوتون‌متر می‌رسید که البته جهت تعدیل سیستم انتقال قدرت به‌صورت الکترونیکی تا ۱۱۰۰ نیوتون‌متر محدود شده بود.

برابوس بولیت

از مهندسی و عملکرد خارق‌العاده این سدان کوپه که بگذریم، قیمت نکته تعجب‌آور دیگر آن محسوب می‌شود. بولیت در سال ۲۰۰۸ با قیمت نجومی ۵۴۰ هزار دلار در دسترس قرار گرفته بود که حدود ۸ برابر قیمت نسخه استاندارد C63 AMG به حساب می‌آمد.

۴. برابوس G900 Rocket Edition

برابوس G900 Rocket Edition

ماشین‌بازها یا عاشق و شیفته مرسدس بنز کلاس G مشهور به جی واگن هستند یا کاملاً متنفر از آن. این شاسی بلند که معادل آلمانی جیپ رانگلر آمریکایی و لندرور بریتانیایی به شمار می‌رود، بین آفرودرها و ثروتمندان به شهرت قابل توجهی دست پیدا کرده است.

برابوس G900 Rocket Edition

برابوس نسخه‌های متعددی را از جی واگن ارائه کرده است؛ از آفرودرهای V8 واید بادی گرفته تا لیموزین‌های لوکس V12 الهام‌گرفته از میباخ. قدرتمندترین نسخه در بین آن‌ها، G900 Rocket Edition است که توانایی تولید قدرت ۹۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۵۰ نیوتون‌متر با بهره‌گیری از یک پیشرانه ۴.۵ لیتری V8 توئین توربوی اصلاح‌شده را دارد. شتاب‌گیری G900 Rocket از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط ۳.۷ ثانیه زمان می‌بُرد و حداکثر سرعت آن به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید؛ دستاوردی شگفت‌آور با توجه به ویژگی‌های آیرودینامیکی منحصر به فرد جی کلاس.

۳. استلث ۶۵

برابوس Stealth 65

برابوس Stealth 65 نسخه تیون‌شده SL65 AMG Black Series بر شمرده می‌شد که خود نسخه تیون‌شده SL65 AMG بود. این ساخته جذاب برابوس مجهز به همان پیشرانه ۶ لیتری V12 توئین توربوی SL65 Blac است، ولی به لطف واحد فرمان موتور ریمپ‌شده و توربوهای بزرگ‌تر، قدرت آن به ۸۱۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۴۱۹ نیوتون‌متر افزایش پیدا کرده است.

برابوس Stealth 65

از ویژگی‌های ظاهری این نسخه ویژه می‌توان به تریم‌ فیبر کربن در قسمت‌های متعدد و همچنین برآمدگی روی کاپوت اشاره کرد که بر طراحی خشن آن می‌افزاید. استلث ۶۵ با اختلاف قدرتمندترین نسخه سفارشی SL65 AMG است و عمدتاً در کلکسیون‌های خودروی دوبی پیدا می‌شود.

۲. بلک بارون

برابوس بلک بارون

برابوس Black Baron شاید یکی از جذاب‌ترین نسخه‌های ویژه ساخته‌شده تاکنون باشد. این خودرو دنباله‌روی فلسفه این تیونر آلمانی برای مرسدس بنز کلاس E، به خصوص اصرار آن‌ها بر تجهیز این خودرو به پیشرانه V12 است. بارون به لطف یک پیشرانه ۶.۳ لیتری V12 توئین توربو، امکان تولید قدرت ۸۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۱۹ نیوتون‌متر را دارد و از حداکثر سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت بهره‌مند است.

برابوس بلک بارون

برابوس بلک بارون از لحاظ آیرودینامیکی نیز نسبت به نسخه استاندارد کلاس E ارتقا پیدا کرده بود. قابل توجه‌ترین ارتقای آن را می‌توان کاورهای چرخ‌های عقب دانست که نمایان‌گر نسخه‌ای مدرن از همان سبک طراحی بسیاری از خودروهای دهه ۵۰ میلادی بودند. البته چنین نسخه ویژه‌ای با قیمت خیلی بالای ۸۷۵ هزار دلاری به فروش گذاشته شد و تنها ۱۰ دستگاه از آن ساخته شد تا فقط چند ثروتمند خوش‌شانس فرصت دستیابی به آن را داشته باشند.

۱. برابوس راکت ۹۰۰ ONE OF TEN

برابوس راکت 900 ONE OF TEN

راکت ۹۰۰ ONE OF TEN بر پایه +AMG GT63S 4-Door 4MATIC شکل گرفته و همان‌طور که از نامش مشخص است، فقط ۱۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد. راکت ۹۰۰ از همان پیشرانه V8 توئین توربوی نسخه استاندارد GT63S بهره می‌برد، اما چه از لحاظ اجزای داخلی و چه از لحاظ طراحی نمای بیرونی، تغییرات جالب توجهی به خود دیده است. حجم پیشرانه این خودرو تا ۴.۵ لیتر افزایش پیدا کرده و همچنین توربوهای بزرگ‌تری به کار گرفته شده است. با این اصلاحات، پیشرانه راکت ۹۰۰ قابلیت تولید قدرت ۹۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۵۰ نیوتون‌متر را دارد. ضمناً مجهز به نسخه تیون‌شده سیستم تمام چرخ محرک AMG است.

برابوس راکت 900 ONE OF TEN

این خودرو می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که کمی کندتر از سایر محصولات برابوس است. همچنین در ۲.۸ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی می‌کند و در کمتر از ۱۰ ثانیه هم از ۰ به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. راکت ۹۰۰ شاهد تغییرات ظاهری و تزئینی متعددی نسبت به GT63S بوده است که از جمله باید به استفاده از فیبر کربن در همه‌جا اشاره کرد.

این تیونر خوشنام یک اسپویلر دائمی به‌جای یک اسپویلر جمع‌شدنی را در قسمت عقب خودرو قرار داده و چرخ‌ها را از لحاظ آیرودینامیکی طوری طراحی کرده است تا درگ را کاهش بدهد و به خنک‌کاری ترمزهای ساخته‌شده با فیبر کربن، کمک کند.

همچنین بخوانید:

بهترین خودروهایی که زیر تیغ جراحی شرکت تیونینگ منهارت رفتند

منبع :HotCarsمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.